Idealens rundtripp i Landet på låtsas

• Trådstartare Trådstartare Ideal_du_Gazaeu
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Resan fortsatte mot huvudstaden och vi stannade till och köpte lite frukter som var jättegoda och det var de jag kallade lillebror förut.300 baht per kilo men det var det värt.

Sen kom vi till Bang Na och IKEA för första gången i mitt Thailiv.
Det var stort som bara den men jag ville absolut till restaurangen för att testa maten.
Det blev fem rätter sammanlagt men jag tog 3 som ni ser med kaffe till.

Betyget blev-lingonsylten,kaffet,brunsåsen och kycklinglåret var utmärkt medans resten fick klart underkänt.Dåligt betyg då de varit verksamma mer än ett år så när gör de kvalitetskontroll på maten kan man fråga sig.Pannkakorna var iskalla och smaklösa men det räcker så då jag gillar att hitta ljuspunkter men det dröjer nog lite till.

Intressant dag men inte helt Idealisk.

IMG_4230.jpg

IMG_4231.jpg

IMG_4232.jpg

Affären IKEA var helt ok förutom att man fick gå ett maratonlopp för att hitta utgången och det satt ned betyget då de gör som mataffärena hemma -lägger det intressantast längst in och sen omöjligt att hitta utgången.Hade det inte varit så hade jag köpt en massa men jag blev ännu en gång vilseledd och det gillade inte jag men jag ska ge det en ny chans nästa gång.De hade mycket bra grejor som jag vill köpa men jag väntar om nio veckor då jag tar ut travvinsten och då blir ju det mesta gratis.....tack tack i förväg.
Resan fortsatte sen ytterligare några timmar........

Underbar läsning! Hoppas på fortsättning! :)

Karma förståss!

Areeya

En välbetald riktig 7a ja då talar vi om shopping +/- 1500.

Resan fortsatte mot Hua Hin där vi tog in för natten.Idag så har det inte hänt så mycket mer än att vi ätit en mycket god oxfile på ett Thaihak i Khao Takiab och den kostade 240 baht och var den godaste jag ätit på länge
Jag glömde att kolla upp namnet på restaurangen.
Sen åkte jag till en verkstad och bytte framlampan på mitt fordon a 150 baht.
Vad som händer till kvällen får vi se.

IMG_4235.jpg

Det är tyvärr så och hade det funnits en god sås och potatis i någon form så hade det varit en fullträff men det räknade jag inte med på detta ställe utan var glad att oxköttet var gott och inte segt som det ofta är på de Thailändska restaurangerna.Vill man ha det perfekt så får man göra det själv eller gå på någon bra utländsk restaurang men då räcker inte 240 baht heller så man får vad man betalar för.
Hästkött äter jag inte då jag inte vill bli kallad kannibal....

Jag hittade en almanacka med helgdagarna för April och förutom Songkran/vattenfestivalen-nyåret 13-16 så fanns det 2 ytterligare.Mycket ledigt i April.

IMG_4237.jpg

De senaste dagarna har jag legat på stranden och slappat men på kvällarna har det blivit lite skoj.Var ute på stan och gick runt de fina kvarteren där de sålde mat som frugan köpte.

Sen gick vi vidare mot bargatorna

Och så här såg det ut sen gick vi in och satte oss i närmsta lampaffär

I lampaffären hade de toalett med AC anläggning inne på toan, lite ovanligt då det var en öppen lampaffär på utsidan.

IMG_4242.jpg

IMG_4244.jpg

IMG_4245.jpg

IMG_4246.jpg

IMG_4247.jpg

Och idag åkte vi till en restaurang och åt och drack lite samtidigt som vi lyssnade på ett fillipinband.

Självklart firade jag vinsten igår med frugan.Vilken vinst??
Vinsten över Legolas såklart skål på er.

IMG_4274.jpg

IMG_4270.jpg

"Ideal_du_Gazaeu " sa:
Och idag åkte vi till en restaurang och åt och drack lite samtidigt som vi lyssnade på ett fillipinband.

Självklart firade jag vinsten igår med frugan.Vilken vinst??
Vinsten över Legolas såklart skål på er.

Tror nog att vi var många som firade vinsten över den numera låghalta valacken ;D

Trevliga bilder och berättelser där till, Tackar!

Kvällen startade på detta ställe som ligger vid Hilton Hotel

IMG_4286.jpg

IMG_4287.jpg

Där beställde jag in en pizza som smakade bra och många gäster hade de.

IMG_4285.jpg

IMG_4280.jpg

Efter en stund kom en tjej ur personalen fram och satt sig och välkomnade oss och var allmänt trevlig.

IMG_4282.jpg

Stället var jättetrevligt med bra mat och trevlig personal.Efter maten gick frugan på toaletten och då kom en mogen tjej fram och frågade om hon fick slå sig ner och jag bara nickade då jag fått syn på ett par frukter-meloner bestämt.Hon frågade mig om jag gillade frukter men jag sa att jag alltid spelar dagens dubbel..........

IMG_4284.jpg

Efter att blivit lite förvirrad av alla godsaker runt om mig så gick vi vidare till en riktig lampaffär.Där fick vi ett bra bord och vinden fläktade skönt.

IMG_4291.jpg

Jag satt och njöt av utsikten och passade på att ta lite kort.

IMG_4289.jpg

IMG_4288.jpg

IMG_4290.jpg

IMG_4293.jpg

Frugan köpte lite mat och bjöd in lampaffärsbiträdet att äta tillsammans.

IMG_4294.jpg

Tankarna började snurra kring blommor och bin och som tur var kom det blommor

IMG_4296.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

K
Svar
2
Visningar
877
Kun Song