Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Fan är du inte läskunnig eller, läs ditt egna inlägg och ditt snack gentemot Frank (Arraeeya), så kanske du kan förstå vad jag skriver. Om fortfarande tomt,, så kanske du skulle be grannen förklara för dig vad jag skriver.... är du fortfarande full eller?

legolas
Grannen förstår inte svenska och jag är läskunnig och jag fick lära mig folkvett i skolan. :nod:

Tycker det han skriver till Areeya påminner om något som en annan medlem skrivit otaliga gånger till andra medlemmar.

Som rubriken säjer: Jag börjar att känna värmen i denna tråd..och...min dröm lever i högsta drag!!! Nu siktar vi in oss på 3 månader(nästan) i Thailand(jun-aug)..sedan får vi se när vi flyttar ner för gott! Men lever ett bra liv i Sverige och känner mej inte alls "dragen vid näsan" av att vi inte flyttar ner just nu!

Finns andra prioriteringar än det "egna jaget " som jag skrivit tidigare! Förutom min "lilla" dotter har jag sju barnbarn som "påckar" på min uppmärksamhet...och jag har ju haft nöjet att bo i Thailand under låång tid tidigare med eget hus och allt vad där hör till..så kanske dags att göra andra saker när man är nere i "landet på låtsas"...än att springa runt stugknuten uppe i Isaan! :nod:

Ha det bra alla och GLAD PÅSK!

Frank

Oj vad Ni träter gossar , vi skall ha en go Thailandsvärme här inte värme av ilska ;)

Jo i Sverige gökas det massor ute bland volvobilarna, snabbt ska det gå och inte alltid gratis. ;D

Bilen.jpg

Efterssom tråden som vanligt spårar ur här så var det en bra paus på min tråd om kommande flytten till värmen, nu närmar sig allt med stormsteg, säga upp elabonnemang hos Vattenfall, husförsäkringar , bilen är såld till samma kille som tog huset , han kör oss till Arlanda den 2 maj om 31 dagar, dessa kommer att rusa fram, satt igår och försökte få min fru att förstå vissa saker, hon kommer nu att skriva ut sig , äntligen förstår hon att hon inte har någon vinning av att vara skriven i Sverige, själv är jag kvar ett tag i papperen , skall nogsamt kolla upp en del .. Detta med att bo i hennes hus ett år mottogs inte med snälla blickar , jag vill känna mig för hur det funkar en längre tid sade jag , kanske blir det stök med familjen nu när de vet att min bankbok är välfylld, redan har det diskuterats bakom min rygg om köp av bil tillex.. Jag upplyste igår om att nån bil blir det EJ!!!

Tystnad rådde sedan en timme, jag förklara detta med att om vi bränner alla slantar så får hon ju mindre när jag en dag försvinnner Hehe, det föll i bättre jord... :D Mycket ekonominack nu , detta med matkassa samt el och vatten , skulle helst vilja ge min hustru säg 15000thbt när pensionen rullar in varje månad , sen löser hon alla kostnader med detta , tyvärr tror jag att det kommer att delas ut en del till hennes telningar samt att dessa slantar sen är slut i mitten på månaden , vilket skulle resultera i ett snabbt uppbrott från min sida .. Min fru samt gamla mamma och pappa är ok att försörja , men fa... inte hela släkten , detta vet hon nu så jag tror jag försöker en tid , det överlever jag ekonomiskt ;D

Som sagt , en Thaikvinna är van att hålla i familjens ekonomi , och jag tror att man skall ge dettaförtroende ,i alla fall till det missbrukas ......

"Phonta " sa:
Efterssom tråden som vanligt spårar ur här så var det en bra paus på min tråd om kommande flytten till värmen, nu närmar sig allt med stormsteg, säga upp elabonnemang hos Vattenfall, husförsäkringar , bilen är såld till samma kille som tog huset , han kör oss till Arlanda den 2 maj om 31 dagar, dessa kommer att rusa fram, satt igår och försökte få min fru att förstå vissa saker, hon kommer nu att skriva ut sig , äntligen förstår hon att hon inte har någon vinning av att vara skriven i Sverige, själv är jag kvar ett tag i papperen , skall nogsamt kolla upp en del .. Detta med att bo i hennes hus ett år mottogs inte med snälla blickar , jag vill känna mig för hur det funkar en längre tid sade jag , kanske blir det stök med familjen nu när de vet att min bankbok är välfylld, redan har det diskuterats bakom min rygg om köp av bil tillex.. Jag upplyste igår om att nån bil blir det EJ!!!

Tystnad rådde sedan en timme, jag förklara detta med att om vi bränner alla slantar så får hon ju mindre när jag en dag försvinnner Hehe, det föll i bättre jord... :D Mycket ekonominack nu , detta med matkassa samt el och vatten , skulle helst vilja ge min hustru säg 15000thbt när pensionen rullar in varje månad , sen löser hon alla kostnader med detta , tyvärr tror jag att det kommer att delas ut en del till hennes telningar samt att dessa slantar sen är slut i mitten på månaden , vilket skulle resultera i ett snabbt uppbrott från min sida .. Min fru samt gamla mamma och pappa är ok att försörja , men fa... inte hela släkten , detta vet hon nu så jag tror jag försöker en tid , det överlever jag ekonomiskt ;D

Som sagt , en Thaikvinna är van att hålla i familjens ekonomi , och jag tror att man skall ge dettaförtroende ,i alla fall till det missbrukas ......

Nu har vi haft ytterligare ett snack, kan konstatera att vårt förhållande baseras allför mycket på ekonomi, jag kommer inte att satsa en krona av mina sparslantar på livet med min fru , hon vill helt enkelt inte lyssna eller förstå att jag vill känna någon form av säkerhet om jag skall bygga , då i tillex tecknande av Usufrucht, hon blir förnärmad och anser hon har rätt till hälften av slantarna som jag nu får efter husförsäljningen , vilket hon inte har en chans till då jag har ett äktenskapsförord ....... Tur är det att jag var klok för 7 år sedan .. Känns som om vårt förhållande skiter sig rätt snart där nere , men det funkar för mig i alla fall då jag är en lycklig och ganska sorglös människa som skaffar nya vänner/umgänge snabbt ..Vi får se, låter henne härja nu ett tag och håller käft så får det lugna ner sig fram tills vi är där , då får tiden utvisa var jag kommer att leva ... ;)

För mycket problem med hennes barn och levernet med dem under de senaste åren har satt sina spår i mina känslor för min fru , tyvärr ..... :(

Trist att du känner så, men som du skriver ta det lugnt ett tag får du se vad som händer. Hon måste få tid att fundera också. Jag kan nog förstå er båda, men döttrar har ju hennes blodsband och då tror jag man är benägen att förlåta mer.

Håll kontakten här sen, så får följa med på resan!

Tycker att Du är en av de få som aldrig kastar skit på folk här på Forumet , det skall du ha karma för Janne . Dessutom så har du uppenbarligen en empatisk ådra
som jag gillar ....Jo , det är tungnt att efter 7 år märka att man fått utstå mycket skit och att det tydligen varit mest en ekonomisk syn på det hela från hennes sida , djäkligt trist må jag säga ........inte alls kul, men tur att hon visar det nu innan man ev skulle satsat ex antal hundra tusen på ett hus i hennes namn .. vilket nu aldrig kommer att ske .. ;)

God morgon lego, jo , man skall vända och vrida på tankarna , och jo , min fru är den som hat haft mycket slantar och verkligen tjänat ekonomiskt på äktenskapet , i sju år har hon en gång bidragit med sin lön till en elräkning när hennes döttrar bodde här. Att en Thaikvinna på sju år kan köpa 3 rai fin hustomt inne i en växande mindre stad samt yttwrligare 10 rai rismark , bygga till sitt hus samt ha en halv mille svkr på banken , då förstår du att hon har sparat sina slantar väl , varenda krona , jag har stöttat henne så ända in i helv..... Men det finns någ tyvärr inte en snålare Thai och då vet du vad jag menar .... ;DÄndock lyser det nu igenom att hon gärna tar halva förtjänsten från husförsäljningen också .....
OJ Oj vilken utsugerska , men jag bara skrattar åt det då det inte finns en möjlighet för henne , det enda som händer är att jag blir alltmer försiktig .....

Och när det gäller barnen så verkar Thai glömma väldigt fort vad dessa ställer till med , spelar ingen roll hur allvarligt det var ,

Ja, jag kommer ner om trettio dagar , och man får se vart det tar vägen , kanske blir det så att hon återigen får upp ögonen ..

Inte bra när man blir så trött att man börjar skriva skit om sin fru .
men det började igår när jag tog upp detta med Usufrucht som Birger så galant förklarade , Näää , nån sådan ansåg hon inte att hon skulle skriva inte , fast hon tidigare har lovat ...Då kom även detta med det nu så snabbt gemensamma kapitalet upp... Ojoj Thai och pengar är ingen bra grej ...

:(

Och idag är hon skitsnäll , men man vet inte om det är från hjärtat eller från handväskan... ;)

"Phonta " sa:
Och idag är hon skitsnäll , men man vet inte om det är från hjärtat eller från handväskan... ;)
Njut av det och avvakta, hon tänker hon också. Hon kanske ändrar sig, hon vet ju hur du tänker nu.

"Phonta " sa:

Att hitta ny förmodligen bättre kärlek i Thailand är inget problem, varför vara lojal mot nån som bara vill suga ut dig?
Personligen hade mina känslor för en dam som så tydligt vill åt mina slantar tagit slut och jag hade lämnat henne oavsett, men det är jag det.
Lycka till iaf, här e varmt o gott nu :nod:

"Phonta " sa:

Hej Ponta!
Hon kanske känner själv, att du håller på att glida bort, då vill hon hämta "hem" vad som går. Möjligen har hon redan lovat och bestämt att sponsra döttrarna, trot vad dom gjort tidigare.
Sklulle kanske vara bra att förklara vad äktenskapsförord innebär, samt att många nu för tiden skriver sådant avtal mellan makar.
Själv skulle jag nog göra en lista för varje år ni varit tillsammans, och där gå igenom hennes ekonomi. Vad hon tjänat och vad hon sparat samt köpt i Thai.
Samt att du parallet redovisar din kostnader.
Sedan en lista där det framgår, vad hon hade innan hon träffade dig, då menar jag inkomst samt köp i Thailand.Då kanske hon förstår att hon är previligerad.

Min ide , kanske gör henne lite mjukare, för innerst är det en rar fru du har.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp