Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
;D Hehe, förlåt en obildad , men kanske hade Du haft någon annan kontakt med dom , kanske i vardagen ....

"legolas " sa:
Ja du skulle vart med i vår tävling.... det är för himla kul, vi är ju nu uppe i 15st gubbar på forumet som är med, och om 4 veckor när en ny 10 veckors omgång startar så blir vi MINST 18st gubbar som kommer att tävla..... 100;:- i insats betyder att det grymma nöjet kostar enbart 10:- per vecka..... Vinnaren tar hela potten...

legolas

Ok ok

18st gubbar som kommer att tävla, sprint å galopp

handlar det om vem som kommer först genom kurvan?

låter som en kul pensionsport.

Skicka reglerna, var sätter jag in pengarna?

"ragnela " sa:
Menr ni på fullt allvar att inte vackra, unga män tänder på gamla, blekfeta falangkärringar?

Var det måhända därför 3 stycken snyggingar sprang skrikande ut från ICA i Sölvesborg när jag flörtade med dem?
Aj då. Var det du som skrämde mig så förtvivlat :)

STOPP!!! Nu börjar det likna personangrepp , vilket inte är OK på detta forum

Men ber man om det så kanske man förtjänar det :thumbsup: :thumbsup: ;D

Nu går jag in på min sista boendevecka i mitt hus, känns lite vemodigt att lämna huset , dock inte att lämna Sverige som allmänt betraktas som ett tryggt och säkert lan, i alla fall av de som inget begriper .... ;)

"legolas " sa:
Dom kom ihåg dig ifrån ditt arbete på socialtjänsten. Alla 3 var barn då, och fanns med i 3 av dina vårdnadsutredningar... ;D ;D ;D

legolas
Fick gå tillbaka o läsa en gång till.

Nog en av dina bästa kommentarer någon sin.
Skrattar o tänker tillbaka på den tid det begavsig.

"Phonta " sa:
Var just och lämnade in Visumansökan , klar i morgon eftermiddag ... ;)

Noterade att det var mest Ryssar på ambassadens kontor för bla. Visumansökan

inte bra , stora i käften är de dessutom .......

Antagligen portade på Thai Ambassaden i Moskva

Nä , de var boende och skrivna i Sverige , idag är Svenskar sällsynt i Sverige , Ryssarna gör sitt inträde , även i luften , Sverige har inte längre ett fungerande luftförsvar så Danskar skickar upp stridsflyg för att avvisa Ryssflyget, undrar vad Reinfeldt skall ge bort nästa gång..... >:(

Från idag ny stil på min tråd om Värmen i Thailand .. Min fru och jag pratar mycket om hur det skall bli i Thailand nu , hon är uppenbarligen orolig för att det inte skall fungera , jag har sagt till henne att hon måste se mig som sin man i huvudsak , se till mitt och familjens bästa , inte bara familjen ... Hon börjar nog förstå att det blir jag som säger var skåpet skall stå , i egenskap av den som har kapitalet så verkar Thai böja sig för att hon är i behov am mig och måste lyssna till mina önskningar.. DVS vi börjar redan bli ganska samspelta när det gäller hur allt skall vara i Thailand och vårt framtida leverne ... Kul skall det bli , jag vet att det ganska snart kommer en vardag , Den kommer ganska fort dessutom , det gäller bara att se saker från den positiva sidan ... Samt att fylla sina dagar med meningsfulla sysslor ...

"Phonta " sa:
Från idag ny stil på min tråd om Värmen i Thailand .. Min fru och jag pratar mycket om hur det skall bli i Thailand nu , hon är uppenbarligen orolig för att det inte skall fungera , jag har sagt till henne att hon måste se mig som sin man i huvudsak , se till mitt och familjens bästa , inte bara familjen ... Hon börjar nog förstå att det blir jag som säger var skåpet skall stå , i egenskap av den som har kapitalet så verkar Thai böja sig för att hon är i behov am mig och måste lyssna till mina önskningar.. DVS vi börjar redan bli ganska samspelta när det gäller hur allt skall vara i Thailand och vårt framtida leverne ... Kul skall det bli , jag vet att det ganska snart kommer en vardag , Den kommer ganska fort dessutom , det gäller bara att se saker från den positiva sidan ... Samt att fylla sina dagar med meningsfulla sysslor ...
"Fylla dagen"...
Jag har just skrivit i Legos tråd där jag uttryckt min beundran över de steg han tog för fem år sedan och sättet han lever på i dag.
Jag är tämligen övertygad om att även du kommer att lyckas och jag ska följa dina steg när du betrampar thaijorden. En välgångskarma Phonta.

:wai:Hej! Låter helt enkelt suveränt!
Jag har nu bott i Thailand i snart 14 år till och från(ca:6-8 månader om året) också jag i min frus by,men vi har byggt ett schysst hus på den marken hon ägde innan vi gifte oss och det var inte så dyrt! :thumbsup:
Utan att vi skall,bygga en mindre bungaloo på en bit mark som vi köpt utanför byn ;D (så man slipper alla hundar,kycklingar,samt munkarnas brölande vid 05:00 på morgonen) >:(!
Inte för att jag har någonting emot Munkar eller Buddismen för den är den bästa av alla Religioner så inget illa ment med det! :)
Men jag önskar dig och din fru ett underbart liv i det underbaraste av länder!! :wai:

tackar för alla välgångsönskningar , och till Lego säger jag helt enkelt att du måste som farang visa var skåpet skall stå , annars visar någon annan var Ditt skåp skall stå, samt hur Ditt liv skall se ut , samt hur mycket stålar de skall m.m. Jag är inte
beredd att låta andra bestämma över den sista delen av mitt liv , faktiskt inte ....
Jag har tidigare berättat om min vän som blev bedragen av sin fru efter tretton år som hennes man i Thai, han flyttade till Khonkaen , nu har han inte ekonomi längre för att stanna i Thai som singel, hans fru säger att han är välkommen tillbaka och hon hjälper honom på migrationen i Chok Chai, kravet är 30000 thbt i månaden , det fixar han , sen har han ca, 7000 thbt att leva på för egen räkning , men då får han på hennes villkor komma tillbaks till sitt hus som han byggt för 2,5 milj. thbt

Skitkul för honom,,, så skall inte jag ha det , därför lägger jag från början ribban på en lämplig nivå Legolas ;)

Haha ;D Du en en görgo Göteborgare du, har sett min fru på Skype tv å tre gånger , och på det bildat Dig en uppfattning.... :thumbsup: Jo , hon äe en trevlig tjej , ärlig har hon blivit ihop med mig , ljuger gör hon heller aldrig så vitt jag vet , även det har hon lärt sig i mitt sällskap ,Thai ljuger annars gärna och duktigt, inget fel att ljuga i det landet ;D ;D Men hon är även som alla Thaikvinnor en mycket stark kvinna som fodrar mothugg , annars skulle hon styra mig med järnhand och alla mina besparingar skulle kontrolleras av henne ......vilket aldrig kommer att ske ...

Då är vi överens"Gubbe Lille"

8) Snart skall du få en björnkram eller ett fast handslag när vi möts i värmen , vet inte vilket du föredrar ;)

"Phonta " sa:
8) Snart skall du få en björnkram eller ett fast handslag när vi möts i värmen , vet inte vilket du föredrar ;)

Du vet ju att han e en sillstrypare så han vill nog hellre ha en kram annars kommer du krossa hans små händer :)

Du verkar glömma att Phonta är 08:a Lego.
Han har inte fångat sin dam, han har blivit fångad ;D

"legolas " sa:
Läs min egna tråd, så märker du snart i slutet av varje kapitel vilket jag föredrar... ;D

legolas

Först så gillar jag inte att Ni mina vänner skriver om mig när jag sover ....... ::)
Se Lego, jo Du skall få en riktig "Handskak " ;D

Nu börjar Syrenbuskarna visa gröna knoppar , alt för att säga .".Phonta du är en idiot som åker" Men jag vet att jag gör rätt och nu är det endast två dagar kvar i huset .....sista månaden har gått otroligt fort ....

Skyll dig själv, det man väntat på ett helt år kommer ju nu ... lyssna till syrenerna ... ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp