Krig eller sjukvård

Fast iofs verkar ju försvar och sälja ut sig vara samma sak.
Det verkar ju Sverige ha gjort till USA genom ge tillgång till svenska baser och strafrihet för amerikanska soldater.
Tror vi har historiens värsta rövslickare till statsminister.
Kommer aldrig rösta M, rövslickeri verkar ingå i deras partiledarutbildning.
Att du e sosse viste vi redan! :xmas_smiley: :afro:

Du skrev att finnarna var allierade med nazzar. Jag gav några detaljer om krigsförhållanden. Trots att man gick emot Hitler kunde man ha ett gemensamt försvar av Finland. Man var inte allierad eftersom man kunde gå emot Hitler. Ungen kunde inte detta.
Lite som din fiendes fiende är din vän…när det gynnar dig.:thumbsup:

Goddag yxskaft :oops:
Frågan jag diskuterar är den jag ställt till dig i två tidigare inlägg.
Men istället för att svara ställer du bara nya meningslösa frågor.
Nu har jag skrollat tillbaka och läst din fråga en gång till.
Bara för att du ska slippa skrolla så svarar jag väl en gång till då.

Med tanke på Ukrainas geografiska läge så både hoppas och tror jag att de rustat för krig, men jag kan ha fel.
Vidare så dristade jag mig till att anta att Ryssarna rustat för krig, och se hur fredligt det är i den regionen nu.
Nu inbillar jag mig inte för ett ögonblick att det hjälper att besvara din fråga.
Du kommer iallafall påstå att jag inte svarat, men jag förstår inte grejen.
Du för ju gärna tycka om att betala skatt för sådant som bara exploderar och brinner, och förstör.

Idag hörde jag vilka krav som krävdes på våra kommuner när vi går med i NATO.
Det var upprustningar av både det ena och det andra så inta fan slipper man betala bara för att man inte betalar statlig skatt.
Det var väl ett av de dummare påståenden jag har hört/läst.

Med tanke på Ukrainas geografiska läge så både hoppas och tror jag att de rustat för krig, men jag kan ha fel.
Vidare så dristade jag mig till att anta att Ryssarna rustat för krig, och se hur fredligt det är i den regionen nu.
Nu inbillar jag mig inte för ett ögonblick att det hjälper att besvara din fråga.
Du för ju gärna tycka om att betala skatt för sådant som bara exploderar och brinner, och förstör.

Det var upprustningar av både det ena och det andra så inta fan slipper man betala bara för att man inte betalar statlig skatt.
Ukraina var inte så upprustat före 2014.
Eftersom Ryssland rustar upp och anfaller länder så är det en fördel för alla länder runtomkring att rusta upp. Du tyckte ju att det var dåligt med nedrustningen sedan mitten av 90-talet.

Så du tycker det är dåligt för Sverige att rusta upp infrastrukturen.

Ukraina var inte så upprustat före 2014.
Eftersom Ryssland rustar upp och anfaller länder så är det en fördel för alla länder runtomkring att rusta upp. Du tyckte ju att det var dåligt med nedrustningen sedan mitten av 90-talet.

Så du tycker det är dåligt för Sverige att rusta upp infrastrukturen.
Det är dyrt att bygga upp saker, men lätt att riva ner, sälja ut, privatisera och göra avknoppningar.
Det var säkert lönsamt för statskassan när det skedd, men det får vi betala nu.

Konst.jpg

/ SatanG

Det får bli ännu ett goddag yxskaft.

Först påstår du att du alltid trott att risken att hamna i krig blir större om man rustar för just det.
Sedan både hoppas och tror du att Ukraina rustat för krig?
Så jag förstår inte heller grejen som du uttrycker det.

Menar du att enda anledningen till att Ryssarna startade kriget mot Ukraina var enbart för att Ukraina rustade för krig?
Eller menar du att det bara är i vissa geografiska områden man får rusta militärt..var drar man den gränsen i Europa menar du?

Och nu börjar du låta som @apknug han brukar komma med liknande påståenden.
Var har jag påstått att jag tycker om att betala skatt för sådant som bara exploderar och brinner, och förstör?
Sen var det väl inte jag som påstod att man slipper betala den militära upprustningen bara för att man inte betalar statlig skatt..det var väl just @apknug … hur dumt du än tycker påståendet är.

Och du ska väl bara vara glad för att det ställs krav på upprustning i våra kommuner och regioner när vi går med i NATO…då kanske dom prioriterar sjukvården också så du får ligga kvar några extra nätter på sjukhuset som du verkar önska.

Sen om man rustar för krig eller fred när man går med i NATO är ju en tolkningsfråga.
Förhoppningsvis avstår den som rustar för ett anfallskrig att anfalla om han inser att offret är stark rustat för (fred).
Vi lär inte klara vårt försvar på egen hand så jag är positivt till NATO medlemskapet det är nog det bästa alternativet för tillfället.

Det får bli ännu ett goddag yxskaft.

Först påstår du att du alltid trott att risken att hamna i krig blir större om man rustar för just det.
Sedan både hoppas och tror du att Ukraina rustat för krig?
Så jag förstår inte heller grejen som du uttrycker det.

Menar du att enda anledningen till att Ryssarna startade kriget mot Ukraina var enbart för att Ukraina rustade för krig?
Eller menar du att det bara är i vissa geografiska områden man får rusta militärt..var drar man den gränsen i Europa menar du?

Och nu börjar du låta som @apknug han brukar komma med liknande påståenden.
Var har jag påstått att jag tycker om att betala skatt för sådant som bara exploderar och brinner, och förstör?
Sen var det väl inte jag som påstod att man slipper betala den militära upprustningen bara för att man inte betalar statlig skatt..det var väl just @apknug … hur dumt du än tycker påståendet är.

Och du ska väl bara vara glad för att det ställs krav på upprustning i våra kommuner och regioner när vi går med i NATO…då kanske dom prioriterar sjukvården också så du får ligga kvar några extra nätter på sjukhuset som du verkar önska.

Sen om man rustar för krig eller fred när man går med i NATO är ju en tolkningsfråga.
Förhoppningsvis avstår den som rustar för ett anfallskrig att anfalla om han inser att offret är stark rustat för (fred).
Vi lär inte klara vårt försvar på egen hand så jag är positivt till NATO medlemskapet det är nog det bästa alternativet för tillfället.
Rustar NATO för fred?

Kuba har ungefär samma avstånd från USA som Taiwan Från Kina.
Vad är skillnaden?
Taiwan är inte ens via FN erkännt som eget land, gottland och Taiwans status är rätt lik.

• Wow
Reactions: Nox

Liknande trådar

Tillbaka
Topp