A
Anonymius
Gäst
"legolas " sa:Insayt!! du missar den enormt största biten i allting, och rtyvärr så läser du nog för gamla artiklar i ämnet. Vår typ av människa, och vår hjärna är annorlunda än neanderthalarnas hjärna var. Den största skillnaden var i det jag skrev tidigare att vi som människor har utvecklat i vår hjärna funktioner som hjälper oss att spekulera, att dra slutsatser inför framtiden och också förmedla information. Alltså de mest viktiga sakerna som finns för att utvecklas......Jag undrar om inte neanderthalarna var färgblinda också....
Neanderthalarna var säkert goa på sitt sätt, men de var ack så primitiva, och deras undergång gick sakta men säkert, men icke smärtfritt, när vi människor uppenbarade oss över deras horisont..... Vi samlevde dock tydligen ändå hyggligt länge sägs det.
legolas
ps. nu vet jag inte mycket mer i ämnet, så nu kan du ljuga ihop nåt utan att jag kan säga emot din ollonborre... ;D ;D ;D
haha, ja du e la för go. Lego du missar det jag pratar om. Min favoritkanal i Sveriges television är Kunskapskanalen.
Vad forskarna menar är att vår hjärna är inte anpassad för den snabba utveckling som skett på de senaste skall vi säga 110 åren och de menar på att våra hjärna i mångt och mycket är lik den som neandertalmänniskan hade, med som jag sa vissa utvecklingsfaser, men i grund och botten är det samma hjärna.
Vår hjärna skulle må mycket bättre av att jaga, fiska, bruka jord mm, än att sitta och ha 16 elavtal i huvudet, pensionsförsäkringar, miljoner lösenord, mejl, uppkopplade 24 timmar om dygnet, mobiltelefoner osv osv.
Vi kan faktiskt säga att vår hjärna är lite av en anakronism, inte förenlig och tidsenlig i det sammhälle vi lever i idag.
Insayt