Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill
Åja, jag har inget direkt minne om att jag skrivit att skinkan skulle smaka illa. Tvärtom så pratade jag ju om kulinariska o rgasmer.. så ledarn fy på sig...
Ja internetcafe eran här nere är nog redan förbi, bara runt vårat husbygge ligger det 4 st internetcafe eller rättare sagt 3 nu ett slog igen för ett par månader sen inte lönsamt längre.
Prata med en Fillipinare ombord han hade internetcafe i Fillipinerna samma där han fick slå igen hans vinst låg i slutet på ca 200-300 dollar om året, men när han öppnade gick det bra men sen skulle alla haka på så då blev konkurensen för stor.
Och vad gäller datorer den bubblan har väl redan skett försäljningen av datorer pekar ju stuprakt neråt, tablets och smartphones nu som gäller.
Datorerna kommer att finnas kvar på kontoren runt om i världen.
Oftast kommer dessa att vara stationära och inte bärbara. Detta genomförde jag på min arbetsplats i alla fall, ut med de bärbara och in med stationära.
Detta föranleddes av att vi fick våra laptops stulna av ett par gubbar med svarta hattar, massor med guld på armarna och tanter i färgglada och yviga klänningar som väntade i en Merca på gården.
Ännu en anledning till att jag bytte ut dem var att jag inte ville att datorerna skulle lämna kontoret för att medfölja användarna på semestrar världen runt.
De stationära är mer kraftfulla än bärbara vilken är en annan anledning till att använda dem.
För egen del har jag två stationära, en surfplatta, en laptop och två smartphones. Tekniktokig? Kanske men jag har olika operativsystem på mina maskiner...
Jag bor också med ett undantag, det skall vara tyst och väldigt få andra personer i närheten. Du har ju träffat henne även det är ett tag sen.
mvh Christer
Jag bor ju med här nere och kan säga att det som legolas säger om ljudnivå det stämmer bra överens med hur det är i mitt område med.
Också dessa pickups som kommer körandes med jätte högtalare och skrålar ut musik och reklam, ibland redan kl 06:00 på morgonen Thai har ingen respekt alls ifall folk kanske ligger och sover.
Den stora skillnaden är ju att du aldrig skulle utsätta dig för att straffas för "styrstångsfylla" ... Vad beträffar oljuden så har du alldeles rätt "Gecko"... Min fru är vansinnig just nu , väcktes i morse kl 600 av en djäkla äggförsäljare med högtalare på taket , "ÄGG ,KÖP ÄGG ;KÖP ÄGG TUTELIT" , djäkla Kallae Anka Land , jag vill tillbaka till Sverige sade då min Thai fru.....
När jag kom upp imorse, så gick jag ut i köket, och gick ut på baksidan utanför köket. Där på avlastningsbänken där stod disken redo för diskning sedan igår. Jag hatar detta med att ha disk stående sedan dagen innan. Jag tycker det ser äckligt och slött ut när man ser sådant i hemmen. Det såg ju inte bättre ut när jag tittade på min egna middagstallrik sedan igår.
tack Borat, hoppas att jag kan ta det för en komplimang när det kommer ifrån dig?? ;D ;D
Jag var en slö fan den dagen, och normalt sett så försöker att jag diska, även om frun oftast hinner före mig, hon är ju lite yngre och snabbare i bena....
Men, hahaha nu kom vi till det igen "hur mycket inkomst behövs.....", man ska ha en maiden i Thailand, det glömde jag att ta upp i min lilla lista med utgifter, 5000bth i månaden kan det vara värt med för att få lite hjälp i hushållet
Skall du ta hem svart utländsk arbetskraft nu då eller? För 5.000 baht får du nog bara en kanin som kan gräva upp trädgården. Thai skall ju ha 300 baht om dagen..... ;D ;D ;D Men det är klart du kan ju köra med halvtid , det blir ju billigare förstås.
Du förresten du lär ju vara typ 30 + nånting tror jag idag, så din ankomst till Thailand om det nu någonsin blir av, bör ju ligga minst 25 år framåt i tiden (kanske mindre?) jag är nog rädd att priserna när det blir dags för dig, kommer att vara för jäkkligt höga jämfört med nu, eller vad tror du?
Det var ett smart inlägg av dej, jag tror att du försöker fiska efter lite information om Borat, du skriver lite påstående om ålder och så tror du att han ska ge dej uppgifter om det.
Hade du orkat läsa inläggen från igår så skrev han ju att han hade både fru och tre barn. Han skrev ju även om vad han redan äger i LOS.
He he
Skall du ta hem svart utländsk arbetskraft nu då eller? För 5.000 baht får du nog bara en kanin som kan gräva upp trädgården. Thai skall ju ha 300 baht om dagen..... ;D ;D ;D Men det är klart du kan ju köra med halvtid , det blir ju billigare förstås.
Du förresten du lär ju vara typ 30 + nånting tror jag idag, så din ankomst till Thailand om det nu någonsin blir av, bör ju ligga minst 25 år framåt i tiden (kanske mindre?) jag är nog rädd att priserna när det blir dags för dig, kommer att vara för jäkkligt höga jämfört med nu, eller vad tror du?
Jo nog är jag 20+ även 40+.
Min ankomst till Thailand denna gång skedde för drygt ett år sedan, min förra period varade 3-4 år i början av seklet, men vi flyttade till Sve då pga olika anledningar, men nu är vi som sagt tillbaka och kommer så att antagligen stanna, jag jobbar givetvis, har fördelen att kunna göra så i perioder som följs av lika lång ledighet, och av detta få en relativ bra inkomst.
Fördelen med att ha bott 6-7 år i Swe med frugan är att hon nu vet hur det fungerar i vårt samhälle, hur mycket jag måste jobba för våra korvören, våra humanistiska värderingar, våran barnuppfostran mm. hon pratar och skriver relativt bra Svenska hela familjen har Svenska medborgarskap.......många fördelar med att bo i Sverige en period.
Tycker många är rätt handikappade som måste tala ett främmande språk inom familjen, i en Tha/Swe familj ska givetvis språket vara Thai eller Swe.
Jag har en kompis som jobbar på Santa Maria, han säger att det sockret Thailändarna använder sig av och öser i varje maträtt är förbjudet i matprodukter i västvärlden då det är starkt cancer framkallande.
Ja här florerar det ju grymt med cancer i alla de former, så vem vet han kanske har rätt i det....jag har slutat med rent socker i allting sedan i mars förra året, så jag kanske klarar mig då förhoppningsvis.
Jag har, vad jag vet, ingen cancer men jag har fem ungar med tre olika partners
... eller något i den stilen. Kan vara nån fjärde som tvättat mina kallingar och hamnat i omständigheter
hoppas slippa cancer. slutade att röka för 2 månader sedan. Inte för att det spelar roll för cancerns skull men humöret har förbättrats. Är äntligen den griniga och tvära gubbjakel som jag alltid velat vara.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.