"legolas " sa:
Jag ville så gärna råda bot,
på din karma, så jag höjde din kvot,
Nu kritiserar du minsann vårt samhälle i väst
medans Thailand du alltid tycker är bäst!!!
legolas
Poemet är vackert, men innehållet värdelöst, men tack för karman.
Jag har aldrig sagt att Thailand är bäst. Jag har två val och det har du också. Jag kan sitta i Sverige och reta upp mig på sammhället och svenskar eller invandrare vilket ju inte är svårt.
Jag kan bo eller vara och gilla thailand samt att vi du och jag har familj här med fru och barn och reta upp oss på det thailändska sammhället och thailändare, hur bra är det på en skala.
Nä, jag är inte i Thailand för att omvända människor, jag är här för att jag älskar thailändare och den thailändska mentaliteten.
Jag är älskad av hela min frus familj och jag älskar dem, så varför skall jag sitta och reta upp mig på allt skit i Thailand, det är ju likadant i Sverige, en mass skit att reta upp sig på. Att du sitter där i Chayaphum och retar upp dig på allt och alla förstår jag inte.
I alla forum som handlar om Thailand sitter besservissar som har satt sig på höga hästar och skall tala om fört thailändaren hur de skall leva och tänka och hur de egentligen skall leva. Detta superiortänkandet, vi i västvärlden står för moral, kunskap och våra normer är allområdande för alla i världen.
Igår var vi på Koh Samed på Valentine Day, kul som fan. Min fru som du vet har en stor familj med inflytande. Min frus äldsta syster skickad genast meddelande till en av hennes mammas systerson som befinner sig på Koh Samed.
"Du skall se till att inget händer Peter och Linda" Lego jag är så glad över att få vara en del av Thailand och den familj jag har är underbar, tänk dig, systern skickar ut folk för att det inte skall hända oss något otrevligt, vi har folk precis överallt i detta området som vakar över oss.
Att känna denna gemenskap är min drivkraft att älska Thailand och thailändare, vad du har för motiv står skrivet i stjärnorna.
Insayt