KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då var det lördag igen. Blir att titta lite på V75 hästarna som springer.

Planterade om ett par Gurkplantor igår, och satt ut dem i fullt solljus.
Det gick bra så idag (när det är lite mulet) blir det ett gäng till som åker ut.

Dags att sära på alla groddar av Tomater som börjat komma upp. Sätter om dem i boxar två och två. Får nog stå kvar på altanen (lite skuggigare) tills det kommer fler blad.

En del Pelargoner visar antydan till gröna skott, vilket är positivt.
De flesta Hibiscusen har klarat omställningen och nya blad och skott kommer i stort sett på alla.

Idag har jag även mailat ToT om mitt bredband. Det ballar ur flera gånger om dagen och jag får dra ut kontakten till routern för att få en ny anslutning. Djävligt irriterande.
Kan de inte fixa till det så blir det att byta till annan leverantör av ADSL.
Grannen har inga problem med sitt internet och har Dtac, tror jag?

Så dags att studera pållarna till i kväll.

Legolas: Med lite THB fixar man allt. Man måste bara vara positiv.
Jag är en optimist och försöker hitta fördelar med allt.
Till och med tandvärken som pågår kan vara bra.
Jag känner ju att jag lever.

"kentbra " sa:
Kul att det tar sej. Du får gå ut och ragga upp lite betel att tugga för tandvärken, det hjälper, sen att det har en liten sidoeffekt det får man ta. :D
När jag var liten tog morsan och droppade jodsprit på en bommulstuss som jag bet till om och det bedövade nerven i tanden, skit bra var det.
ha det gott

"kentbra " sa:

Det där var ett härligt och positivt inlägg som absolut är värt ett plus i kanten. Lycka till med pållarna!!

Det har du alldeles rätt i kompis! Man måste försöka även om det kan vara svårt ibland, man kan ju inte vara på topp precis hela tiden! Alla har vi våra dåliga dagar. Då behövs det inte mycket för att man skall ilskna till, därför gjorde Kentbras inlägg mig glad! :)

"kentbra " sa:
Då var det lördag igen. Blir att titta lite på V75 hästarna som springer.

Planterade om ett par Gurkplantor igår, och satt ut dem i fullt solljus.
Det gick bra så idag (när det är lite mulet) blir det ett gäng till som åker ut.

Dags att sära på alla groddar av Tomater som börjat komma upp. Sätter om dem i boxar två och två. Får nog stå kvar på altanen (lite skuggigare) tills det kommer fler blad.

En del Pelargoner visar antydan till gröna skott, vilket är positivt.
De flesta Hibiscusen har klarat omställningen och nya blad och skott kommer i stort sett på alla.

Idag har jag även mailat ToT om mitt bredband. Det ballar ur flera gånger om dagen och jag får dra ut kontakten till routern för att få en ny anslutning. Djävligt irriterande.
Kan de inte fixa till det så blir det att byta till annan leverantör av ADSL.
Grannen har inga problem med sitt internet och har Dtac, tror jag?

Så dags att studera pållarna till i kväll.
Hej KentBra.Har du parabol eller kabel fran TOT.
//Pekka

Hej Pekka. Inget av det. Använder webbTV och download. WebbTv med deras tröga ADSLanslutning skulle aldrig fungera här. Parabol flir faktiskt dyrt. De vill ha 14,000THb för en vettig parabol installerad och klar och sedan tillkommer alla abonnemang.

Funderade ett tag på att skaffa en slingbox. Men hoppade över det då vi bestämde att stänga av strömmen helt i huset i Sverige.

Hae kopplat datorn direkt till TVn med HDMIkabel och det fungerar perfekt.
Sedan så laddade jag hem en massa TVserier på en extern hårddisk.
Så nog finns det att titta på alltid, och med svensk text.

Idag blir det till att sätta lite mera frö. Får bli Dill, Persilja, Rädisor, Sallat, Purjolök ovh lite annat roligt.

"kentbra " sa:
Idag blir det till att sätta lite mera frö. Får bli Dill, Persilja, Rädisor, Sallat, Purjolök ovh lite annat roligt.
Låter som om du förbereder dej på att bli självförsörjande på grönsaker :) Kan ju vara förståndigt nu när varorna börjar sina i butikerna lite här och där.
Du får väl bli grossist :D
Nä kent kul att följa dina trädgårds bestyr jag ser med spänning fram emot skörde tiden

Får väl ordna med skördefest, när tiden kommer.
Det konstiga med allt är att jag äter inga grönsaker. Är en köttätare.
Men det går väl att byta bort alla tomater och gurkor mot nån saftig fet råtta att lägga på grillen. Ha Ha.

Skämt, men ändå. Har ju sådan tur att man bor bara 10 minuters promenad från "Peppercorn" som är det bästa steakhuset på ön. Heidi som äger och sköter det importerar sitt kött från Argentina och Nya Zeland.
Toppenkäk faktiskt.

Varför försöka vara någon man inte är. Bättre att acceptera sig själv med fel och brister.
Först då kan andra acceptera en.

Idag har det varit lugnt. Varit varmt och fuktigt så det är inte mycket man känner för.
Pillat lite fröna och sett till att de inte torkar ut.
Gurka, Tomat och Chilli kommer hela tiden.
hibiscusen verkar som alla klarat resan och börjar komma med nya blad.
En del Pelargoner visat lite gröna nya skott.

Annars varit mest inne och kollat på senaste Idolfinalen och lite film (Tvserien Jekyll).
Nu står tanten och lagar käk och sedan blir det nog senaste avsnittet av Rpbinsson.

"kentbra " sa:
Idag har det varit lugnt. Varit varmt och fuktigt så det är inte mycket man känner för.
Pillat lite fröna och sett till att de inte torkar ut.
Gurka, Tomat och Chilli kommer hela tiden.
hibiscusen verkar som alla klarat resan och börjar komma med nya blad.
En del Pelargoner visat lite gröna nya skott.
Annars varit mest inne och kollat på senaste Idolfinalen och lite film (Tvserien Jekyll).
Nu står tanten och lagar käk och sedan blir det nog senaste avsnittet av Rpbinsson.

Tusan va du har det bra, Kentbra!

Och en annan stackarssate blev tvungen att ta"bussen TG960"tillbaka till verkligheten, landa nu på morron på ARN, sitter just nu och väntar på att min"arbetsplats"ska knyta sig fast i kajen, så man kan få ihop mera slantar i lådan, så man kan ta sig ner med nästa"buss TG961"till LOS och få mera stund tillsammans med fru och lill chippan...

Jo-Be

Titta på idolfinaler och annat är lätt.
Bara att ladda hem från någon torrentsida, spara på datorn för att se när man har tid och lust.
Har sedan kopplat TVn till datorn med HDMIkabel så jag ser direkt från datorn.
Kan se TVplay från en massa kanaler när anslutningen är tillräckligt bra.
ATG play och hästarna och massa annat skoj.

Sedan har man en liten DVDspelare som även läser USBminne. Så vill man kör man över det man vill se på minnet och sedan ser det från den.
Är väl lite tekniknörd.

Så parabol och kabeltv behövs inte.

100:- från mig år på G. Raden får du på fredag.

Inga Problem Legolas.
Jag använder VUZE som nedladdningsprogram och här är att par bra länkar till att ladda hem ifrån.
www.dreamseed.nu härifrån brukar jag ladda hem idol och robinson mera
www.shareitall.se
swesub.tv
tankaner.com

Alla dessa har med svensk text

utan text så är klart
http://torrentz.eu
en av de bästa sidorna

Lyckas du inte hitta något, så hör av dig.
Kent

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp