legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Problemet som jag ser det är att man försöker följa Svenska diskrimineringslagen
dvs PK lagar i ett Forum som handlar om Thailand . Dvs Lady boys , som jag tycker är ett trevligt inslag i den Thailändska vardagen , jag har inga problem med dessa Män/kvinnor . De kallar sig själva för Lady boys, varför är det då kränkande att benämna dessa på det sättet . De är oftast mycket trevliga och vänliga och jag har ganska god kontakt med ett flertal av dem (som kamrat) i Thai ...

Löjligt PK Sverige om Thailand funkar nog inte tror jag ....

"legolas " sa:
Janne, jag läser en gång till och kan icke se det du ser..... Kan du klippa in texten av regeln och stryka under det, så vi kan se.

legolas
Lego så här står det i regeln:

"Det är inte tillåtet att uttala eller sprida hot eller missaktning på forumet för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, s_exuell läggning eller ålder."

Jag tolkar det som det står man får alltså inte uttala (eller sprida hot) (eller missakta) en grupp av människor med s_exuell läggning.

Angående bilderna så borde det som Mackes skriver räcka med att man anger källa (jag vill inte minnas att jag såg att det stod källa över bilderna, men det kan det kanske gjort).

Sen tolkade inte jag texten som på något sätt nedvärderande mot någon grupp, men det är ju jag som bor i Sthlm och är väl lite avtrubbad!

Jag tycker alltså inte moderator gjort fel, dock om man skulle hårdra det så skulle ju många andra av inläggen som vi skrev som kommentarer också censureras då dessa uttalar en grupp av personer med en s_exuell läggning. Det är därför jag skapat en egen tråd där vi kan diskutera forumens regler ge åsikter till admin och om reglerna strider mot svensk lag.

"legolas " sa:
Misstänkte att du misstolkade det du gjorde... Om du skall mörkfärga, så mörkfärga då allting som står där i meningen.... Jag tolkar det som står där helt enkelt som:

- Det är inte tillåtet att uttala eller sprida hot eller missaktning på forumet för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, s_exuell läggning eller ålder.

Lagen säger alltså i klartext att man inte får UTTALA ELLER SPRIDA HOT......, så då anses det kanske att jag spred och uttalade missaktning då av någon anledning....

jag tror faktiskt med förlov sagt att det inte alls handlar om detta. Vi har haft problem hela tiden med detta, och det är forumets underliga regler där man försöker att utrota ORD i olika former. Man får t.ex. inte säga l adyboy plus en massa andra ord, s ex är också förbjudet....

Jag kommer direkt att tänka på, vilket annat forum ute i samhället påminner detta om... Jo just det KYRKAN..... Är detta forumet religöst i grunden...Är detta anledningen till att man förföljer oliktänkande så intensivt....

Lite tankar bara i mitt inre.

legolas
ps. aj fan, vi pratar nog samma här Janne.... PS jag sätter in bilderna igen då, så kan ni se att där står källan rakt över bilderna. DET är alltså INTE bilderna som ringaktar l adyboys, det är därför som jag vågar sätta in dom igen....
Angående bilderna var det så de ser ut så ingår ju källan!

Angående texten så är det skillnad på eller och och. Eller anser jag användas mellan satser i alternativ medan och används för att binda ihop saker. Hade det stått och, dvs "uttala och sprida hot" då hade jag köpt ditt resonemang Lego men står det eller får man inte göra det ena eller det andra. Om det står och mellan dessa satser kan väl stycket få stå kvar men inte med eller tycker jag.

Sen tror jag kyrkan är mer liberal än detta forumet är, kanske var så på 50-talet men i dags vigs ju även människor där med olika s_sexuella läggningar.

Så jag tycker återigen att det är reglerna det är fel på .. håller med Mackes i hans resonemang helt och fullt att det borde räcka med lagen, den skyddar nog det mesta sen att moderaterna censurerar rena påhopp eller sånt som är olagligt (ex.vis rasistiska påhopp och främjande av narkotika etc)

Håll er till ämnet som är "legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Diskussioner om forumreglerna finns i följande tråd: https://thaisnack.se/threads/forumregler-anvaendaravtal.142/

Och nej, det är absolut förbjudet att publicera andra personers bilder utan deras medgivande även om man anger vem som är upphovsrättshavaren. Även den diskussionen är flyttad till ovanstående tråd.

"ling " sa:
Håll er till ämnet som är "legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Diskussioner om forumreglerna finns i följande tråd: https://thaisnack.se/threads/forumregler-anvaendaravtal.142/

Och nej, det är absolut förbjudet att publicera andra personers bilder utan deras medgivande även om man anger vem som är upphovsrättshavaren. Även den diskussionen är flyttad till ovanstående tråd.
Vid klick på länken ser man följande:
"Ämnet eller tavlan du letade efter verkar antingen inte existera, eller så har du inte behörighet att komma åt dem."

I vissa stycken håller jag med i kritiken mot forumets regler, de är allt för rigida och lite väl "jönköpingsaktiga", om man får säga så utan att verka uppmana till revolt mot alla frikyrkor som återfinns i staden.
Man måste kunna kalla saker vid dess rätta namn. Ska man behöva skriva tantgubbar för att undgå cencuren? Nej, den banningsordlista som ligger till grund för etiken på CM bör ses över.

"Sir One " sa:
"Ämnet eller tavlan du letade efter verkar antingen inte existera, eller så har du inte behörighet att komma åt dem."

I vissa stycken håller jag med i kritiken mot forumets regler, de är allt för rigida och lite väl "jönköpingsaktiga", om man får säga så utan att verka uppmana till revolt mot alla frikyrkor som återfinns i staden.
Man måste kunna kalla saker vid dess rätta namn. Ska man behöva skriva tantgubbar för att undgå cencuren? Nej, den banningsordlista som ligger till grund för etiken på CM bör ses över.

Klicka på länken nu sir one. Tror det ska fungera för dig nu. :)

"Sir One " sa:

Hallå där!

Vadå "Jönköpingsaktiga"? Idag är Jönköping en högskolestad, präglad av lössläppt mångkulturalism med sexuella förtecken, en frigjord oas för promiskuösa element, en den fria sexualitetens Mecka - Du är tjugo år efter Din tid!

"ling " sa:

,,

Det finns inget som helst rättsligt krav på medgivande från de personer som avblildas, för publicering av en bild. Copywrighten tillhör fotografen, punkt och förbannat slut. Håller CM på att stifta ny lag, eller vad? Gäller inte svensk lag på CM?

"Birger " sa:
Hallå där!

Vadå "Jönköpingsaktiga"? Idag är Jönköping en högskolestad, präglad av lössläppt mångkulturalism med [se _xuell] förtecken, en frigjord oas för promiskuösa element, en den fria sexualitetens Mecka - Du är tjugo år efter Din tid!
jag är snarare 30 år efter min tid. mossan har övertag över huvudbehåringen... :)

"Birger " sa:
,,

Det finns inget som helst rättsligt krav på medgivande från de personer som avblildas, för publicering av en bild. Copywrighten tillhör fotografen, punkt och förbannat slut. Håller CM på att stifta ny lag, eller vad? Gäller inte svensk lag på CM?
Beror inte det på var bilden är tagen? Man kan nog inte sprida bilder som är tagna i en privat miljö. Tagna i en offentlig miljö lär det vara ok.

;D Ja , du "snodde " ju min grodbild din djäkla "sillstrypare " ;D ;D ;D ;D

Har ni inget roligare att "surra" om i denna annars så roliga tråd gossar ..

Ha det så skönt i värmen , snart så .........

Oj , vad karma Du har vännen , Du måste helt enkelt vara en go tjej ........ :thumbsup: Nu fick Du en till .....Men en fråga . hur kan man få så mycket karma på 22 inlägg ..... märkligt 8)

"Justin Case " sa:
För att gå Ling till mötes , tänker jag inte fortsätta förstöra tråden om forumsregler.

Men du gjorde ett klart personangrepp på mig när du anklagar mig för att tryckt på anmälarknappen! Nej, du får nog fortsätta att leta, för jag har ALDRIG tryckt på någon anmälar-knapp.
Och det kan med all säkerhet Moderatorerna intyga.

Men det glädjer mig att jag tydligen fick ett gäng karma i går :) tack alla :) :)

Är det på plats för en ursäkt nu då?
Just in case, tror allt skulle bli lite lättare om du bjöd lite på dig själv, skriva vem du är om du är en kvinna eller man. Det enda jag ser du skrivit om dig är att du har en pojkvän med mycket pengar i Thailand ... det beskriver inte dig.

Om vi vet vem du är så blir allt enklare.

Ja, det kan nog vara bra att skilja på ma, ma´och maak. Annars blir man kanske som tysken i "Hemsöborna" som inte gillade den kalla svenska sommaren eftersom den fick honom att fisa så mycket....(frysa).

Legolas, din språkträning och hundar var verkligen något att läsa om. :)
Vi vet ju alla att du gillar både hundar och tuppar så jag föreslår ett husdjur av detta slag. :):)

tupphund.webp

60,000 bath e ju för fan bara en kväll på Valla ju nej folk borde ta bättre ansvar över sina familjer
låter ju som den tjejen inte gjort någe fel va ju innan han kom in i bilden o strongt av henne o betalat i över tre år redan

"ledarn " sa:
Därifrån har man kommit riktigt fattig ibland :thumbsdown: :thumbsdown:
Men också med byxfickorna fulla :nod: :nod:

Bodde ju innan "Lapplands Väsby" på Bällstavägen mittemot Solvalla parkeringen.
Så ett och annat besök där blev det under dom 15 åren.. :o :o

Ja hade jag bott så nära så hade det nog blivit ännu mer man va där men snart så när värmen börjar så blir det lite besök där igen o sen e ju Elitloppet snart den helgen brukar kunna bli riktigt dyr ;)

Hej!

Jag tänkte fråga om försäkringar när man bor i Thailand.
Hade tänkt flytta dit och plugga/jobba.
Då undrade jag vilket/vilka försäkringsbolag jag borde kolla upp med priser, vad de täcker, hur länge de gäller osv.

Har läst lite och hört om BUPA, men vill gärna veta om mer bolag.
Tack på förhand. :)

"ledarn " sa:
Vi var väl där i stort sätt varje Onsdag i drygt 5-6 år...
Väldigt ofta på Lördagar gick man ju ner och körde direktspelet där med storbilds-TV och luckorna öppna som om loppet gick där...

Elitloppet har jag inte varit på sen jag flyttade därifrån..
Sicken folkfest i 2 dagar..... :nod: :nod:
man kan tycka att för mycket spelande är KUSLIKT :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp