Krig eller sjukvård

Den 1 september 1939 klockan 04.45 avfyrade den tyska pansarkryssaren Schleswig-Holstein de första skotten. Skott som markerade början på ett krig som kom att vara i nästan sex år och kosta omkring 60 miljoner människor livet.
VAd står i historie böckerna.
The United Kingdom declared war on Germany on Sunday 3 September 1939.
Jag ser dock inte anledning i att diskuttera det, folkmordet som begicks har redan bevisat.
Men se inte almän tysk som skurk, tror få kände till folkmordet och även i armen, tyska befäl är/var ökända för hövliga,klipska och ärofulla män.
Dom hade nog noll koll på läger, ökenräven var inte nazist, han var soldat.

Jag gillar i vanliga fall inte Guillou, tycker hans böcker är lite omogna, självälskande, narzistiska men hans bokserie från Norsk familj i Bergen till familj i Sverige idag tycker jag beskriver både kunskap och hur uppfattades då både i Sverige och Tyskland och första böcker han skrivit som jag tyckte var riktigt bra.

Jag ser dock inte anledning i att diskuttera det, folkmordet som begicks har redan bevisat.
Men se inte almän tysk som skurk, tror få kände till folkmordet och även i armen, tyska befäl är/var ökända för hövliga,klipska och ärofulla män.
En krigsförklaring är en politisk markering och solidaritet samt hot mot ett land som angriper en allierad.
Kriget startades när Tyskland gick in i Polen.

Jag tror Thailand hade gått under snabbt i ett världskrig.
En thailändsk soldat måste stå i 20 min och diskutera, visa hur man sätter kulan rätt, hur man skall stå i ryggläge, osäkra.
Jag hade kört upp magasinet och osäkrat.
Nu tror ni jag skämtar men på ena båten så användes thailändsk företagstrategi och indelade i färgkoder ombord
Säger inte att fel men alla som handlat eller byggt i thailand vet väl massa onödigt tjöt.
Det som blir lite käft hemma ibland och varför jag inte blandar in frugan.
När jag blandar in så går jag, säg till när ni är klara så visar jag.
But no darling I not know.
Kommer jag tillbaks "ao ni"
Sen börjar dom med foton.
Stop, ao ni, kha chai mai?
Khao chai.
Ok bai tamngan mai put.
Som Eng herre men enkelt ;)
Jag har blivit mer av skitstövel här nere för snackas för mycket om obetydliga saker.
När jag vill snacka obetydligt och skit hänger jag på ts ;)

En krigsförklaring är en politisk markering och solidaritet samt hot mot ett land som angriper en allierad.
Kriget startades när Tyskland gick in i Polen.
Det kan diskutteras då Polens suverenitet inte var riktigt godkännd och 2 länder gjorde anspråk.
Men visst starta det då, men tyskarna var inte skurkarna då.
Faktum var att 1939 var engelsmän rätt ogillade i Sverige och tyskar sågs som germanska bröder.
Min farfar dock var och var enda till han dog i olycka +90 kommunist, då som sjöman sen som varvsarbetare.
Och med det sagt ville jag bara säga att uppväxt i väldigt delad politisk familj men som funkat, pratades aldrig politik, morsan var aktiv sosse, farsan moderat.

Ska man vara riktigt petig så sköts skott från fyren mitt emot Westerplatte i Gdansk i Polen av en tysk soldat med en kulspruta 2 minuter innan Schlewig-Holstein öppnade eld

Tog dessa bilder själv 2019 när jag var bl.a där i fyren i Gdansk (och även i koncentrationslägren Auschwitz / Birkenau)

Var även på den plats där man kan säga att andra världskriget tog slut d.v.s Hitlers bunker i Berlin där han sköt sig själv. (numera bara en parkering, själva bunkern är helt borta)

1709560433257.png

IMG_4455.JPG

IMG_4456.JPG

IMG_4458.JPG

Ska man vara riktigt petig så sköts skott från fyren mitt emot Westerplatte i Gdansk i Polen av en tysk soldat med en kulspruta 2 minuter innan Schlewig-Holstein öppnade eld

Tog dessa bilder själv 2019 när jag var bl.a där i fyren i Gdansk (och även i koncentrationslägren Auschwitz / Birkenau)

Var även på den plats där man kan säga att andra världskriget tog slut d.v.s Hitlers bunker i Berlin där han sköt sig själv. (numera bara en parkering, själva bunkern är helt borta)

1709560433257.png

IMG_4455.JPG

IMG_4456.JPG

IMG_4458.JPG
JAg känner till all den historia och hoppas idag att gängtillhörighet inte skapar samma igen.
För mig att nostradamus sa att detta årtusende når islamista Europa (redan gjort i Sverige)
Sen kommer världens blodigaste krig startas och efter det lång fred?
Kanske förintar oss själva?
För fakta är att den enda naturliga rasen som tjänar pengar på att andra dör är människan.
Saab gick upp idag, tack +1%

Det kan diskutteras då Polens suverenitet inte var riktigt godkännd och 2 länder gjorde anspråk.
Men visst starta det då, men tyskarna var inte skurkarna då.
Faktum var att 1939 var engelsmän rätt ogillade i Sverige och tyskar sågs som germanska bröder.
Min farfar dock var och var enda till han dog i olycka +90 kommunist, då som sjöman sen som varvsarbetare.
Och med det sagt ville jag bara säga att uppväxt i väldigt delad politisk familj men som funkat, pratades aldrig politik, morsan var aktiv sosse, farsan moderat.

Till och med Thailand förklarade krig mot de allierade 1941.

Var Thailand med och startade kriget då?

JAg känner till all den historia och hoppas idag att gängtillhörighet inte skapar samma igen.
För mig att nostradamus sa att detta årtusende når islamista Europa (redan gjort i Sverige)
Sen kommer världens blodigaste krig startas och efter det lång fred?
Kanske förintar oss själva?
För fakta är att den enda naturliga rasen som tjänar pengar på att andra dör är människan.
Saab gick upp idag, tack +1%

Vad Nostrodamus "sagt" ska man ta med extremt stora skopor salt......

Då är min fråga till dig, vad är fel?
Massinvandringen av islamister till Europa.
Kriget i Ukraina och Israel.
Självklart hokuspokus men skumma sammanträffande.
Många människor har genom historien sagt "Nostrodamus har sagt" men alla gånger handlar dom om extremt lösa antaganden, tolkningar eller rena lögner om vad han egentligen skrivit.

Många människor har genom historien sagt "Nostrodamus har sagt" men alla gånger handlar dom om extremt lösa antaganden, tolkningar eller rena lögner om vad han egentligen skrivit.
Japp och jag är inte troende, bara skrev att kul antagande.
Och faktiskt borde det kunna göra matematiskt, viss del invandrar, k***lar, blir för mycket, ursprung börjar tycka, ursprung börjar bli förbannade.
Han var kanske inte dum/smart utan logisk

Senast redigerad av en moderator:
Och faktiskt borde det kunna göra matematiskt, viss del invandrar, k***lar, blir för mycket, ursprung börjar tycka, ursprung börjar bli förbannade.

Skulle snarare påstå att han är en av historiens mest övervärderade "tänkare" som väldigt många använt för att egentligen ge kredit åt sina egna högst personliga moderna åsikter

Senast redigerad av en moderator:
Nostradamus var en smart jäkel som förstod att utnyttja dels boktryckarkonsten samt även det faktum att på hans tid (1500) var astrologi en erkänd vetenskap. Notera dock att inga av hans profetior säger något om vid vilken tid hans profetior skulle inträffa samt vilket du så riktigt påpekat, dom var luddiga och kunde tolkas lite hur man vill. Nån har påstått att vem som helst kan sätta sig ner i dag och måla upp ett framtida skräckscenario i lite diffusa verser så kan man helt säkert i framtiden hitta "sanningen" där, men det förutsätter nog att man saknar förmåga till kritiskt tänkande och en del annat åxå. ;)

Vi använder ett vårdat språk och undviker politik. Tråden ligger i öppet forum.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp