Låter ju härligt att ni har "kommit på" hur det hela funkar på Migrationsverket.
- Ni tycker att där sitter en massa anställda, och deras enda uppgift är att skita i arbeta och vara sysslolösa nästan hela dagarna.
- Ni tycker att en av deras huvuduppgifter är att undvika att svara i telefon, därav de fantastiskt långa väntetiderna..
- Ni tror att hela handläggningstiden är uppfunnit utav den nya avdelningen där som heter "[¤#@@¤%] med kunderna"....
- Ni tror att anledningen till att just Ert ärende hamnar i arkivet är beroende på att de återigen vill [¤#@@¤%] med Er.
Så nu är lösningen på allas problem. Ring och tjata, ring och terra dom, väck upp de jävvllarna, de sitter där ändå på sina arslen och gör ingenting. Jag är djupt imponerad över Eran insikt, jag är lyrisk över Er insyn hur det fungerar på ett kontor, och jag är fanatiskt positivt inställd till Ert tålamod i dessa sammanhang....
Att sedan Er polare blir satt på "kant" och hamnar längre tillbaka i kön, det skiter ni i, det är bara jag jag jag jag jag jag.......
legolas