"Janne " sa:
Fa du kanske kände att du blev tilltufsad, det var nog ingens mening, men ett känsligt ämne för många av oss här och för oss där det fungerar bra. Men man får ju ha vilken åsikt man vill ... sen kan jag ivarje fall erkänna att jag inte visste hur min frus föräldrar skulle reagera på att jag var nästa lika gammal som dem ... men det har jag bara av dem hört positiva saker om (via min fru då de inte pratar någon engelska). Så jag förstår att Legos polare känner så.
Angående all in, så brer ju Lego på och berättar de värsta av de värsta historierna och dessa kan man ju nästa hitta i Sverige också. Man ska ju inte gå all in förrän man tror på förhållandet, men vill man satsa på det ska man ju det på samma sätt som i Sverige är min åsikt.
Janne det jag velat säga med att inte gå all in är att ett förhållande kan svänga från att vara toppen ena dagen till att vara botten dan efter, då är det riktigt dumt att inte ha en bakdörr som man slipper gå luspank igenom, detta gäller speciellt i Thailand där en farang i princip är rättslös mot en Thai.
Så att tänka som du skriver att man ska göra precis som i Sverige är nog det största misstag man kan göra i Thailand, Thailand är inte Sverige...
Men detta har man opponerat sig mot a det grövsta här, kolla nu hur ex Jonas har det, där ser man hur snabbt det kan svänga...
Och detta kan hända precis varenda en av er hur bra det än verkar just nu.
Vid en skilsmässa eller uppbrott från en relation så får man ofta se en sida hos sin partner som man inte sett tidigare. Många ggr en inte allt för rolig sida.
Många av er har ex upplevt vilka skrupler Thai har när dom slåss, vid trafik olyckor å dyl, när det kommer till kritan så har dom inga skrupler överhuvudtaget mot farang. Ni verkar tro att just er fru och hennes familj är så annorlunda mot alla andra, just ni har hittat nålen i höstacken och det gäller tydligen er alla.
Vakna upp nu gubbar, tror ni att det är mindre olustigt att hamna på gatan luspank när man är 70 än när man är 50? Det är nog nästan tvärtom så att det är jobbigare vid 70 då man har mindre möjlighet att göra något åt situationen och vem vill ha en pank gammal gubbe.
Jag säger bara akta er gubbar, för i morgon kan ni vakna upp och inse att ert förhållande är slut.
Ang ålderskillnad, om det nu inte är nåt konstigt, varför tänker ni då ens tanken att nån kan störa sig på det?.....
PS!
Bemöt nu det här med vettiga argument istället för att hoppa på mig som person.