Körkortskrav på moppe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ikk kan skickas till Thailand den totala kostnaden är 370 kronor och fakturan ligger i samma brev som IKK ( Motormännen kolla hemsidan )
Jag fick mitt IKK skickat hit till Thailand nu i Juni månad 2014
Något intyg från IM med den fina stämpeln om min adress i Thailand hade jag INTE men däre emot fanns min adress på läkarintyget.
Detta är FAKTA och inga gissningar.
mvh svarre

"svarre " sa:
Ikk kan skickas till Thailand den totala kostnaden är 370 kronor och fakturan ligger i samma brev som IKK ( Motormännen kolla hemsidan )
Jag fick mitt IKK skickat hit till Thailand nu i Juni månad 2014
Något intyg från IM med den fina stämpeln om min adress i Thailand hade jag INTE men däre emot fanns min adress på läkarintyget.
Detta är FAKTA och inga gissningar.
mvh svarre
Fixa du thai kk utan intyg från IM?

Ja jag gjorde det på Thai traffic office Singburi personligen och ingen uppkörning eller teori prov endast det jag skrev tidigare

Alla körkortställen har olika regler som dom väljer att följa. Det som gäller i Nonthaburi kan vara helt olika ifrån Jomtien eller Chontaburi och Nong Khai!

Inte alla Immigrationkontor vill utfärda bekräftelser på Era adresser som det pratas om här. och inte många körkortställen kräver det ens.

Själv hade jag exakt samma erfarenhet som Svarre (nästan) fick enbart testa färgseendet resten slapp jag!! och vips körkort för både bil och motorcy...

Någon som fixat körkortet här i Pattaya och vet vad dom kräver för att man skall få det?

Problemet för mig är jag kan ju inte gå till immigration och få bostadsadress registrerad jag är ju turist ;)
Vill inte leka med elden.

"Jonas " sa:
Någon som fixat körkortet här i Pattaya och vet vad dom kräver för att man skall få det?

Problemet för mig är jag kan ju inte gå till immigration och få bostadsadress registrerad jag är ju turist ;)
Vill inte leka med elden.
Tog mitt i Pattis och nog krävde dom intyg från IM alltid.
Men du kan ju alltid luska runt lite om nån vet en genväg ;)

Du blir.ju inte skriven där.jonas så va inte.orolig kag fick.min adrrss.genom hotellet jag bodde på när.jag fixa

Jo men du var inte inne på 30 dagars visumlöst du hade ju visum, som sagt var jag är turist nu går jag in med mitt 30 dagars och uppger hus adress är risken att det blir som för andra du har inte rätt visum för Thailand och bye bye tills jag har rätt visum.
Dom som har blivit stoppade och nekade har ju blivit det pga. att dom haft bostad och familj i Thailand och då inte räknats som turister utan vänd hem fixa rätt visum, eller detta är sista gngn nästa gng visum därav vill inte leka med elden.
Vad jag förstått kan jag inte ens få körkort på 30 dagar visa exemption.

Jonas du har rätt att bo vart du vill så dom bryr sig inte om vem du bor hoss eller att du hyr på långtid. Det är större problem med att du har turist Visa. Men som jag har läst så ska det inte vara broblem i Pattaya.

Men jag har ju inte turist visa jag har 30 dagar on arrival det är skillnad.

Är det inte alls enligt Thailand 30 dagars är Visa exemption.

Står ju till och med på Thai ambassaden detta är inget visum en rätt att komma och stanna i landet 30 dagar utan visumk.

According to the Interior Ministerial Announcements dated 1 October B.E. 2545 (2002), 20 December B.E. 2545 (2002), 18 October B.E. 2547 (2004) 6 May B.E. 2548 (2005) and 18 November B.E. 2556 (2013) passport holders from 49 countries are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days on each visit.

List of 49 Nationals of the following countries may enter Thailand without a visa for 30 days

Det jag har klassas inte som Visum och har ni hängt med på dom nya regler som gäller och läst så är det faranger som blivit stoppade eller tillsagda att detta är sista gången dom kommer in för dom har inte rätt visum.

Dom har haft familj och bostad i Thailand och är inga turister och har hedanefter heller ingen rätt till 30 dagars.

Och detta är inte folk som sprungit fram och tillbaks över gränsen utan jobbat som mig.

Även stått i Bangkokpost en blev stoppad vid gränsen hade fru i Thailand så han blev inte beviljad 30 dagars utan sänd tillbaks för att fixa riktigt Visum och då välkommen tillbaks.

det är nya tider nu.

Folk som skrivit på Thai visa att dom har råkat ut för det, nu kom jag in som turist men börjar jag visa upp bostadsadress och alla stämplar kanske dom gör en ny utvärdering.

Jonas.även om man har familj i thailand så har du rätt.till trettio dagars dom andra som du pratar om har liksom du lite för.mycke.stämplar i passen

"glimten66 " sa:
Jonas.även om man har familj i thailand så har du rätt.till trettio dagars dom andra som du pratar om har liksom du lite för.mycke.stämplar i passen

Ja komma hit på besök som turist, men inte vara bosatta här utan rätt visum och kommer jag med ett 1 års hyreskontrakt som står i mitt namn till Im vad tror du dom kommer se mig som?

"glimten66 " sa:
Du e.för.nojig.gubben.;)

Jag får vara det för till skillnad så har jag inget annat och allt jag har är här.

Skulle jag behöva dra och fixa ett visum när jag mönstrar av går la halva min ledighet.
och det har jag inte tid med någon av dom kommande avmönstringarna, nästa gång kommer en polare och vi skall dra och dyka gången efter det farsan.

Så får börja krångla med den biten nästa år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp