G
glimten66
Gäst
Inget kk ingen försäkring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Tack herr Glimt! Jag börjar i den änden, skaffar körkort, har svenskt för bil men inte för mc."glimten66 " sa:Inget kk ingen försäkring
Har svenskt BC men retfullt nog fick jag inte A. Ska fixa internationellt kk för bil, även tipsa en kompis, tror vi ev. kommer att hyra bil. MC kortet kan jag ta där, håller med Berra, man har bara ett liv och skadorna om man kraschar med en mc blir hemska, lätt att förlora armar och ben och ambulansen vet man inte när den dyker upp."Farang53 " sa:Hans du har väl ett Svenskt A-B KK? Vi som är äldre fick vårat MC kort på köpet när vi tog på bil. Det är bara att skaffa et internationelt körkort så blir det enklare för dig här att fixa ett Thai KK.
"Hans Svensson " sa:Detta är inte något problem bson! Jag har nog hyrt moppe där till och från i 5-10 år när jag tänker efter, haft lägenheten i 8 år, - hyrt i mellan 8-10 år, - som sagt var aldrig blivit stoppad! Kanske tur, annars får jag väl slänga fram en 20:a!
När man hyr är moppen försäkrad, en viktig synpunkt som kom fram här, man bör kolla upp detta och ta alla nödvändiga försäkringar. Planerar att köpa en moppe nästa resa som nog blir i november.Ska kolla detta med försäkringar, kan bli mycket dyrt annars.
Internationellt för bil och mc kortet tar jag där, då gäller försäkringarna som de ska."Phonta " sa:Vad snackar du om Hans ?? OM du inte har giltigt körkort så Gälller EJ försäkringen vid olycka ,, oavsett om du klarat dig i alla år .........
"Hans Svensson " sa:Internationellt för bil och mc kortet tar jag där, då gäller försäkringarna som de ska.
Thai KK kan ju spara många sköna slantar via lägre inträde å dyl så är väl inte mycket att tveka på."Långeman " sa:Int KK kan man bara utfärda i Swe.ca 250 sek.Thai KK 500 tbh.
"svarre " sa:Phonta vad är det som är nytt efter 1 juli ?
Ett svar IKK kan man få via motormännen ansökan görs via internet och de skickar ditt IKK till din adress i Thailand mot en avg. naturligt vis pris 370 kr mvh svarre
"glimten66 " sa: