Körkortskrav på moppe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
epujeqet.jpg

"glimten66 " sa:
Inget kk ingen försäkring
Tack herr Glimt! Jag börjar i den änden, skaffar körkort, har svenskt för bil men inte för mc.
Hur går man tillväga om man bor på jomtien?

Hans du har väl ett Svenskt A-B KK? Vi som är äldre fick vårat MC kort på köpet när vi tog på bil. Det är bara att skaffa et internationelt körkort så blir det enklare för dig här att fixa ett Thai KK.

Det e.ju det som e problemet.me.er.gamla gubbar som fick det.av bara farten. O tror att bara för att ni har det så kan ni köra......

Somliga skaffade sig en MC och har hört sen 1971. Klart att det är dom som inte har kört MC innan dom kom hit och det ser inte bra ut att öva här i trafiken. Har några grannar som har provat det men det slutade inte bra (sjuhuset)

För min del gäller bara en sak - Strunta helt i att köra MC eller moppe. Det är alldeles för farligt, man har bara ett liv. Jag tog MC kort när jag var 16 men jag påstår inte att jag kan köra idag för den sakens skull.

Men har man intresset och suget är det naturligtvis svårt att låta bli, fullt förståeligt.

"Farang53 " sa:
Hans du har väl ett Svenskt A-B KK? Vi som är äldre fick vårat MC kort på köpet när vi tog på bil. Det är bara att skaffa et internationelt körkort så blir det enklare för dig här att fixa ett Thai KK.
Har svenskt BC men retfullt nog fick jag inte A. Ska fixa internationellt kk för bil, även tipsa en kompis, tror vi ev. kommer att hyra bil. MC kortet kan jag ta där, håller med Berra, man har bara ett liv och skadorna om man kraschar med en mc blir hemska, lätt att förlora armar och ben och ambulansen vet man inte när den dyker upp.
Men jag kör ändå, på egen risk, kör sakta och har extra koll vid korsningar osv. Det tar för lång tid från min bostad på jomtien om jag vill handla exempelvis på Supermarket utan mc.Vi får se...

"Hans Svensson " sa:
Detta är inte något problem bson! Jag har nog hyrt moppe där till och från i 5-10 år när jag tänker efter, haft lägenheten i 8 år, - hyrt i mellan 8-10 år, - som sagt var aldrig blivit stoppad! Kanske tur, annars får jag väl slänga fram en 20:a!
När man hyr är moppen försäkrad, en viktig synpunkt som kom fram här, man bör kolla upp detta och ta alla nödvändiga försäkringar. Planerar att köpa en moppe nästa resa som nog blir i november.Ska kolla detta med försäkringar, kan bli mycket dyrt annars.

Vad snackar du om Hans ?? OM du inte har giltigt körkort så Gälller EJ försäkringen vid olycka ,, oavsett om du klarat dig i alla år .........

"Phonta " sa:
Vad snackar du om Hans ?? OM du inte har giltigt körkort så Gälller EJ försäkringen vid olycka ,, oavsett om du klarat dig i alla år .........
Internationellt för bil och mc kortet tar jag där, då gäller försäkringarna som de ska.

Då kan få det hos Ok tillexempel.. Ett internationellt gälller som Långeman skrev i tre månader..

Och då gäller försäkringar JA !! :D :D

Gäller kk för bil även för lätt mc? Hur svårt är det att ta thai kk?

Nu efter den 1 juli mycket besvarligt :( Sorry ..

Men du kan ju alltid kopa ett MC kort :D

Phonta vad är det som är nytt efter 1 juli ?
Ett svar IKK kan man få via motormännen ansökan görs via internet och de skickar ditt IKK till din adress i Thailand mot en avg. naturligt vis pris 370 kr mvh svarre

"svarre " sa:
Phonta vad är det som är nytt efter 1 juli ?
Ett svar IKK kan man få via motormännen ansökan görs via internet och de skickar ditt IKK till din adress i Thailand mot en avg. naturligt vis pris 370 kr mvh svarre

Helt nya krav pa att klara Thaikorkortyet nu , svarae prov bla.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp