intervju ambassad Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack!!!!!
Om 4 veckor flygplan till thailand och sen till Lop Buri och möta min älskade och hennes barn som oxå ska flytta till mig!!!!!!

"kkkkpppp " sa:
Tack!!!!!
Om 4 veckor flygplan till thailand och sen till Lop Buri och möta min älskade och hennes barn som oxå ska flytta till mig!!!!!!

Låter trevligt ;) hoppas du / ni får en trevlig mini semester innan ni kommer tillbaka till Svedala sen :)

Stort grattis!! Fantastiskt att det gick så snabbt. Jätteroligt, ha det nu så mysigt när ni väl träffas och lova att komma med rapporter till oss! :wai: :wai: :wai:

Stort grattis kkkkpppp. Det var något positivt äntligen :) Gjorde du något speciellt du inte nämnt eller fick dom bara tummen ur och jobbade dubbelt så fort mot dom sa i telefon till dig?

"Berralund " sa:
Tror du att du måste iväg på intervju då? För min del räckte det som sagt med att fylla i ett formulär på MIG:s hemsida. Plus att handläggaren ringde en gång för en klarläggande fråga. Sen var allt klart!

nej nej jag uttryckte mig nog fel. Menade hon såklart men tänkte liksom "vi" och skrev jag :)

Jättegrattis kkkkpppp !!!

Skönt att se att det inte behöver ta 5 månader som dom skriver på Mig's sida..

Här går vi också i väntans tider, lämnade in ansökan i November och tjejen var på intervju 19 December i Bankok men sen har det varit knäpptyst ifrån Mig !!
Har ringt flera gånger och efter den obligatoriska väntetiden i telefonen på 1,5 timme varje gång så är svaret: Tyvärr, ingen handläggare tillsatt ännu!!
Åker ner 2 April och blir där 1 månad så kanske kanske med lite tur kan hon åka med hem :) Men då behövs det nog att det händer nåt ganska snart för det skall ju tydligen ta yttligare 4 veckor innan UT kortet kan hämtas ut i Bangkok !!

//Lelle

Ett stort grattis KP!!!

Nu kommer en underbar period i ditt liv, jag hoppas att du fortsätter att dela med dig här.

Framsteg för mig med om än litet, fått en ärendenummer och vet nu att ärendet fanns i örebro förra veckan men nu finns det i uppsala, dock inte fått någon handläggare ännu. Det var allt jag kunde få fram på telefon nu när jag äntligen kom fram, efter 50minuters kö...

Hon var på intervjuv i Bangkok 6 mars. .
Ringde migrationsverket 8 mars fick namn och telefonnummer till handläggaren.. ringde men matrial från intervju hade inte kommet till handläggare då.
Ringde igår21 mars.. jag frågade handläggaren om vårat ärende var komplett och om alla dokument var med..
Handläggaren sa då att vårat matrial fanns i arkivet. .
Jag frågade om hon hade lust att hämta det. Vilket hon gjorde. .
Sen frågade jag om jag skulle på intervju också..
Då frågade hon om jag har tid nu att svara på lite frågor i telefon. .
Jag fick kanske 10 frågor. .. vad hennes föräldrar och syskon heter. .
Hennes födelsenummer.. vilken stad hon bor i.. vilket datum vi förlovade oss...
När hon frågat klart sa hon att nu när hon ändå har vårat matrial framme SD kulle hon försöka läsa igenom allt på eftermiddagen. ..
Kl 15 ringde hon och sa att hon har nu fattat beslut och hon och barn får komma...2 månaders handläggningstid bara!!!!
Hade jag inte ringt hade vi fått vänta flera månader trodde handläggaren....

Jaf tror att om man bara lyckas få handläggaren att ta fram och titta på ett örende så fattar dom beslut samma dag...

"kkkkpppp " sa:
Hon var på intervjuv i Bangkok 6 mars. .
Ringde migrationsverket 8 mars fick namn och telefonnummer till handläggaren.. ringde men matrial från intervju hade inte kommet till handläggare då.
Ringde igår21 mars.. jag frågade handläggaren om vårat ärende var komplett och om alla dokument var med..
Handläggaren sa då att vårat matrial fanns i arkivet. .
Jag frågade om hon hade lust att hämta det. Vilket hon gjorde. .
Sen frågade jag om jag skulle på intervju också..
Då frågade hon om jag har tid nu att svara på lite frågor i telefon. .
Jag fick kanske 10 frågor. .. vad hennes föräldrar och syskon heter. .
Hennes födelsenummer.. vilken stad hon bor i.. vilket datum vi förlovade oss...
När hon frågat klart sa hon att nu när hon ändå har vårat matrial framme SD kulle hon försöka läsa igenom allt på eftermiddagen. ..
Kl 15 ringde hon och sa att hon har nu fattat beslut och hon och barn får komma...2 månaders handläggningstid bara!!!!
Hade jag inte ringt hade vi fått vänta flera månader trodde handläggaren....

Jaf tror att om man bara lyckas få handläggaren att ta fram och titta på ett örende så fattar dom beslut samma dag...

Exakt, har dom det framme går det fortare att ta beslut än att arkivera det igen ... så är man på och lite jobbig så går det enklare att ligga på.

"nakonsawan " sa:
Tack det ska jag prova senare :D
Kräv att få en handläggare, ifrågasätt varför ärendet inta ha handläggare ... du ska se till att de tar tag i det då. Ger dem inte dig handläggare fråga efter den person som ska tillsätta handläggare och be att få prata med den ...

När du pratar med handläggaren, så frågar du hur du kan underlätta och skynda på handläggningen och vad de väntar på. Fråga om de ser något problem och om du kan hjälpa till att lösa det ...

Det var många fördomar om vad vi/jag tycker på en gång, nästan värt en karma att du dessutom helt ärligt skriver om dom! :)

"legolas " sa:
Låter ju härligt att ni har "kommit på" hur det hela funkar på Migrationsverket.

- Ni tycker att där sitter en massa anställda, och deras enda uppgift är att skita i arbeta och vara sysslolösa nästan hela dagarna.

- Ni tycker att en av deras huvuduppgifter är att undvika att svara i telefon, därav de fantastiskt långa väntetiderna..

- Ni tror att hela handläggningstiden är uppfunnit utav den nya avdelningen där som heter "[¤#@@¤%] med kunderna"....

- Ni tror att anledningen till att just Ert ärende hamnar i arkivet är beroende på att de återigen vill [¤#@@¤%] med Er.

Så nu är lösningen på allas problem. Ring och tjata, ring och terra dom, väck upp de jävvllarna, de sitter där ändå på sina arslen och gör ingenting. Jag är djupt imponerad över Eran insikt, jag är lyrisk över Er insyn hur det fungerar på ett kontor, och jag är fanatiskt positivt inställd till Ert tålamod i dessa sammanhang....

Att sedan Er polare blir satt på "kant" och hamnar längre tillbaka i kön, det skiter ni i, det är bara jag jag jag jag jag jag.......

legolas
Jaså nu du det svenska systemet, tyckte du sa att du släppt det svenska.

Det är inte många myndigheter i Sverige som är effektiva och migrationsverket är tyvärr ett dylikt exempel på detta. Och jag säger bara dessa stackars flyktingar, som behöver ett skyddsland, och som inte har någon som kan stötta dem.

Men Lego var lugn, du kommer nog få din allmosa från Sverige, det är ju den du rädd ska dras in. Dvs vi har inte kanske snart råd att skicka pengar till er som har det bra därborta. Ta tradition dit du kommer börja äta dina rötter ;D ;D ;D

Jag kan inte tänka mig att migrationsverkets anställda bara sitter och inte gör något. .jag tror att dom jobbar mer än vad många andra gör..
Och vad är det för fel att försöka skynda på sitt ärende?

Det är väl ganska självklart att man gör vad man kan. För att få hit den man älskar så fort som möjligt. .

Kanske någon annan som skriver i denna tråd fick sitt ärende framflyttat för att en knödde sig före i kön "Lift Waffe"

I thailand köper man sig före i kön och skiter i om någon annan blir förbigången.Kanske vill ni ha samma system i Sverige? 8)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K
Mikael
M
A
Svar