Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Att jag btalade med henne igår gjorde henne mjukare , hon har en benägenhet att öppna käften utan att tänka på vad hon säger ,iofs inte bara Thai som gör det ,även jag kan göra detta då och då ... Men man skall lära sig av misstagen heter det .. Hon har råkoll på utgifter kontra inkomster , hon vet exakt vad hon haft för favörer, och nej hon har inte lovat döttrarna ,därtill vet hon bättre ,hon vet att lagt kort ligger när det gäller mig ......
Inget till hennes döttrar , varför ,jag har egna bioligiska barn att sörja för ......
och dom älskar sin pappa ;)

Phonta trist när det blir så där men kanske ordnar upp sig
en fråga bara varför skriva ut henne ur Sverige om det nu blir som du kanske har eb del tankar om att det skiter sig
så tycker jag att hon ska kunna ha chansen att komma tillbaka hit igen om hon vill
Det går ju om hon redan e svensk medborgare

Skiter det sig kan du allti låna soffan i Wapi av mig ;)

i vilket fall så hoppas jag att det ordnar upp sig aldrig kul att gå skilda vägar efter så lång tid tillsammans

micke

Hej Micke,

Nej , det är aldrig kul att separera , men jag bestämde mig för fyrtio år sedan att den kvinnan inte finns som skall få mig på fall , dvs gå ner mig ,deppa ihop osv..
Livet går vidare och det är jag som bestämmer hur detta blir, jag vill leva med min fru , men på lika villkor , inte känna att jag sugs ut för deras vinning.. Hon bestämmer nu , vi är idag överens omm att barnen från och med nu inte är mitt problem , varken när de gör skit eller när de har ekonomiska problem , det blir hennes samt deras Thaipappa .......

Så får vi se hur detta avlöper , ungefär 1 timme efter ankomst kommer det vanliga tjatet om pengar igång från ungarna , de slutar ju inte föränn frugan för ett spel på dem ..... ;D

hej
Nej bara hoppas det går bra för det e ju inte så djävla långt o åka över o ta ett par bira när ja kommer ner i sommar o kanske ta en tur me hojarna ;)

Ja jag hoppas det ordnar sig Phonta...man vill ju inte ha problem på "gamla" dar...då man skall njuta! :nod:Själv fick jag ju ett nytt barn(en underbar dotter) att ta hand om på gamla dar...så därför är jag mer fundersam över att flytta för gott till Thailand...även om det kanske lutar åt detta nu...vi får se efter sommarens efterforskningar! :o

En tröstekarma från mej Phonta :thumbsup:

Areeya

Tackar för den :D Nu tror jag att det är just detta med barn och egna barn med Thaifru som är problemet , att inte ha barn ihop gör att hennes familjeband till Thaifamiljen blir starkare , hade vi haft barn ihop så hade vi blodsband ihop , så är inte fallet nu och barn verkar vara det som håller ihop Thai ,. de som har barn ihop med sina Thaifruar kommer naturligtvis närmare , Birger tillex behöver ingen Usufrucht för att känna sig säker när han bygger hus , jag har ingen som helst garanti för att få bo kvar , kan bli utkastad i princip när det är färdigställt vilket inte är så kul att känna , nu tror jag till och med att detta med att vi har legaliserat vårt äktenskap i Thai sätter käppar i hjulen för en usufrucht , dvs Amphor skriver inte för gifta par ...... Efterssom min fru verkar ha spöken i huvet så vet man ju aldrig vad hon kan få för sig , om jag åker till Lotas så har jag varit otrogen , detta med Thai och deras helt vansinniga svartsjuka ställer till mycket till och med mord har jag fått veta ...

"legolas " sa:
Frankie!! Har du inte gett upp ännu? Du har ju sagt nu flera gånger nu det sista, att det inte blir av med flytt till Thailand, utan att ni med lite flyt kanske kan stanna 3 månader topps varje år bara.

Har det ändrat sig för dig eller? Berätta nu för fablo legolas

legolas

Ja ..vi får se...lite förändring.......vi skall kolla upp allt nu när vi kommer ner! Återkommer i frågan! :nod:

Areeya

Sen är inte Sverige bäst , du vet det gamla "Svenska " ordstävet ,
"Surt sa räven om rönnbären " vet du varför han sade så ...? ;D

Det ekonomiska lättsinnet tycks vara väldigt synligt i Thailand, eller inte.
Jag bröt mitt senaste förhållande på grund av ett sådant. Den tösen har en förhållandevis god ekonomi men kan inte planera för längre steg än de som grannar och omgivning ser. Hon lever väldigt sparsamt och är en idealkvinna så tillvida om det inte vore för att det senaste sparandet gick ut på att få ihop handpenningen vid inköp av en ny bil. Hon har redan en 3-4 år gammal Izuzu och har nu skaffat sig ytterligare en bil för 900.000 THB på avbetalning med motiveringen att föräldrarna ska ha Izuzun uppe i byn. Hon och dessa har ett matställe i BKK som genererar en god inkomst och med far och mor uppe i Yasothon står hon ensam med 15 fullsatta bord att betjäna. Förmodligen räknade hon med att jag skulle stötta henne ekonomiskt men, tji fick hon. Det hade varit en stor skillnad om jag hunnit placera mina fötter i den thailändska myllan, hade en fast adress där och en etablerad familj. I det läget kunde jag gå in som nån form av garant för henne och hennes familj med med ett liv i Sverige så har man inte råd med det.
Hon har, på egen hand försatt sig i en svår sits men jag kan inte ställa upp på dumheter av det slaget.

Jag hade en vän, en engelsman som avled för 4 år sedan. Han hade familj i England med hus och barn men även en "fru" i Thailand med vilken han har två små barn. Han var en sann gentleman, sveket mot sin hemmafamilj till trots och höll på att bygga ett faranghus till thaitjejen upp i Ubon. Vid ett par tillfällen har jag hjälpt henne med avgifter för att kunna behålla huset. Inga stora summor med då både han och hon var mina vänner kände jag det naturligt att försöka hjälpa till. Hon, hans thaitjej har hamnat i ekonomisk sits som hon inte kunde tänka sig skulle uppstå, inte som mitt ex. som av fåfänga drar på sig skulder för att glänsa inför grannarna, dock utan att nu göra det i farangens sken.
Nu sitter den stackars Ubon-kvinnan med två barn i ett halvfärdigt hus utan fönster, kämpar med näbbar och klor för att inte hamna allra nederst på samhällstegen och har i sin desperation åter börjat ringa till Sir One.
Inte för att tigga pengar men för att hon insett "hur mkt hon håller av mig". Kanske att hon gör det, kanske inte. Jag håller av henne men det skulle kännas underligt att inleda ett förhållande med en väns änka.

Vad vill jag ha sagt med detta? Kanske att det är väldigt lätt för en farang, i varje fall om han är trevlig, att skaffa sig ett förhållande i Thailand. Det finns många kvinnor som är desperata och man ska vara väldigt noga med att ha en backup om man gör det. Jag har blivit bränd två gånger och det gör lika ont var gång. Många kvinnor, tror jag, lever i en rosaskimrande värld när dom tänker på hur faranger synes leva. Nu är inte allt guld som glimmar även om jag har förstått att merparten här på CM tillhör guldkornen men vår verklighet ligger ganska långt från den thailändska om man bortser från de mänskliga baskraven.
Sättet att tänka och fungera i en relation måste harmoniera, något som inte alltid är sä enkelt.

"Sir One " sa:
Det ekonomiska lättsinnet tycks vara väldigt synligt i Thailand, eller inte.
Jag bröt mitt senaste förhållande på grund av ett sådant. Den tösen har en förhållandevis god ekonomi men kan inte planera för längre steg än de som grannar och omgivning ser. Hon lever väldigt sparsamt och är en idealkvinna så tillvida om det inte vore för att det senaste sparandet gick ut på att få ihop handpenningen vid inköp av en ny bil. Hon har redan en 3-4 år gammal Izuzu och har nu skaffat sig ytterligare en bil för 900.000 THB på avbetalning med motiveringen att föräldrarna ska ha Izuzun uppe i byn. Hon och dessa har ett matställe i BKK som genererar en god inkomst och med far och mor uppe i Yasothon står hon ensam med 15 fullsatta bord att betjäna. Förmodligen räknade hon med att jag skulle stötta henne ekonomiskt men, tji fick hon. Det hade varit en stor skillnad om jag hunnit placera mina fötter i den thailändska myllan, hade en fast adress där och en etablerad familj. I det läget kunde jag gå in som nån form av garant för henne och hennes familj med med ett liv i Sverige så har man inte råd med det.
Hon har, på egen hand försatt sig i en svår sits men jag kan inte ställa upp på dumheter av det slaget.

Jag hade en vän, en engelsman som avled för 4 år sedan. Han hade familj i England med hus och barn men även en "fru" i Thailand med vilken han har två små barn. Han var en sann gentleman, sveket mot sin hemmafamilj till trots och höll på att bygga ett faranghus till thaitjejen upp i Ubon. Vid ett par tillfällen har jag hjälpt henne med avgifter för att kunna behålla huset. Inga stora summor med då både han och hon var mina vänner kände jag det naturligt att försöka hjälpa till. Hon, hans thaitjej har hamnat i ekonomisk sits som hon inte kunde tänka sig skulle uppstå, inte som mitt ex. som av fåfänga drar på sig skulder för att glänsa inför grannarna, dock utan att nu göra det i farangens sken.
Nu sitter den stackars Ubon-kvinnan med två barn i ett halvfärdigt hus utan fönster, kämpar med näbbar och klor för att inte hamna allra nederst på samhällstegen och har i sin desperation åter börjat ringa till Sir One.
Inte för att tigga pengar men för att hon insett "hur mkt hon håller av mig". Kanske att hon gör det, kanske inte. Jag håller av henne men det skulle kännas underligt att inleda ett förhållande med en väns änka.

Vad vill jag ha sagt med detta? Kanske att det är väldigt lätt för en farang, i varje fall om han är trevlig, att skaffa sig ett förhållande i Thailand. Det finns många kvinnor som är desperata och man ska vara väldigt noga med att ha en backup om man gör det. Jag har blivit bränd två gånger och det gör lika ont var gång. Många kvinnor, tror jag, lever i en rosaskimrande värld när dom tänker på hur faranger synes leva. Nu är inte allt guld som glimmar även om jag har förstått att merparten här på CM tillhör guldkornen men vår verklighet ligger ganska långt från den thailändska om man bortser från de mänskliga baskraven.
Sättet att tänka och fungera i en relation måste harmoniera, något som inte alltid är sä enkelt.

Jag säger BARA Karma till dig SIR ONE !!!!!!!!!!!!!!!

Absolut många visa ord i detta , min kvinna sätter inte i några dåliga ekonomiska sitsar , därtill är hon alldeles för "streetsmart". Hon satsar inte en krona av sina egna besparingar , något som nu förvånar är att hon tycker att jag skall köpa bil , men å andra sidan så är ju den investeringen i Thai och gynnar på sikt henne ...
Detta har jag aldrig sett förut utan viljan att även jag skall hålla i slantarna har varit stark.. tänk så annorlunda det blir när de kommer hem till statuslandet .....Annars har vi ett bra liv om man bortser ifrån detta med hennes barn som ger mig huvudvärk , då menar jag inte migrän utan en olustkänsla, denna sitter kvar från den jobbiga tiden i Sverige .. Även att jag helt tar avstånd från deras försörjning tror jag stör henne , dock kan hon inte argumentera för att jag skall supporta dem med stålar , dom har en far , jag har en son här hemma i Swedala som jag betalar till , det räcker har jag sagt , deras far lever och arbetar och är i sin bästa ålder dvs kan försörja dem själv. jag har inte varit med att göka till dessa odågor ... :D

Vi får se , hon är snäll och skötsam , gillar henne skarpt men lite av gkädjen försvinner med en massa trubbel för jämnan ... Hoppas vi hittar tillbaka igen , vill inte satsa på nåt nytt i alla fall ...

"Sir One " sa:
Många kvinnor, tror jag, lever i en rosaskimrande värld när dom tänker på hur faranger synes leva.
De flest thai kvinnor ser ju farang i turistorterna, där farang kanske sparat i fler år för att åka dig och ha det skönt en gång i livet. Då är det inte så konstigt att de tror att vi har det bra. Och javisst vi har det bättre än de flesta där, bara att de tror det finns ingen botten.

Man får aldrig börja med att skämma bort dem, ge dem fakta, tala om hur mycket skatt vi betalar och vart skattepengarna går, snart går det upp för dem att vi inte är gjorda av pengar.

"Janne " sa:
De flest thai kvinnor ser ju farang i turistorterna, där farang kanske sparat i fler år för att åka dig och ha det skönt en gång i livet. Då är det inte så konstigt att de tror att vi har det bra. Och javisst vi har det bättre än de flesta där, bara att de tror det finns ingen botten.

Man får aldrig börja med att skämma bort dem, ge dem fakta, tala om hur mycket skatt vi betalar och vart skattepengarna går, snart går det upp för dem att vi inte är gjorda av pengar.
Det hjälper inte att berätta om sådant, dom har glömt det redan innan man avslutat meningen.

"Sir One " sa:
Det hjälper inte att berätta om sådant, dom har glömt det redan innan man avslutat meningen.
Haha ... man får upprepa det varje gång efter ett tag sitter men de försöker ändå ... ber man dem betala 10% själva blir det en helt annan sak.

Men så fort de börjar tjäna pengar i Sverige och inser hur mycket de måste betala i skatt och allt slit så ändrar sig saker och ting ganska snabbt!

Du har så rätt Janne , men min hustru har jobbat i 11 år i Sverige, de sista fyra åren med att städa trappor i hus där våra kulturberikare bor . Hårt jobb 8 -10 timmar varje dag 5 dagar i veckan , aldrig sjuk .. att ta hand om skiten efter dessa svin tar ut sin rätt kan jag säga , de bajsar i stort sett varje vecka i trapphusen , kissas gör det varje dag i samtliga portar och hissar. Så hon vet vad det innebär att tjäna sina slantar själv , och att det i Farangland inte finns gratispengar ;D Men likförbannat så tycker hon tydligen att jag skall dela med mig vitt och brett av mina .. Hehe

Angående hustruproblemen så tog jag henne "vid hornen ", sätt dig ner så skall vi snacka nu,sade jag ... Nej varför det säger hon då !!!! Jo, du har nu att välja på att lösa dessa problem och få ett bra liv med mig , annars skiter vi i det redan från start ,dvs vi går åt var sitt håll i Thai ....Det tog skruv kan jag säga ....
Nu vet jag vad hon har för hjärnspöken , hon är 44 år har ett Svenskt medborgarskap, lätt för att få ett nytt städjobb i Sverige , i och med detta har hon en säker inkomst och försörjning , bostad kan man ju alltid få hos nån gammal falang :-) .. Om jag nu skickar henne i Thai så är hon rökt säger hon , varför skulle jag göra detta , jo , jag har nu gott om slantar på banken , jag har en förhållandevis bra pension ,jag är bara 62 år och ser enligt henne bra ut med en bra kropp (ser ut som en polis eller militär säger hon)konstigt då jag är en gammal militär hahaha,, detta skulle då ge vid hand att alla kvinnor vill ha mig i Thai , det tar 5 min för dig att hitta tre 25 åringar ..... jaja, sen vet ni resten , detta är det som spökat i den stackars Isaanskallen och även gjort att hon vill pressa mig för att se var jag står.Jag förklarade att börjar hon snacka som om hon vill tömma mina tillgångar ,då är det slut på allt , dessutom så har hon ingen chans till detta , det har jag sörjt för ... :-) Så nu är allt frid och fröjd och hon sover nu sött på mitt bröst igen varje natt ... så länge det varar ...hahaha... Thaifolk Jojo.....

"Phonta " sa:
Angående hustruproblemen så tog jag henne "vid hornen ", sätt dig ner så skall vi snacka nu,sade jag ... Nej varför det säger hon då !!!! Jo, du har nu att välja på att lösa dessa problem och få ett bra liv med mig , annars skiter vi i det redan från start ,dvs vi går åt var sitt håll i Thai ....Det tog skruv kan jag säga ....
Nu vet jag vad hon har för hjärnspöken , hon är 44 år har ett Svenskt medborgarskap, lätt för att få ett nytt städjobb i Sverige , i och med detta har hon en säker inkomst och försörjning , bostad kan man ju alltid få hos nån gammal falang :-) .. Om jag nu skickar henne i Thai så är hon rökt säger hon , varför skulle jag göra detta , jo , jag har nu gott om slantar på banken , jag har en förhållandevis bra pension ,jag är bara 62 år och ser enligt henne bra ut med en bra kropp (ser ut som en polis eller militär säger hon)konstigt då jag är en gammal militär hahaha,, detta skulle då ge vid hand att alla kvinnor vill ha mig i Thai , det tar 5 min för dig att hitta tre 25 åringar ..... jaja, sen vet ni resten , detta är det som spökat i den stackars Isaanskallen och även gjort att hon vill pressa mig för att se var jag står.Jag förklarade att börjar hon snacka som om hon vill tömma mina tillgångar ,då är det slut på allt , dessutom så har hon ingen chans till detta , det har jag sörjt för ... :-) Så nu är allt frid och fröjd och hon sover nu sött på mitt bröst igen varje natt ... så länge det varar ...hahaha... Thaifolk Jojo.....
Va kul om det nu är löst ... hon har säkert rätt i vad hon säger. Men har man det bra behöver man ju inte hitta något nytt. Svartsjuka är inget kul!

Så sant , så sant , men tyvärr en folksjukdom i Thai , och om inte Thaikvinnan
är svartsjuk alls så skall man nog kolla lite vad hon gör när jag inte är vid hennes sida ::)

Hej på dig Gecko,
Jo i viss mån kan du ha rätt om hjärnspöket , har Du lärt dig att skriva Thai nu ... :D Nä , här finns inga spöken .bara i Thai .... Ha det gott så länge ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp