legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hmmm , varför är Thaifruar svartsjuka , jo därför att dom oftast som i min frus fall blivit bedragna av sina Thaimän eller tilloch med farangmän, deesa kommer sen med en taskig ursäkt att "sorry, accident , jag blev full .....

Skitdåligt att inte kunna stå för att man är sugen på nåt nytt nån gång ;D ;D ;D

"Phonta " sa:
Hmmm , varför är Thaifruar svartsjuka , jo därför att dom oftast som i min frus fall blivit bedragna av sina Thaimän eller tilloch med farangmän, deesa kommer sen med en taskig ursäkt att "sorry, accident , jag blev full .....

Skitdåligt att inte kunna stå för att man är sugen på nåt nytt nån gång ;D ;D ;D
Att bli sugen på ngt nytt händer både män och kvinnor. Det är när man kan stå emot som man visar att man är MAN, eller KVINNA, om uttrycket förstås.

"nakonsawan " sa:
kul hur ni läser gå ut som bli full :)

Jag hade inte en tanke på alkohol när jag läste legolas inlägg eller när jag svarade på det. Att fruar håller sina män i koppel och inte låter dom gå ut kan ju handla om mycket mer än att gå ut och supa.

Jag fokuserade på det Lego skrev " lov att ta en 3:e öl ".

Sen har jag bara varit mer än salongsberusad två gånger i livet långt innan jag skaffade barn. Och det är just det jag menar barnen ska ha en helt nykter förälder hela tiden, då 'r inte en öl ok! Jag har inget emot att avstå dricka för barnen! Men träffar jag vänner ute kan det gå ner två tre öl utan problem!

När jag satte fram flaskan på bordet när mina barn var små så brukade dom fråga om dom fick vara uppe tills polisen kom :)

"legolas " sa:
Jag tycker att ni bedriver ett underbart samtal härinne i tråden, och vill väl egentligen inte störa. men kanske att jag får skriva ett inlägg i alla fall gällande det här med fylla, sprit och barn och familj.

Jag för min egna del har ett motto som jag anser vara ytterligt viktigt, och det är att mina barn skall lära sig att kunna umgås med sprit. Och då menar jag att de skall kunna se människor kunna hantera spriten. och med hantera, menar jag helt enkelt att de skall se sin farsa kunna dricka ett par groggar, och sedan sluta och inte visa sig packad inför sina barn.

jag vill att mina barn skall kunna se att man kan bli salongsberusad, och att pappa berättar goa vitsar, och att han blir "rolig", men de kommer ALDRIG att få se sin pappa tappa kontrollen, aldrig!!!

Att just kunna umgås med spriten är ytterligt viktigt. Att hålla spriten borta ifrån hemmet helt är förkastligt, och det gör bara barnet nyfiket, och ger dom inga förebilder alls.

Så tycker jag i alla fall... Skriver nu detta under influensen av 2 goa vodka-coke och en liten LEO, och skall snart berätta en go vits för Yongyut och Namkaeng,,,, Och sedan blir det en mental "risbastu" ifrån Yongyut, för hon har varit snäll hela dagen, och därför vill hon ta igen det ikväll... ;D ;D ;D

legolas

Tror du inte att det gör dem nyfikna att se att man blir rolig av alkohol?

Jag tror att det viktigaste är att upplysa barn om alla faror och hur dem skall bete sig i olika situationer. Mycket bättre att lära dem hur saker fungerar istället för att mörka eller försöka hålla dem undan.
Lär ungarna alla faror som finns med droger, spetsade drinkar, våldtäkter mm istället för att försöka hindra dem från att festa med sina vänner för det är dömt att misslyckas. Lär dem att vara vaksamma mot sin omgivning.

Om man bara förbjuder och säger att det och det får du inte göra så kommer dom ändå för höra "sanningen" från sina kompisar och då kommer nyfikenheten.
Säg aldrig till ett barn att det där får du inte göra om du inte samtidigt talar om varför.

Mitt förhållningssätt till droger är att det finns bruk och det finns missbruk. När det gäller barn kan barn inte själva bedöma vad som är farligt utan testar sig fram, så i mitt perspektiv är alla droger totalförbjudna för barn (upp till 18) och det skall inte existera några diskussioner om bruk och missbruk eftersom de inte kan vare sig göra eller förstå den bedömningen.

Mellan vuxna måste det gå att diskutera drogbruk och det handlar inte om vilken drog det är utan generellt. Det finns tillfällen som lämpar sig för drogintag om man vill uppleva något annorlunda. Så fort detta bruk sker för att fly från sin verklighet eller för att förhöja sitt vardagsliv är det missbruk. Det gäller alla droger. Kaffe cigaretter, mediciner av olika slag, alkohol och lite tyngre droger. Ett undantag är om man är sjuk och behöver droger för att stå ut med vardagen, det är inte nödvändigtvis missbruk men kan vara det om det finns andra vägar.

Eftersom verklighetsbilden förändras av droger och därmed ens eget beteende så är det olämpligt att använda droger tillsammans med små barn, det resulterar bara i att de känner en otrygghet för att de inte vet vem pappa eller mamma är när de vaknar på morgonen. Små barn behöver trygghet mer än något annat. Och då talar vi om barn upp till tonåren, sedan tycker jag det är ok med at föräldrarna dricker lite för att som Lego säger skola in dem i det sociala livet. Det här kommer de att stöta på förr eller senare och vad kan väl vara bättre än att göra det i familjens trygghet de första gångerna.

Jag e nog som dig där lego man ska kunna ta ett glas vin till maten fast man har barn lika dant me en whisky pinne o inga av mina barn blir oroliga av de

Fan man ska ju kunna leva fast man har ungar
Har ni inte se.x heller när ungarna e hemma

SV "legolas fråga mig vad du vill

"Janne " sa:
Jag fokuserade på det Lego skrev " lov att ta en 3:e öl ".

Sen har jag bara varit mer än salongsberusad två gånger i livet långt innan jag skaffade barn. Och det är just det jag menar barnen ska ha en helt nykter förälder hela tiden, då 'r inte en öl ok! Jag har inget emot att avstå dricka för barnen! Men träffar jag vänner ute kan det gå ner två tre öl utan problem!

Ja du LEGO...ungefär mitt tänk!...Visst ska man kunna ta en öl eller två..utan att spåra ur..tror det är viktigt för barnen att de lär sig umgås med alkohol på ett naturligt sätt...för de lär ju träffa på detta senare i livet...och mer otvunget desto bättre! :nod:
Karma!

Areeya

"glimten66 " sa:
Jag e nog som dig där lego man ska kunna ta ett glas vin till maten fast man har barn lika dant me en whisky pinne o inga av mina barn blir oroliga av de

Fan man ska ju kunna leva fast man har ungar
Har ni inte se.x heller när ungarna e hemma

Glimten !!
Klart vi har S e x ibland. Våran lilla kille brukar ibland stå bredvid sängen, och skriker " obba mamma" " obba mer mamma", och banka med näven i sängen, och så garvar han. Klart han skall lära sig från början hur man gör.

När det gäller tobak och alkohol så hade dessa inte tillåtits om de dykt upp i dag.

"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

"Sir One " sa:
När det gäller tobak och alkohol så hade dessa inte tillåtits om de dykt upp i dag.

Det är inte tobak och alkohol som är problemet, det är missbruket. Frán början sá missbrukades de inte. Men det är tyvärr vad som händer när man legaliserar droger, missbruket släpps lös. Därför har vi systembolaget.

"mackes " sa:
Det är inte tobak och alkohol som är problemet, det är missbruket. Frán början sá missbrukades de inte. Men det är tyvärr vad som händer när man legaliserar droger, missbruket släpps lös. Därför har vi systembolaget.
Det var inte missbruket jag skrev om. De var att det inte alls hade tillåtits för försäljning och bruk om tobak och alkohol hade lanserats i dag. De hade blivit drogklassade direkt om man känt till skadeverkningarna bland annat på sjukvårdskostnadrna som är enorma och som bottnar i bruk av dessa varor.
Man gör idag försök att stoppa bl.a. tobak genom förbudet på restauranger och snart i hela offentliga rummet.

"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Jo, men skadeverkningarna kommer ju av missbruket. Lite synd att något skall förbjudas för att vissa inte klarar att hantera det. Hela Sverige bygger ju på att folk inte skall behöva ta ansvar, storebror tar dina beslut för dig...

"mackes " sa:
Detta är ett uttalande av en vänster stående person.
Alla bolag ska vara fri inte styras av staten,

"ledarn " sa:
Bästa drömmen för barn är väl en farsa som har dåligt ölsinne... :o :o

Drar i sig ett par fredags groggar och sen ska barn och fru få stryk...

Stiliga barn det blir av såna föräldrar :thumbsdown: :thumbsdown:

Eller som man ser på Campingplatser..
Mamma och Pappa dyngraka på ett par Bag'n boxar med grannarna..
Ungarna får hänga vid receptionen eller på någon lekplats...

Visste inte att du var campare, Kabe lr?

"ledarn " sa:
Bästa drömmen för barn är väl en farsa som har dåligt ölsinne... :o :o

Drar i sig ett par fredags groggar och sen ska barn och fru få stryk...
Stiliga barn det blir av såna föräldrar :thumbsdown: :thumbsdown:

Eller som man ser på Campingplatser..
Mamma och Pappa dyngraka på ett par Bag'n boxar med grannarna..
Ungarna får hänga vid receptionen eller på någon lekplats...
Provar igen då, håller med har tyvär sett det på nära håll ( med mycket nära katastrofala följder )

Själv kan jag lyssna på all musik , bara den är bra. det jag gillar med Thaimusik är att den är mycket melodisk , sen att det bara handlar om mammas mat samt om kraschad kärlek samt om saknad om flickvännen spelar mindre roll ....
Annars gärna allt från klassisk musik till Amerikansk hårdrock från 80 talet hårdrock ,allt efter mitt dagshumör ... :D

Ditt sista inlägg om att dricka med måtta och all förtäring inte är missbruk fick du karma för Lego....Självkontroll ;)

"ledarn " sa:
Det är ju precis det som även Lego påpekar..

Folk har ingen självkontroll... Därför är det bättre att avstå helt när barn är med..
Klarar man inte att ta 2 groggar och sen sluta så är det ju bara så...

Själv tillhör jag kategorin som inte vill sluta efter 2 groggar och vill ha mera..
Helt värdelöst måste jag säga.. :thumbsdown: :thumbsdown:
Det är bara att acceptera att man är ett "fyllo" som vill ha ruset.. :nod: :nod:

Jag har ju inget dåligt "ölsinne" så där är det ju ingen fara, men jag blir ju förändrad..
Blir ju hur rolig som helst och babblar på.. Drar "roliga" historier och garvar hejdlöst..

Men barn blir kanske rädda när man förändras även till det "bättre"..?? ;)

Dottern bara "suckar" när jag druckit 2-3 öl...
Hon hänger med ett tag på snacket och skrattet..
Sen blir jag bara pinsam tycker hon och går.. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Hur kul är det att sitta nykter på en fest där alla dricker?
Så det är bara omdömet som försämras, man blir inte roligare :-[

"legolas " sa:
Jag hoppas att ni kan tycka om det lika mycket som jag. Och ja, Hall and Oates är en av alla de som jag gillade på 70:talet och framåt. Men det finns massor av artister idag som jag gillar, men denna typen av låtar och framträdande är det inte många som klarar idag faktiskt.... Så lyssna och njut!!!
Man får inte bara ståpäls av musiken som Lego presenterar, man får banne mig stå// också. Nu vet jag vad jag ska spela för musik nästa gång det "ska bära till" :)

Har väl inte dött ut kanske minskat men finns gott om små ställen med live band som uppträder i Göteborg helst runt järntorget. Men kanske är längesen du var ute i dom trakterna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp