Krig eller sjukvård

Radion via tableten har jag på dagligen, t ex nu. Lyssnar enbart på SR och då P4 Malmöhus eller P4 Plus. Det är förbannat skönt att slippa reklamen, det är för mig värt några skattekronor.
Lyssnade tidigare på Radio Stockholm när jag åkte till och från jobbet för att få höra om trafikstörningar. Orkade inte med propagandan så använder Waze, för ändamålet, istället som dessutom fungerar bättre.

Sverige gick med 1995, vad jag kan minnas hade jag både internet och reklam tv innan det.
Javisst det kom på slutet i 80 talet, det står ovan i tråden.

Etermedier släpptes då fria på samma sätt som tidningarna. Det efter förbud för privat radianoch TV i många år. Sverige var det sista landet i Europa, efter Albanien, att häva förbudet.

Jag tycker det var en mycket bra reform för jag vill inte bara ha stadskontrollerad media.

Tidigare skribenter tycker att EU o fri radio är inget o ha.

Etermedier släpptes då fria på samma sätt som tidningarna. Det efter förbud för privat radianoch TV i många år. Sverige var det sista landet i Europa, efter Albanien, att häva förbudet.

Jag tycker det var en mycket bra reform för jag vill inte bara ha stadskontrollerad media.

Inget fel på fri radio så länge det är frivilligt att lyssna på den. Jag är skittrött på reklamen. Men det skall erkännas att jag från tid till annan lyssnar på Retro i bilen. Just nu ljuder P4 Plus i tableten, fin riktig musik för en retrogubbe.

Inget fel på fri radio så länge det är frivilligt att lyssna på den. Jag är skittrött på reklamen. Men det skall erkännas att jag från tid till annan lyssnar på Retro i bilen. Just nu ljuder P4 Plus i tableten, fin riktig musik för en retrogubbe.

Kör mestadels Mix Megapol. Hemma, i bilen och här i Thailand strömmar jag över internet.

Du är väl i alla fall så gammal att du kommer ihåg när det bara fanns en TV kanal och det spelades populär musik i en av radiokanalerna en gång i veckan P2 Melodiradion.

Sen kunde man lyssna på Svensktoppen en gång i veckan, och då var det bara svenska artister som sjöng på svenska. Ingen Rolling Stones eller Beatles där inte.

Införandet av kommersiell radio har medfört det utbud vi har idag.

Och
Ja det är ett sånt jävla utbud så jag hinner inte se något.
Jag är så gammal så att jag har letat mig fram med en kristallmottagare kopplad till elementen.
Visst är det bra med ett stort utbud, men var det inte spännande när man råkade få in Radio Luxemburg eller nåt liknande?
Det var ju spännande med det där upptäckterna.
Ungdomarna nu för tiden får inte uppleva hur fantastiskt det var att komma hem från en utlandsresa och stolt visa upp en Toblerone.
Nu finns allt i överflöd, man blir blase och drunknar i det.

Nu mera så tycker jag mig ha sett alla filmer.
När jag börjar titta på en film så tar det inte lång tid innan jag lite vagt känner igen handlingen.
Jag tror det beror på att jag någon gång tidigare tittat på filmen men blivit avbruten av ett reklaminslag vilket fått mig att börja zappa.
Och då har jag snubblat över en annan film som jag tittat på till nästa reklaminslag o.s.v.
Till slut så har jag sett en hel mängd halva och oavslutade filmer. :unsure:

Jag som mest lyssnar på P1 tycker ju att vi har ett väldigt klent radioutbud.
Det finns ju liksom bara en kanal med tal & berättelser, resten är ett ständigt skvalande.
Ett tag så jobbade jag på ett företag som låg så nära bostaden så att jag åkte hem på lunchen.
När jag hoppade in i bilen och slog på bilradion så blev jag förvånad över att det alltid spelades samma låt.
Jag tror det var MIX Megapol.
Dom lät alltså en och samma låtlista gå om och om igen, dag efter dag.
Då kunde jag ju lika gärna låta en CD gå runt runt.

Stadskontrollerad media är det typ Radio Stockholm? ;):laugh2:

Det var ingen som hävdade att etermedia reformen skulle leda till "billigare" radio eller tv.

Den skulle bryta det statliga monopolet så att vi slapp leva som i Nordkorea där bara statlig radio och tv finns. Exakt som det var i Sverige för ett tag sedan.
Det var väl tvärsom många som hävdade att reklamen skulle få företagen att sponsra och betala tv och radiosändningar så att vi skulle slippa den förhatliga licensen. Nu har vi visserligen inte längre någon sådan licens men nu är det väl istället inbakat i skatten.

Det var väl tvärsom många som hävdade att reklamen skulle få företagen att sponsra och betala tv och radiosändningar så att vi skulle slippa den förhatliga licensen. Nu har vi visserligen inte längre någon sådan licens men nu är det väl istället inbakat i skatten.
Och våra reklambaserade kanaler kostar oss snart lika mycket i månaden som de statligt finansierade gör på ett år....

Liknande trådar

Tillbaka
Topp