Ikea Bkk, billig lyx (obs, ej ironi)

DSC_8559.JPG

Verkligen snyggt och 700 Baht ända upp till Loei är jättebilligt. Men jag hade betalat extra för montering men det är jag det som har tummarna mitt i nävarna.

Verkligen snyggt och 700 Baht ända upp till Loei är jättebilligt. Men jag hade betalat extra för montering men det är jag det som har tummarna mitt i nävarna.
Kommer inte ihåg vad monteringskostnaden var men det var löjligt billigt när det gällde möbler iallafall, fick allt jag handlade hemlevererat med och inburet i huset..

Det otroliga med IKEA är hur väl de har mottagits av Bangkoks övre medelklass. Som uppvuxen i Tibro, en gång så stolt självutnämnd till Sveriges Möbelcentrum, så var jag sedan barnsben itutad att IKEA var andrasorteringens möbler för tredje klassens människor. Att nu se folk som äger condos och hus för närmare hundra miljoner Baht utsmycka hela bostäder med IKEA-möbler och sedan byta ut sin 2,000 Bahtslunch mot köttbullar och potatismos för 89 Baht är ganska fascinerande.

Vi hade själva precis gjort i ordning vår condo när IKEA öppnade men då vi bor såpass nära att jag kan se IKEA skylten från vår balkong så har det blivit många besök sedan dess. Dotterns nya säng, en liten bokhylla samt en hel armé av husgeråd har inhandlats, tillsammans med ett gäng chipspåsar och frysta köttbullar.

Vi har IKEA kök de var min frus dröm. Köpt i Bankok dom körde upp allt till Loei för 700 bat. sen var de ett par svettiga dagar att skruva i hop allt, vi köpte bänkskiva i sten klarar vatten och fukt bättre än laminat.
Men hur mycket kostade själva materialet, vi funderar själv på detta i nya huset i Khon Kaen. Där ingår stadard thaikök men Ikea är ju snyggare och bättre. Vi får titta på detta till sommaren.

Men hur mycket kostade själva materialet, vi funderar själv på detta i nya huset i Khon Kaen. Där ingår stadard thaikök men Ikea är ju snyggare och bättre. Vi får titta på detta till sommaren.
Tittar man i deras katalog på priserna så har dom tagit svenska priserna och gångrar med 5

Det blir ju lite fel. Men jag skall ta en titt på hemsidan så att man får en uppfattning om kostnaden.
Sist jag kollade var innan jag åkte till Thailand på ikea kök och lite annat, och då vart man ju intresserad av hur mycket dom hade lagt på i Thailand och allt jag kollade på slutade på 5 när man delade

Tittar man i deras katalog på priserna så har dom tagit svenska priserna och gångrar med 5
Nu har jag inte kollat på priserna på ett tag men, när jag handlade sist så var det billigare än i Sverige.
Första soffan jag köpte var till och med halva priset mot Sverige.
Skall kolla deras hemsida imorgon och gångra med 5 så får vi se om det är fakta du skriver ;)

Thaikök är skit man får säga vad man vill men IKEA smarta kök, är riktigt imponerad av deras genomtänkta förvaringsutrymmen i skåpen på köken idagens läge.

Nu har jag inte kollat på priserna på ett tag men, när jag handlade sist så var det billigare än i Sverige.
Första soffan jag köpte var till och med halva priset mot Sverige.
Skall kolla deras hemsida imorgon och gångra med 5 så får vi se om det är fakta du skriver ;)
Jag kollade i november, så priserna kan ha ändrats sen dess

Jag kollade i november, så priserna kan ha ändrats sen dess
Jag var ju där innan du var där så dom måste har fördyrats en hel del sen dess, möblerna jag har nu köpte jag i Oktober och skulle din siffra stämma så det jag betalade 70.000 bath för skulle jag bara betalat 14.000 bath för i Sverige och jag handlade på mig en hel del, en del av det finns ju att se i min bildtråd.
Första soffan på IKEA köpte jag när det var nyöppnat var 2012 och har för mig dom öppnade sent 2011.
Har priserna gått upp så mycket som du säger det vet jag inte men blir nyfiken, kanske jag inte orkar hålla mig tills imorrn skall inte åka föränns om en timma, så får la kanske göra research ;)

Det blir ju lite fel. Men jag skall ta en titt på hemsidan så att man får en uppfattning om kostnaden.

I Thailand säljer inte IKEA på pris utan på kvalitet. Jag har själv ingen erfarenhet av IKEA's priser i Sverige men jag hade med Farsan, som levererat småjobb till IKEA under lång tid, till IKEA förra året och han sade att möbelpriserna var liknande de i Sverige men att husgeråd verkade vara något billigare.

Det finns gott om väldigt billiga möbler i Thailand men de större kedjorna som har liknande kvalitet som IKEA är inte särskilt billiga.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
A
Svar
28
Visningar