SV: Flytta till Thailand - Var vill du bo I stan eller på landet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, jag har ju redan angett min favoritplats, men kan ju göra det igen så tråden rätar upp sig igen. Vill nog om jag får bestämma och eftersom min flickvän kommer från Ban Phe så blir det ju inget dividerande om havet eller inte, men jag är heller inte oäven när det gäller andra delar av landet. Dock är jag ju mycket för just havet, har alltid bott nära havet och vill gärna kunna se horisonten.

Sen vill jag ju inte att det skall vara för söndertrasat av turism och utveckling på det planet och vem kan sia om kanske en 6-7 år, kanske Ban Phe är förstört då.

Har fått upp ögonen mer och mer för Isaan eller andra delar i norr, har tittat runt på Internet och det är väldigt vackert uppe i norr och det finns ju faktiskt vatten där också i form av sjöar, så osvuret är bäst.

Mvh Peter :wai:

Jag har som sagt nog inget större val i det fallet. Frugan har redan talat om vilka tomter hon kan tänka sig att bygga nytt på, antingen en ny eller riva vårt eller svärföräldrarnas hus och bygga nytt där. Och jag har inga problem med det.

Men om det sedan blir någonting av det hela inom överskådlig tid - Det är en helt annan sak!!

Jag vill fan varken bo i stan eller på landet.. På landet lär jag få panik efter ett par månader..... Likaså i stan.

Nej jag nöjer mig med en annan variant av boende :) Jag är inte kräsen ;)

G_A_Z.jpg

[quote aut link=topic=3799.msg47755#msg47755 date=1310798340]
Jag vill fan varken bo i stan eller på landet.. På landet lär jag få panik efter ett par månader..... Likaså i stan.

Nej jag nöjer mig med en annan variant av boende :) Jag är inte kräsen ;)
[/quote]
Du lever livet på toppen av venusberget :D

Just nu känns Pattaya som det självklara valet.
Men det kanske blir lite annat när jag blir lite äldre.
Har inte spenderat så mycket tid uppe i norra Thailand men hoppas på att det blir lite mer nu när jag åker ner. Planerna är att vi ska bo lite hos tjejens familj i Buriram så det blir spännande.

Håller med Suffix att Pattaya är den storstad som jag kommer att åka till. Dock enbart för att handla.
Att bosätta sej i en större stad finns inte på min karta.
Är man van landet så får det bli så i fortsättningen också.
Däremot storstaden inom en 10 mils radie är lagom. Ett lite mindre samhälle inom moppeavstånd räcker bra för mej.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
12 K
Anonym
A
S
Svar