KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej Rolf. Jag skaffade ingen slingbox då jag stängde av all ström i huset i Sverige.
Laddar ner och sparar, så man kan se när det passar en.

"kentbra " sa:
Nej Rolf. Jag skaffade ingen slingbox då jag stängde av all ström i huset i Sverige.
Laddar ner och sparar, så man kan se när det passar en.
Så vad det ja, när du säger det så kommer jag ihåg, jag tänker nog skafffa en nu tills vi åker ner i Mars för att testa vilka hasigheter som krävs. Ha en bra dag

Enligt vad alla säger så krävs inte så snabb anslutning. Men kvaliten är inte HD.
Ska vara fullt möjligt att streama till mobil utan 3G, alltså med GPRS bara.
Slingboxen solo omvandlar och streamar med en liten sämre upplösning.
Sedan finns nu även Slingbox HD men den kräver nog bättre anslutning.
Enligt alla recensioner jag läst är det dock ingen större skillnad.

Så nu är rabatten till alla Amerikanska Hibiscus nästan klar.
Har grävt bort allt ogräs (på cirka 4 m2 )och satt en kant på 20 cm runt om.
Nu ska bara jorden luckras upp med lite hönsgödsel och sedan dags att plantera dem.
Det är totalt 60 olika varianter av Hibiscus så de får stå lite trångt till att börja med.
Gör som jag brukar: Klipper bort botten på krukan och gräver ned den till hälften.
På så sätt blir det lätt att ta upp och flytta på den, när det är dags.

På bilden är de bara utställda, ej planterade ännu.

Visa bilaga 15928

Visa bilaga 15930

"kentbra " sa:
Enligt vad alla säger så krävs inte så snabb anslutning. Men kvaliten är inte HD.
Ska vara fullt möjligt att streama till mobil utan 3G, alltså med GPRS bara.
Slingboxen solo omvandlar och streamar med en liten sämre upplösning.
Sedan finns nu även Slingbox HD men den kräver nog bättre anslutning.
Enligt alla recensioner jag läst är det dock ingen större skillnad.

Så nu är rabatten till alla Amerikanska Hibiscus nästan klar.
Har grävt bort allt ogräs (på cirka 4 m2 )och satt en kant på 20 cm runt om.
Nu ska bara jorden luckras upp med lite hönsgödsel och sedan dags att plantera dem.
Det är totalt 60 olika varianter av Hibiscus så de får stå lite trångt till att börja med.
Gör som jag brukar: Klipper bort botten på krukan och gräver ned den till hälften.
På så sätt blir det lätt att ta upp och flytta på den, när det är dags.

På bilden är de bara utställda, ej planterade ännu.
Tjusigt, det börja närma sej att du ska kunna njuta av frukten av ditt arbete.
Det låter ju som om du fått det mesta att överleva, bra gjort :thumbsup:

Slingboxen, jo jag har läst rätt mycket om det och HD nä det är inget jag strävar efter, det får bli en Solo det räcker gott. Det viktigaste i det hela är ju med vilken fart du kan skicka från Sverige till Thailand sen tror jag resten ordnar sej.
Skulle detta nu funka bra så skaffar jag en SlingCatcher så man slipper datorn.
Jobba på nu så att det växer ordentligt :D

En liten notering angående Svensk TV i Thailand-
Gick in på "www.anonine.com/sv/faq" ochbetalade 40:- och vips kunde man se alla Svenska Playkanalerna.

Fungerar kanon. Har precis tittat på Idolfinalen i Göteborg och inte en endaste bugg. Precis som hemma.

"kentbra " sa:
En liten notering angående Svensk TV i Thailand-
Gick in på "www.anonine.com/sv/faq" ochbetalade 40:- och vips kunde man se alla Svenska Playkanalerna.

Fungerar kanon. Har precis tittat på Idolfinalen i Göteborg och inte en endaste bugg. Precis som hemma.
Är det en VPN tunnel du kör då eller har dom en annan lösning, om det är en VPN då vore det intressant att veta vad som skiljer i fart med och utan tunnlingen, man ska ju förlora lite när man kör via VPN

Jag använde Relakks men ibland fungerade det men oftast blev det hackigt p.g.a. att man förlorade så många Mb.Inom Thailand har jag 8 Mb men från Europa kan det variera från 6 Mb till 1 Mb.

"gunnarg " sa:
Jag använde Relakks men ibland fungerade det men oftast blev det hackigt p.g.a. att man förlorade så många Mb.Inom Thailand har jag 8 Mb men från Europa kan det variera från 6 Mb till 1 Mb.
Ok jo jag har hört att Ralakks snor för mycket bandbredd. Jag bugar och bockr för infon.
Nu får du återgå till plantorna så att inte saknar dej :D

"legolas " sa:
Du skrev till Gunnarg att han skulle återgå till plantorna..... du trodde nog att du skrev ill kentbra va???? förstår du nu då... din gnu!!
Tror du jag är dum ??? Det är klart att jag skrev fel ::) Men det var mest för att glädja dej :D

Anonine fungerar bra för mig. kör med billigaste alternativet 128 bits kryptering.
Visst sjunker farten från 9 MB till 4 MB vid download. Men 4 MB räcker för att se svensk tv utan att det hackar.

Strular på min dagbok är helt ok.
Man behöver dra på smilbanden ibland.

Med Anonine går du ut på nätet "typ" via en arbetsplats i Sverige.
Då får då arbetsplatsens svenska IPnummer och alla Play kanalerna ser dig som sittande i Sverige.

Visst drar en vidarebefodran ner farten, blir ju fler flaskhalsar, Men fungerat bra för mig som nu har 3BB och 9 MB anslutning.

Tycker att för 40:- kan det vara lönt att prova.

Lika bra att klistra in erbjudandet här med, till alla som inte läser om Julfirandet.

I morgon blir det till att baka kanelbullar, sedan ska det bakas Sirapskakor och Havreflarn.
De mesta åker in i frysen till nästa söndag.
På lördag bakar man tårta.

Sedan på söndagen den 11/12 blir det födelsedagskaffe med tårta, bullar och kakor.
Man blir 55 bast. född den bra årgången 1956, jag, Björn Borg, Frank Andersson, Ingemar Stenmark och många fler.

Är ni i närheten a Koh Phangan så titta förbi vet ja.

VÄLKOMNA

Hej Kent

Härlig dagbok, alltid roligt att läsa folk som bor i Thailand och kan dela med sig, Ha de gött i värmen och njut.
Karma kommer

/Putte

Till er som undrar varför man tar tanten med sig, när man ändå gör det mesta själv.

Hon plockar upp och diskar efter mig.

Tusan vad bra man har det.

Visa bilaga 15950

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp