intervju ambassad Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"kkkkpppp " sa:
Jag har inte träffat hennes barn som är 3 år.
Men det är ju hon som söker ut. Hennes barn är medsökande.

Va inte orolig nu :) det kommer att gå galant detta ;)
Får ge dig en tröst karma så att du kan se ljuset

Tack så mycket!
Ja vi har träffats i sverige. Hon var här i somras för att besöka sin syster hon hade visum
60 dagar och uppehållstillstånd för besök i 3 månader.
Vi träffades hos hennes syster som är gift med min kompis.
Hon bodde sedan hemma hos mig i 4 månader.
Jag har aldrig varit i Thailand. Jag har ett 20 år långt förhållande
Med en svensk tjej. Som tog slut för 3 år sedan.
Jag har aldrig tidigare försökt ta hit nån tjej från
Något annat land.
Jag är ostraffat har bra bostad ordnad ekonomi 2 egna barn
Som jag har ensam vårdnad av.

Problemet du har är väl att styrka att du verkligen träffat henne när det är systern som bjudit in henne på besök. Att ni verkligen har ett förhållande och bott tillsammans.

Mvh Thaikonsult

Ja det är det som är problemet. vi har flera 100 bilder på oss tillsammans här hemma hos mig.
Hennes Facebook är full med bilder på oss tillsammans.
Hon hade med sig sin iPhones till intervjun för att visa.
Men de bad henne lägga ner mobilen. De var inte intresserade av att se da dom

Vad jag förstår så är meningen med Intervjuven att migrationsverket ska få så pass mycket uppgifter så att de ska kunna bedöma förhållandet som seriöst.
Eftetsom de på intervjun inte ville se fotograier. Facebook. Samtals loggar förlovnings ring...
Så ser dom förmodligen vårar förhållande som seriöst?
Om de varit tveksamma till det. Då hade dom väl viljat se all information som kan visa på att förhållandet verkligen är seriöst?

Invandrarverket i Sverige fungerar inte av en rad olika anledningar. Det är det som gett SD sådan stor plats i politiken. Så vänta dig inga stordåd från dem, förmodligen kommer er ansökan bara att ramla rakt igenom och bli godkänd.

"mackes " sa:
Invandrarverket i Sverige fungerar inte av en rad olika anledningar. Det är det som gett SD sådan stor plats i politiken. Så vänta dig inga stordåd från dem, förmodligen kommer er ansökan bara att ramla rakt igenom och bli godkänd.
Ja jag hoppas vår an ansökan blir godkänd.
Om den inte blir godkänd pga oseriöst förhållande då har dom gjort
Stora fel vi har som sagt 500 foton på oss . Vi har loggar som visar
Att vi skriver flera timmar varje dag med varandra..

Jag tycker inte att du skall oroa dig. Om dom undrar något så begär dom in kompletteringar. Se tiden an mot den dag du skall åka (om du nu gör det) till Thailand för att följa med henne hem. Det är en härlig känsla, jag lovar. :)

"Berralund " sa:
Jag tycker inte att du skall oroa dig. Om dom undrar något så begär dom in kompletteringar. Se tiden an mot den dag du skall åka (om du nu gör det) till Thailand för att följa med henne hem. Det är en härlig känsla, jag lovar. :)
Det var snällt sagt.
Ja är du säker på att dom hör av sig om dom är tveksamma på om vårat förhållande är seriöst?
Kanske enklare för migrationsverket att skriva avslag än att begära in mer uppgifter. ..
Ja jag åker till Thailand så fort hon får uppehållstillstånd.
Jag ska vara där med hennes familj i 2 veckor

"kkkkpppp " sa:
Det var snällt sagt.
Ja är du säker på att dom hör av sig om dom är tveksamma på om vårat förhållande är seriöst?
Kanske enklare för migrationsverket att skriva avslag än att begära in mer uppgifter. ..
Ja jag åker till Thailand så fort hon får uppehållstillstånd.
Jag ska vara där med hennes familj i 2 veckor

Nej, det fungerar inte så att det är enklare att avslå en ansökan. När vi har haft med Migrationsverket att göra när det gällde UT och efter två år Permanent UppehållsTillstånd (PUT) så har vi fått ett trevligt och korrekt bemötande.

När du ser på webben att handlingarna har kommit in då kan du ringa och få reda på vem som är handläggare. För att stilla din oro kan du sen ringa direkt till honom eller henne och ställa frågor om hur det går. Simma lugnt, det kommer att ordna sig! :)

Ja jag försökte ringa migrationsverket i veckan men kom inte fram.
På hemsidan där man kan se statusen för ansökan står det att våran ansökan inte är registrerad hos migrationsverket. ..konstigt. ..

Jag tror inte heller du ska vara orolig, skulle de inte lita på ert förhållande skulle de vara intresserade av foton etc. Då det är ett medföljande barn tror jag att det är mest intresserade att kolla att alla papper på barnet är i ordning. Att mamman har ensam vårdnad eller att pappan om han är känd har godkänt detta.

Jag skulle råda dig att kontakta MIG. MIG fungerar olika i olika delar av Sverige. Hör man av sig och är påläst vad som gäller så har jag upplevt att man får förtur. Nu var det ganska många år sedan min fru fick Svenskt medborgarskap och man slapp MIG, men det känns ibland som de i Solna (bara den jag känner till) bara vill försvåra, men är man påläst så har de inga motargument utan godkänner.

Alla gånger jag har haft kontakt med MIG, dvs första gången min fru skulle komma till Sverige på turistvisum (då var det iofs ambassaden som sa att det fattades papper, vilket det inte gjorde), när min fru skulle förlänga turistvisumet, när hon skulle få PUT och medborgarskap alla gånger har de försökt med alla möjliga knep, men då jag ifrågasatt att de inte följer regelverken som finns, har det gått så snabbt som man knappast hängt med. Ge inte upp om du får tag på någon som inte vill hjälps till, prata med dennes chef, de ser då att du är seriös och förstår vad som gäller.

De skriver inte om alla regler som gäller på deras hemsida, men att neka någon som är över 18 år PUT om de har ett förhållande, är snudd på omöjligt så deras makt är inte så stor. Du som svensk har rätt att leva med den du älskar om inte särskilda skäl föreligger. Sen är det ju det här med medföljande barn, tyvärr har jag ingen erfarenhet här men hört från en kompis i BKK att man måste ha tydliga papper på att man har ensam vårdnad (är osäker på om det gäller Sverige hon skulle till Australien) ...

Det tog när vi sökte ca två veckor enligt ambassaden innan det skulle vara registrerat på MIG, är man lite besvärlig ringer man ambassaden i BKK och frågar efter diarienumret om du inte har det redan, sen ringer du MIG och kollar hur det går i ditt ärende (ange diarienummer), de måste svara på detta inom 24 timmar...

Tyvärr är det många myndigheter som inte fungerar så bra i Sverige och MIG är en som är väldigt jobbig, men stå på dig och räkna med att du måste försvara din fru i varje myndighet hon stöter på om det ska gå smidigt.

/Janne

"kkkkpppp " sa:
Ja jag försökte ringa migrationsverket i veckan men kom inte fram.
På hemsidan där man kan se statusen för ansökan står det att våran ansökan inte är registrerad hos migrationsverket. ..konstigt. ..

Coola ner dig lite, de går nog bra ska du se. Vilket datum var hon på intervju ?
Allt ska skickas/mejlas till Migrationsverket och där efter registreras er ansökan.
De kan ta nån vecka el så innan de registrerat de hela . Lycka till

"Liverpool " sa:
Coola ner dig lite, de går nog bra ska du se. Vilket datum var hon på intervju ?
Allt ska skickas/mejlas till Migrationsverket och där efter registreras er ansökan.
De kan ta nån vecka el så innan de registrerat de hela . Lycka till
Hon var på intervju 4 mars.
Men våra ansökningar har vi gjort i slutet på januari.
Men det som oroar mig är att dom på intervju inte ville se orginal dokument.
Samtal och chattloggar. Fotografier förlovningsring.
Hur ska dom kunna veta om vi ä r seriösa när dom inte vill se detta?

Jag försökte kontakta migrationsverket i veckan men lyckades inte ens komma till telefonkön.....
Tyvärr är det inte migrationsverket i Solna ..
Vårat ärende skall handläggas av migrationsverket i Örebro. .
Kanske inte bra....jag vet inte.
Jag ska försöka lägga några timmar nästa vecka på att få kontakt med migrationsverket.

Ta det nu lugnt som gubbsen här säger. Det tar 2-3 veckor för intervjumaterialet att via kurirpost komma till Sverige, registreras på UD och vidarebefordras till rätt MIG-enhet.

Vi tillhör Malmö och där har dom alltid varit bra, men det kan naturligtvis skilja mellan olika enheter fast det egentligen inte borde göra det.

"Berralund " sa:
Ta det nu lugnt som gubbsen här säger. Det tar 2-3 veckor för intervjumaterialet att via kurirpost komma till Sverige, registreras på UD och vidarebefordras till rätt MIG-enhet.

Vi tillhör Malmö och där har dom alltid varit bra, men det kan naturligtvis skilja mellan olika enheter fast det egentligen inte borde göra det.
Okej. Ja jag får vänta ett tag då. Inte roligt att vara orolig varje dag..
Vi har bara känt varandra i 7 månader
Men hon har bott 4 månader med mig vi är förlovade.
Jag pratade med en på migrationsverket för 2 veckor s edan.
Hon sa att 7 månader inte är så kort tid. Hon sa att dom inte går på hur långtid man varet tillsammans.
De går bara på att förhållandet är s e riöst..

Hoppas och tror nog det ska gå bra för er, är ni seriösa så kommer dom att se det. Är dom fundersamma kring något så kommer dom att begära in mer uppgifter senare.

Sökte själv UT åt frugan via webbansökan 12 februari, men har ännu inte hört ett ord sedan dess. Väntar på att bli kallade till intervjun så får vi se hur det går.

"kkkkpppp " sa:
Okej. Ja jag får vänta ett tag då. Inte roligt att vara orolig varje dag..
Vi har bara känt varandra i 7 månader
Men hon har bott 4 månader med mig vi är förlovade.
Jag pratade med en på migrationsverket för 2 veckor s edan.
Hon sa att 7 månader inte är så kort tid. Hon sa att dom inte går på hur långtid man varet tillsammans.
De går bara på att förhållandet är s e riöst..

Vi hade bara känt varandra i knappt 4 månader när vi sökte och hade inget gemensamt språk. Det gick bra och det gör det för er också.

"Berralund " sa:
Vi hade bara känt varandra i knappt 4 månader när vi sökte och hade inget gemensamt språk. Det gick bra och det gör det för er också.
[/quote
Okej... hur länge hade ni bott ihop?
Vi pratar ju svenska med varandra. Hon förstår nästan allt
Om vi skriver. . Hennes ansökan var mycket bra gjord.
Hon hade alla dokument och låtit en firma i bangkok göra ansökan så allt viktigt som behöver skrivas är med i ansökan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K
Mikael
M
A
Svar