Hockeysäsongen 2024 - 2025

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Råttornas flyt kan inte hålla i sig hur länge som helst. Karlskogas taktik att pressa ut gnagarna och låsa dom vid sargerna funkade nästan perfekt.

Dom fick inte igång sin skridskoåkning i Karlskogas zon.

Nu får vi hoppas att taktiken biter även på måndag så Karlskoga kan fixa 3-1 och sen är det matchboll hemma i Nobelhallen.

Ett stockholmslag i finalen räcker.

BTT
Ett lag från Fjollträsk räcker absolut och det får absolut inte bli råttorna. Om man får välja mellan pest och kolera vill säga. ;)

Kul med skrällar men tror det är bäst för SHL om DIF går upp..

Varför skulle det vara bäst för SHL?

Lite nya lag är väl aldrig fel. Lätt att det blir slentrian om samma lag finns i serierna år efter år.

Publiken ser nog gärna nya lag komma upp.

Som ex skulle jag tycka det vore kul om Hudiksvall eller Sundsvalll kunde vinna kvalet mot Troja och gå upp i allsvenskan.

BTT

Varför skulle det vara bäst för SHL?

Lite nya lag är väl aldrig fel. Lätt att det blir slentrian om samma lag finns i serierna år efter år.

Publiken ser nog gärna nya lag komma upp.

Som ex skulle jag tycka det vore kul om Hudiksvall eller Sundsvalll kunde vinna kvalet mot Troja och gå upp i allsvenskan.

BTT
Mer publik och ökat hockey intresse i Stockholm är bara bra för sporten överlag..

Råttorna biter sig fast. Trots ett stort spelövertag på hovet lyckades inte Karlskoga få 3-1 i matcher. En målvaktstavla från Karlskogas målvakt plus ett antal stolp och ribbträffar och en storspelande AIK målvakt förhindrade segern.

Nu blir nästa match på onsdag i Nobelhallen i Karlskoga oerhört viktig.

Laget som vinner då får matchboll nästa match på hovet.

BTT

Södertälje körde över Djurgården på hovet med 5-0 så nu är det matcboll nästa match för Södertälje i Scaniarinken.

Hoppas Karlskoga oxå kan vingklippa AIK så vi slipper något lag från Stockholm i finalen om en plats i SHL nästa säsong.

BTT

Södertälje körde över Djurgården på hovet med 5-0 så nu är det matcboll nästa match för Södertälje i Scaniarinken.

Hoppas Karlskoga oxå kan vingklippa AIK så vi slipper något lag från Stockholm i finalen om en plats i SHL nästa säsong.

BTT
Såg inte hela matchen stängde av efter 2-0, läste kommentarer på fb, det lär ha varit rena slakten på SSK spelare. DIF måste ha slagit SSK rekord med sju man i utvisningsbåset samtidigt med minst ett par gubbar.

Såg inte hela matchen stängde av efter 2-0, läste kommentarer på fb, det lär ha varit rena slakten på SSK spelare. DIF måste ha slagit SSK rekord med sju man i utvisningsbåset samtidigt med minst ett par gubbar.
Förhoppningsvis kostar det Djurgården ett antal avstängningar, ett sådant agerande får inte löna sig. Hoppas verkligen att SSK tar hem detta imorgon och att råttorna åker på storstryk ikväll.

I NHL händer det otroliga.

Dallas ledde mot Vancouver med 5-2 men i den sista minuten gjorde Vancouver 3 mål på 54 sekunder och vann sen i förlängningen.

Tyvärr blir det nog ändå inget slutspel för Vancouver. Lite för många poäng från playoff.

"mitt" favoritlag Ottawa senators verkar klara sig till playoff i alla fall.

BTT

Ja jag såg ju matchen och Djurgårsspelarnas klubbor ven i luften framför Södertäljespelarnas ansikten.

BTT
,jag kan inte refera till matchen, men fy fan vad fult att bara djurgårgårds klubbor vifftades framför ansiktet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp