Körkortskrav på moppe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"svarre " sa:
Phonta vad är det som är nytt efter 1 juli ?
Ett svar IKK kan man få via motormännen ansökan görs via internet och de skickar ditt IKK till din adress i Thailand mot en avg. naturligt vis pris 370 kr mvh svarre

,DEt är du säker på. att dom skickar det till Thailand, då jag skaffade ett Int KK så skulle det hämtas personligen.

För min del skickade dom inte det till Thailand men var inga problem att skicka det till farsan så han hämtade det.

Jag fick mitt IKK tillskickat mig hit till Thailand och allt ordnades via mail tog ca 10 dagar så hade jag det . detta var nu i Juni månad mvh svarra

"svarre " sa:
Jag fick mitt IKK tillskickat mig hit till Thailand och allt ordnades via mail tog ca 10 dagar så hade jag det . detta var nu i Juni månad mvh svarra

Med detta i handen så är det busenkelt att skaffa Thai KK.
Kom ihåg att det int KK är giltigt bara i 90 dagar av din vistelse i Thailand, försäkringsfråga.

"Långeman " sa:
Med detta i handen så är det busenkelt att skaffa Thai KK.
Kom ihåg att det int KK är giltigt bara i 90 dagar av din vistelse i Thailand, försäkringsfråga.
Bra info...Menar du att man slipper ex teoriprov i Thailand?

Ni som vet de mesta om KK jag har ett Sv KK ( B, C ) och Ikk vad krävs för att jag ska kunna ta ett Thai kort ( bil ) inga gissningar bara konkreta svar mvh svarre ps ska ta det nu i Juli ds.

Du frågar vad som krävs , ja det måste ju bli en gissning beroende på att ingen vet vem som är chef just den dan . kan hända att de testar ditt färgseende samt skriver ut ett Thaikörkort , men nästa dag så kräver de fullt teoritest samt körtest ..

Beror som sagt på var och vem som är chef för tillfället ...............

"svarre " sa:
Ni som vet de mesta om KK jag har ett Sv KK ( B, C ) och Ikk vad krävs för att jag ska kunna ta ett Thai kort ( bil ) inga gissningar bara konkreta svar mvh svarre ps ska ta det nu i Juli ds.

Det har kommit nya bestämmelser den 1 juni, när det gäller kk prov i Thai.
Med ett gällande Int KK så var det på detta sätt då jag tog mitt Thai kk.
Tror knappast att dom har ändrat för Faranger då våra KK anses vara väldigt bra enl.Thai.

Skaffade ett intyg från IM med styrkt adress,från husbok eller kontrakt på Hyresobjekt med adressen angiven.

På Traffick office visar men upp dessa handlingar,samt ditt SWE kk och INt. KK.
Sedan fär man göra en syntest på färger
En reaktionstest.
En test som provar ditt paralell sende.
Sedan fotografering och KK i Handen.
Även om du inte egentligen har KK för moppe på ditt INt KK så säg bara till att du skall ha det också, brukar inte vara något problem.
Kostnad för båda Ca 5oo tbh + IM kostnaden.
Thai KK ger dig samma avgifter, på vissa ställer tex i Nationalparker Koh Samet mm.

Du glömde läkarintyg Långeman , 60 thbt samt att jag bara betalade 380 för både bil och MC , kanske du mutade dem med resten ;D

"Långeman " sa:
Ok jag gjorde det, men det ingicki priset 555 Har du ingen skype???
"Långeman " sa:
Det har kommit nya bestämmelser den 1 juni, när det gäller kk prov i Thai.
Med ett gällande Int KK så var det på detta sätt då jag tog mitt Thai kk.
Tror knappast att dom har ändrat för Faranger då våra KK anses vara väldigt bra enl.Thai. Hejsan jag har TH kk föe mc & bil på 5 år vad fodras för släpvagn ,då blir det 6 hjul.Har svenskt kort med A BE CE ,Skulle va trevligt å utnyttja dragkroken på Volvo 940 får me mc på släpet härligt när man åker runt med familjen från Hua-Hin Mvh fattigpensioneren Jörgen

Skaffade ett intyg från IM med styrkt adress,från husbok eller kontrakt på Hyresobjekt med adressen angiven.

På Traffick office visar men upp dessa handlingar,samt ditt SWE kk och INt. KK.
Sedan fär man göra en syntest på färger
En reaktionstest.
Sedan fotografering och KK i Handen.
Även om du inte egentligen har KK för moppe på ditt INt KK så säg bara till att du skall ha det också, brukar inte vara något problem.
Kostnad för båda Ca 5oo tbh + IM kostnaden.
Thai KK ger dig samma avgifter, på vissa ställer tex i Nationalparker Koh Samet mm.
"Långeman " sa:
Ok jag gjorde det, men det ingicki priset 555 Har du ingen skype???
Hejsan jag har TH kk föe mc & bil på 5 år vad fodras för släpvagn ,då blir det 6 hjul.Har svenskt kort med A BE CE ,Skulle va trevligt å utnyttja dragkroken på Volvo 940 får me mc på släpet härligt när man åker runt med familjen från Hua-Hin Mvh fattigpensioneren Jörgen

Har dom speciellt körkort för släpvagn e dom helt tossiga där.nere

"pontiac-51 " sa:
Hejsan jag har TH kk föe mc & bil på 5 år vad fodras för släpvagn ,då blir det 6 hjul.Har svenskt kort med A BE CE ,Skulle va trevligt å utnyttja dragkroken på Volvo 940 får me mc på släpet härligt när man åker runt med familjen från Hua-Hin Mvh fattigpensioneren Jörgen

Antagligen är det så att ingen Thai alls vet hur det skall vara, bara vi präktiga SWE som funderingar och är rädda, har sett bilsläp efter personbil vid ett fåtal tillfällen.
Själv skulle jag köra, kolla så att blinker och broms, bakljus funkar, bind den i dragkroken med ett säkerhetssnöre.
Ring turistpolisen och fråga Tel 1155

Sen kör man så här

safe_image.jpg

En dags färsk info ang körkort Singburi 2014-08-27.
Sv körkort
IKK ej nödvändigt men allt blir enklare med det kan fås via mail ansökan kostar 370 sek ( motormännen ) skickas till din adress i Thailand.
Blanketten laddas ner från deras hem sida .
Läkar intyg 50 Bath
En adress Thailand
Lite tester:
syntest på färger
En reaktionstest.
Grattis klart 2 timmar men det mesta är vänte tid
Så nu har jag Thai kortet.

mvh svarre

Vågar inte gå och registrera en fast adress i Thailand då är jag väl definitivt klassad som turist längre.

"svarre " sa:
Phonta vad är det som är nytt efter 1 juli ?
Ett svar IKK kan man få via motormännen ansökan görs via internet och de skickar ditt IKK till din adress i Thailand mot en avg. naturligt vis pris 370 kr mvh svarre

Är du säker på att dom skickar detta Int KK till Thailand. Förut var det nobben helt klart, hämtas personligen var det då på Fridhemsgatan i alla fall.
Vad är kostnaden då om dom skickar till Thailand, totalt.

"Långeman " sa:
Är du säker på att dom skickar detta Int KK till Thailand. Förut var det nobben helt klart, hämtas personligen var det då på Fridhemsgatan i alla fall.
Vad är kostnaden då om dom skickar till Thailand, totalt.

Jag har fått Int KK hemskickat i brevlådan i Sverige, det behövde inte hämtas ut. Funkar det borde det funka till Thailand också, åtminstone om logiken får råda.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp