legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
SV: Legolas:
Kontakter med Hells Angels och röstar på ett extrem parti (Sverige Demokraterna), trots att jag har fel sex identitet...
Tror på svenska traditioner......
Inte straffad sedan 2000.. Vill du träffa mig? Vi är lika gamla.. Mja, du är några år äldre.. Gillar dock att ta en pilsner eller en liter Mekong vatten på en kväll...... ANVÄNDER ikke stoffer!
Vad säger du? Och naturligtvis har jag en tatuering " Meine Ehre Heist Treue". (Många år sedan BSS och EAP). Har dock inget emot Israel och jag har många muslimska vänner.
Min flickvän bor i Muang Chaiyaphum och hennes flickvänner är i fotomodellklass, 25 till 35 åå.

Med venlig hilsen, Primus Paginatus.

Jag kommer ner för 3 månader 23 november,,,,,,,,,,,,,,,

BUPA var enda försäkringsbolag jag hittade som du kunde fortsätta teckna sjukvårdsförsäkring livet ut om du tecknar innan 55 tror jag det var. Fortsatt samma försäkring efter 60 men blir ju dyrare med åren.

"ledarn " sa:
Gällande sockerbilarna så finns det en kurva på vägen mot Khon Kaen som
är helt feldoserad..
Där ligger det alltid minst 2 -3 bilar dygnet runt (Olika alltså) under sässongen..
Kan inte förstå att dom inte lär sig ??

En del får aldrig chansen att lära sig...

"ledarn " sa:
Utan den här vägen har det här problemet och dom bygger upp 4-5 verkstäder runt kurvan för att det välter bilar hela tiden.. (Under säsongen)
Ägarna måste ju betala rejäla mutor till Vägverkets chef där :nod: :nod:

Om du inte ser logiken, leta efter pengarna... Thailand är väl fantastiskt!

"legolas " sa:
Den kompisen ifrån Skåne skall du vara rädd om. han kan ge dig lite vetiger in- formation om livet i allmänhet och livet uppe i Stockholm i synnerhet. Det är ju en allmän "sanning" att Alla på Tv, radion, tidningarna, damfriseringarna och inredningskontoren är b ögar, och dessa ställen ligger i Stockholm.... Jag tror t.om att alla i AIK också är b ögar.... Bara Hammarby håller stilen däruppe.....

legolas

Jäkla tur att man e Bajare då :D :D :D

Hahaha..
Att vara Bajare är inget val, det nåt man föds till ;D

Nä, nu måste jag iväg och jobba lite på farmen...
Vi håller på att bygger nytt badrum åt tjejens mamma och pappa med "riktig" toastol så man slipper huka när man är på besök !!

Lelle

Jag har hört att alla västerlänningar som kommer till Thailand börjar med att bygga ett badrum/toalett. Så gjorde jag med.

Det är inte en fjäril utan en Insekt Lime Hawk Moth heter den fotade en lika dan när vi va nere o Bossej tala om va det va då :)

"glimten66 " sa:
Det är inte en fjäril utan en Insekt Lime Hawk Moth heter den fotade en lika dan när vi va nere o Bossej tala om va det va då :)
Min gode man. En fjäril är en insekt. Detta är en fjäril av underarten svärmare, så de så. Det är inte en Lime Hawk Moth utan ngn annan art som liknar.

Enligt mina uträkningar så skall just Du min vän ha din stora dag idag ...

Grattis Gregor ......... :nod: :nod:

"legolas " sa:
Allting har ju barnakrämpor, utbildningen lämnar mycket övrigt att önska, medelklassen vi pratade om, är nog idag mest baserad på skulder, och den medelklassen här är nog mest en chimär. De flesta i medelklassen är nog mer fattiga bönder som säljer av sina marker för att ”casha in” in sent i livet och köpa bil, bygga hus och utbilda sina barn....

Problemen kommer väl om några år, när det är dags att landa och när pengarna är slut, lånen kan man icke betala tillbaka, och verkligheten tränger sig på igen. ja då blir det till att börja arbeta igen, som vadå häruppe, jo risbonde såklart!!! Men nu har man ingen mark kvar, den var ju intecknad och numera förlorad!
Detta tycker jag ser ut som ett bra sammanfattning av det suveräna ekonomiska tänkandet som återfinns hos folk på många håll i Thailand.
Tjusigt Lego!

Sen detta med Google som du tror att alla använder. Nej då, det gör inte alla.
Jag söker undvika Google, det enda som finns i min arsenal är Gmail.
Jag använder Wikipedia i stället.

"legolas " sa:
Tack Sir One!!

men uttrycket "googla" som jag använder, är enbart ett uttryck där man inte besitter egna kunskaper, utan söker ute på internet information som man sedan lägger fram för andra, ibland t.om att man lägger fram det som "egen" kunskap!!!

Wikipedia finner du när du googlar!!!

legolas
Finns det "egen kunskap"? Jo det gör det, den man får genom egna erfarenheter. Det mesta annat får man sig till livs genom skola, böcker, tidningar och Google m.m. Någonstans måste ju kunskapen komma i från.
Det är inte fel att Google, det gör säkert du också.
Som en app till mobiler finns något som heter "Quiskampen". Man utmanar vänner eller letar upp en motståndare slumpmässigt. Här ges inte tid att googla svaret, man har c:a 30 sek på sig att svara. Tyvärr är frågorna lite väl svåra, även för att sådant geni som jag :) I snitt VET jag svaret i en tredjedel av frågorna, men får rätt på två tredjedelar med hjälp av rena gissningar
Kan rekommenderas om man har en surfplatta eller smart phone.

"legolas " sa:
Jag vet inte Sir One vad du egentligen vill säga med det du skriver om googla.... Jag anser rent ut sagt att det är supertöntigt att hålla på i en konversation vare sig den konversationen är inne i ett forum eller på en fest, att hålla på och googla fram svaren.....

Ett google-svar speglar tyvärr vem man är, och är man en grund människa utan kunskaper så blir ju livet ganska trist för omgivningen. Tänk dig sitta på en fest med en gubbe eller kärring, ni pratar och skratten haglar, och varje gång i ett samtalsämne, så vill denne speciella gubbe alltid ta fram sin mobiltelefon och googla och se vilket svar han skall avge i snacket vi har.....

Är det den typen du vill ha i din närhet,, jaja det är ju frivilligt!!!!! Kunskap lär man sig, memorerar man, och sedan kanske man klarar av att föra ett snack med sin omvärld. Den som är duktigast på att memorera, och ha nåt i sin skalle annat än förstörda hjärnceller, anses bäst, och får de bättre jobben i samhället, och hamnar ofta överst på samhällsstegen.

De som googlar i livets alla skeden är de som aldrig beträder t.ex. fotbollsplanen och spelar fotboll i verkligheten, det är de personer som köper ett virtuellt fotbollsspel och spelar på datorn...... ;) ;) ;)

legolas
Ja visst så det som du säger. Jag har sett dessa som sitter på fester med mobilen i högsta hugg och skrollar, skrollar skrollar. Jag tycker lika illa om det som du gör. Jag försöker hitta svar på frågor i min egen lilla hårddisk men om jag inte finner dem där så kan jag söka på nätet för att då förkovra mig. När det gäller din "fjäril" så fick jag upplysningar från min brorson som har doktorerat på ämnet flygfän, vilket slag vet jag dock inte. Jag fick det inte från Google.

"legolas " sa:
Sir One...... helt OK. ibland tycker jag att det är helt på sin plats att faktiskt googla fram information. Speciellt om man är osäker på svaret, eller omgivningen också är osäker på svaret.
Så var lugn, du ligger fortfarande bra till.... ;D ;D ;D

legolas
Jag är lugn Lego men ibland kanske lite övertydlig för att du ska hänga med :)
Vad är det man säger....Tonen är rå med inte särskilt hjärtlig? :)
Visst, vi trycker till varandra här på CM men det är väldigt sällan som det finns ont uppsåt bakom orden. Risken är att man trycker till någon som inte har samma typ av humor som en själv och som tar illa vid sig. Det är inte så många som delar min....

"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Det var ju snällt att du la ut en vägbeskrivning hem till mig, då kanske jag får många (o)trevliga besök! :)

Byn heter för övrigt Nong Ma vilket betyder den lilla floden, men den lär vara torrlagd för jag har inte sett den :(

När det gäller taxi har jag faktiskt råkat ut för samma sak i lilla Göteborg. Nej, jag skall inte åt det hållet, jag går av nu...

Det var väl en gullig beskrivning av lady boys med ny investering, den kan ingen tycka illa om!

Keep the good work on!

"legolas " sa:
Fan också, tabbade mig,,, skall be en moderator genast att ta bort länken.....
Skall jag ta bort ortsnamnet också???

Sorry - legolas
ps. moderators, kan ni please hjälpa mackes och ta bort länken i mitt sista kapitel.. stort tack för hjälpen.

legolas

Det var mera lite skämtsamt, men den är borttagen nu så ingen skada skedd.
Och som jag sagt tidigare, alla trevliga CM:are är välkomna.

"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Det här med barnen låter som pensionärstugg alltid har gjort, "dagens ungdom är lata och slöa, det var minsann bättre på min tid".

När man nu ser "aktivitetshysterin" hemma i Sverige där varje unge skall vara med i minst fem föreningar och skjutsas runt till dess olika aktiviteter på föräldrarnas lediga tid så kan iallafal jag konstatera att Svenskarna skulle nog mått bra av att göra "ingenting" ibland.

Lite balans mellan öst och väst...

Håller med dig till 100%,jag bor vid en skola i ett mindre samhälle där ungarna inte ens kan ta sig till skolan utan att bli skjutsad av föräldrarna. Det är fullständig
trafikkaos här på mornarna.

"legolas " sa:
Fan också, tabbade mig,,, skall be en moderator genast att ta bort länken.....
Skall jag ta bort ortsnamnet också???

Sorry - legolas
ps. moderators, kan ni please hjälpa mackes och ta bort länken i mitt sista kapitel.. stort tack för hjälpen.

legolas

Jag såg att "din rubrik" hade försvunnit i förra inlägget. Så därför citerar jag detta inlägget så rätt rubrik kommer in igen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp