IKEA Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gazton hur menar du kan inte komma på en enda möbel i Thailand som besitter den egenskapen om du nu inte kallar dessa cement bord för möbler. Hjälp mig Jag kommer inte på någon.

"Khuntan " sa:
Gazton hur menar du kan inte komma på en enda möbel i Thailand som besitter den egenskapen om du nu inte kallar dessa cement bord för möbler. Hjälp mig Jag kommer inte på någon.

ja ja men bor man i en förort i sthlm eller malmö kanske
finns en hel del bra möbler i Thailand
men ok om du aldrig varit där kan de ju va svårt o veta :)

glimten66

"legolas " sa:
Gazton, är väl lite inne på din linje också!! men idioter är väl synd att kalla folk i alla fall. Utbudet är LÅNGT ifrån gigantiskt härnere. Jag har skrivit det tidigare, jag fann i alla fall en affärskedja som sålde "sitt" märke (Koncept), och dessa möbler var skitbra och skitsnygga i mitt egna tycke...

Men något annat märke här i Chaiyaphum, Kkoljat eller Khon kaen har jag icke funnit. Dock så har jag sett skitsnygga västerländska möbler i Bangkok och Pattaya/Jomtien. Så visste finns det andra märken än IKEA och KONCEPT, där har du helt rätt.... men gigantiskt utbud det är väl en GIGANTISK överdrift eller???

och dessutom så tycker jag att IKEA gör jäkligr bra och snygga möbler numera...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

okey...jag byter ordet idiot, till mindre vetande ;D
Kolla bara Glimtens möbler som han har i sitt hem, snygga och robusta. :thumbsup:

Men vill man skruva och ha lösningen i kanten på bifogad instruktionsblad, så är det väl upp till var och en. 8)

"legolas " sa:
vet du vad som vore perfekt med IKEA... Kör precis som vanligt, byt ut manualerna som brukar följa med, och låt en människa följa med istället, som egenhändigt skruvar ihop eländet hemma på plats, bra ide va???
Snälla Lego det funkar inte, då faller hela iden med platta paket. Hur ska du kunna få in en liten
skruvare i det platta paketet det går ju inte :)
Förstår inte detta gnällande om att plocka ihop en Ikea möbel, det är ju skitenkelt,
har du gjort en så kan du hela sortimentet.
Kan hålla med om att det är inte det roligaste man kan göra och att trösta sej med någar bora
under tiden är nog ingen bra ide.
Det märker man dan efter i så fall. Vilka som man gjorde före ölen och dom som såg dagens ljus
efter :D

Jag måste hålla med Gazton i detta, jag har som sagt inte haft något problem med att hitta snygg möbler i thaiaffärer. Och jag hatar verkligen att skruva ihop dessa satans IKEA-möbler. Och thaiaffärens service kommer IKEA inte i närheten av (om dom skall ha samma koncept i Thailand). :thumbsdown:

Vi köpte våra möbler sent på eftermiddagen i Udon Thani. Efter detta hade vi ytterligare några ärenden. Någon timme och 8 mil senare kom vi hem och då väntade personalen från SB redan utanför grinden. Den servicen matchar icke IKEA.

Och det bör tilläggas att 66:ans möbler är skitsnygga, han och jag har nog ungefär samma smak. :thumbsup:

"Berralund " sa:
Jag måste hålla med Gazton i detta, jag har som sagt inte haft något problem med att hitta snygg möbler i thaiaffärer. Och jag hatar verkligen att skruva ihop dessa [¤#@@¤%ผีสาง@¤]s IKEA-möbler. Och thaiaffärens service kommer IKEA inte i närheten av (om dom skall ha samma koncept i Thailand). :thumbsdown:

Vi köpte våra möbler sent på eftermiddagen i Udon Thani. Efter detta hade vi ytterligare några ärenden. Någon timme och 8 mil senare kom vi hem och då väntade personalen från SB redan utanför grinden. Den servicen matchar icke IKEA.

Och det bör tilläggas att 66:ans möbler är skitsnygga, han och jag har nog ungefär samma smak. :thumbsup:
Det kan man ju inte neka till att du och 66'an har bra smak :) Ni är ju här och umgås med oss :D
Men som jag nämt tidigare så är väl jag i första hand ute efter kubbar och madrasser och dom
behöver man inte montera.
Sen om man vill köpa en ny köksinredning så står det ju var och en fritt att välja, jag köper
ett Ikea kök och skruvar själv för då vet jag att det blir rätt gjort.

Så ifag öppnar IKEA / Bangkok.
Har de klarat sig från allt vatten eller är premiären uppskjuten.
Inte för att jag ska dit, får väl bli en vända till Bangkok i slutet av månaden om vattnet sjunkit undan.

Saxat från BP :)

Ikea set for low-key opening

The popularity of do-it-yourself furniture among Thai consumers will increase significantly after the country's worst floods in 50 years, according to the Swedish home furnishing giant Ikea.

Lars Svensson, the marketing manager of Ikano (Thailand), Ikea's local operator, said the current flooding would change consumer preferences from built-in units to furniture with self-assembly.

"DIY and ready-to-move furniture will be a new trend, as it is easier to remove and reassemble," he said yesterday.

When flooded, people need to move their furniture as quickly as possible. If the furniture is built-in, they have to leave it; if it is DIY, they can easily remove and move it away.

Ikea plans to open its first store tomorrow on Bang Na-Trat Road, sticking to its plan. But promotional activity has been toned down and ad spending of 3 million baht cut off.

"We believe everything will be back to normal early next year," Mr Svensson said. "Our marketing plan remains the same for the next events like Christmas and New Year."

Instead of holding a celebration for the store opening, Ikea has donated this budget to flood victims through the Mae Fah Luang Foundation. Ikea Thailand has donated 20 million baht to help those who are suffering from the floods.

In terms of flood impact, only one of Ikea's suppliers in Thailand has been affected, its production base submerged.

Thai suppliers contribute 2-3% of the products available in the store. Ikea plans to increase the proportion of Thai-made products to a double-digit rate next year.

"If the flood is worse or throughout Bangkok, our store will remain open but the plan to have a second store may be reconsidered," Mr Svensson said.

Ikea was prepared for the flood. It stocked food, water and power generators and made plans for employees to evacuate in case of flooding.

The Bang Na store held a test day Oct 29 when 7,500 people came to shop. From the test, Ikea learned that Thais knew the DIY concept well, instilling hope that this would become a trend in the country.

Ikea had expected 400,000 to 500,000 visitors for tomorrow's official opening but now predicts 10% fewer.

"Rolf " sa:
Det kan man ju inte neka till att du och 66'an har bra smak :) Ni är ju här och umgås med oss :D
Men som jag nämt tidigare så är väl jag i första hand ute efter kubbar och madrasser och dom
behöver man inte montera.
Sen om man vill köpa en ny köksinredning så står det ju var och en fritt att välja, jag köper
ett Ikea kök och skruvar själv för då vet jag att det blir rätt gjort.

Ja kök är väl en sak jag skulle kunna tänka mig att köpa där, det skall erkännas. Deras kök är både snygga och funktionella, vi har ju ett sådant här hemma. Dessutom så har dom ju mycket husgeråd, men kan dom matcha den lokala thaiaffärens priser i detta fall? Kanske bättre kvalitet på IKEA, men ändå?

"Berralund " sa:
Ja kök är väl en sak jag skulle kunna tänka mig att köpa där, det skall erkännas. Deras kök är både snygga och funktionella, vi har ju ett sådant här hemma. Dessutom så har dom ju mycket husgeråd, men kan dom matcha den lokala thaiaffärens priser i detta fall? Kanske bättre kvalitet på IKEA, men ändå?
Ingen aning, det blir till att fara runt som en skållad råtta och jämföra :)
Sen när man hittat det billigaste och bästa har man bränt 1000:- i soppa :laugh: :laugh:

"Kycklingen " sa:
Finns det nån här på forumet som har varit på IKEA i Bangkok ännu?
Nä inte jag, är lika nyfiken som du. Har kikat runt lite överallt men dom jäklarna bara tjatar om köttbullar och varmkorv och det är ju inte möbler :(

Jag ska ta o tala om för er hur IKEA e den 6 dec när ja ska dit me gumman o shoppa lite
Jag hoppas att dom har Mariestad :nod:

"andrejsdenruskige " sa:
Då kanske vi syns på IKEA.
Kanske ska ta mig en tur dit. Om de blir en tur så ska jag försöka boka in den 6:e

Trevligt ja jag landar ju på morgonen så då blir de IKEA innan hemresa till Isaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp