Efterssom tråden som vanligt spårar ur här så var det en bra paus på min tråd om kommande flytten till värmen, nu närmar sig allt med stormsteg, säga upp elabonnemang hos Vattenfall, husförsäkringar , bilen är såld till samma kille som tog huset , han kör oss till Arlanda den 2 maj om 31 dagar, dessa kommer att rusa fram, satt igår och försökte få min fru att förstå vissa saker, hon kommer nu att skriva ut sig , äntligen förstår hon att hon inte har någon vinning av att vara skriven i Sverige, själv är jag kvar ett tag i papperen , skall nogsamt kolla upp en del .. Detta med att bo i hennes hus ett år mottogs inte med snälla blickar , jag vill känna mig för hur det funkar en längre tid sade jag , kanske blir det stök med familjen nu när de vet att min bankbok är välfylld, redan har det diskuterats bakom min rygg om köp av bil tillex.. Jag upplyste igår om att nån bil blir det EJ!!!
Tystnad rådde sedan en timme, jag förklara detta med att om vi bränner alla slantar så får hon ju mindre när jag en dag försvinnner Hehe, det föll i bättre jord...

Mycket ekonominack nu , detta med matkassa samt el och vatten , skulle helst vilja ge min hustru säg 15000thbt när pensionen rullar in varje månad , sen löser hon alla kostnader med detta , tyvärr tror jag att det kommer att delas ut en del till hennes telningar samt att dessa slantar sen är slut i mitten på månaden , vilket skulle resultera i ett snabbt uppbrott från min sida .. Min fru samt gamla mamma och pappa är ok att försörja , men fa... inte hela släkten , detta vet hon nu så jag tror jag försöker en tid , det överlever jag ekonomiskt ;D
Som sagt , en Thaikvinna är van att hålla i familjens ekonomi , och jag tror att man skall ge dettaförtroende ,i alla fall till det missbrukas ......