legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tjusiga bilder Lego. Är det en kille eller tjej som bär madrasserna? Ser ut som en blå klänning.. men man vet ju aldrig ;)

Anledningen av min fråga var att jag hade hoppats hon var singel..hehe Jag har ju sett din fru innan, och hon är väldigt vacker.

/Gazton

Hej igen.
Det måste ha varit som att vakna upp från en mardröm när ni kunde flytta in i er EGEN bostad.
Du får ursäkta men jag lever ju i den tid som du skriver om, trots att det är några år sen. Vad jag saknar är systerns reaktion
när hon fick veta att hennes mjölk ko skull försvinna. Hoppas att du fått till ett riktigt bra grönsaksland nu, så att du kan göra som alla tv kockar gå ut med lilla korgen och plocka små fina primörer till middagen.
Till sist undra jag vad det är för gasolflaska som står mellan kylen och frysen?
I går morse fick jag lite abstinens när det inte fanns nåt att läsa, men det tog du igen denna morgon.
Fan vad kul, med egen kåk. Grattis
Rolf

Legolas, tack för bilderna av baksidan av huset. Jag fick en idé detta och vet nu hur jag ska fixa stället där dom äter sin miserabla mat. 我坐在这里,并尝试在上海翻译汉语译成英语。多么悲惨的生活。
Hansui

"legolas " sa:
Rolf, varje morgon i stort sett så kommer det nya kapitel. Gårdagens söp du säkert bort.. Sccrolla tillbaka och upplev de 4 kapitel som jag publicerade då!!!
gasolflaska..... det är en av 2st vattenbehållare som jag ställt undan där. Du vet färskvatten (köpevatten) kostar 12 baht styck skitbilligt....

Grönsaksland, inte mitt det är fruns. och plocka primörer där, hahahaha!! För att plocka nåt där så behövs ju en machete... Thai rensar aldrig ett grönsaksland. De står med ryggen åt det, går ned på huk, och trycker ned va fan som helst som kan tänkas gro, i vilken jädra ordning som helst, och sedan allt annat som kan tänkas växa där är bara lök på laxen eller som man säger bonus....

Tills sist, så berättade jag, kanske det var i de avsnitt du missade igår morse då, att systern tog det bra, och var gladför min frus skul.. så ingen fara.....
Nu var jag lite nervös. Var det så illa i går morse, det märkte jag inte. Ska genast bättra mej :-[

"Rolf " sa:
Nu var jag lite nervös. Var det så illa i går morse, det märkte jag inte. Ska genast bättra mej :-[
Märkligt ??? Jag hade missat första avsnittet. Vi skyller på katterna som jagar musen :D
Lyckliga du som syr ihop alla trådar så att lapptäcket passar er :thumbsup:
Schyst syrra som inte förtog glädjen för frugan

"Hansui " sa:
Legolas, tack för bilderna av baksidan av huset. Jag fick en idé detta och vet nu hur jag ska fixa stället där dom äter sin miserabla mat. 我坐在这里,并尝试在上海翻译汉语译成英语。多么悲惨的生活。
Hansui

Här här har du översättningen Hansui I sit here and try to translate Chinese to English in Shanghai. What a miserable life. ;D ;D ;D ;D ;D

Mvh Peter :wai:

"legolas " sa:
8st foton till från omgivningarna här i Nong Nasaeng..
och Gazton - den var en riktig "glidare" den!!! Du tog dig
ur det taskegreppet riktigt bra...
hahaha!!!

Otroligt vackert lego, nästan för bra och perfect, är bilderna från Smögen? ;D ;D ;D ;D ;D

"legolas " sa:
hahaha, nu trodde du allt "glosögat", att du var nåt på spåren va? Den du är osäker på är min fru faktiskt. Och hon är kvinna, men jag kan faktiskt säga dig att det är en kul grej runt hennes namn. Hon heter ju Yongyut, och det är faktiskt ett pojknamn.

hennes farsa som kanske inte var den smartaste i denna värld, han ville ha en son , inte en dotter. Han sket i att hon var dotter, så hon fick det pojknamnet som han redan valt ut. Lika korkad, som han var lämplig att ta hand om sin familj.

jag går på Makro, BIG C eller Tesco lotus, har glömt det där rabattkortet som ger en % på det belopp man handlar för, då kan jag uppge telefonnumret så slipper jag dras med det där kortet. När kassörskan slår in numret så kommer fruns namn upp. Kassörskan tittar undrande på mig, och DÅ vet jag att det är läge att försäkra dem om att min fru inte är en l*dyboy... Samma sak varenda jädra gång...

Säger någon att jag inte skall bry mig, så säger jag, för satan jag vill inte att folk skall tro att jag är ihop med en l*dyboy. De har ett [¤#@@¤%] minne härnere och få dem att trpo att man är bög, GLÖM DET!!!!!

Lego, det kan få omvänd effekt, "Ju mer du fösöker att övertyga dem om att hon inte är det, ju mer tror de att hon är det";D ;D ;D ;D

"legolas " sa:
usch, säg inte så.... vilken rysare, nu får jag säkert förföljelsemani...

Du står nog pall lego, med en sådan svada kan du säkert krångla dig ur vad som helst! ;D ;D ;D

"legolas " sa:
svada!!!!! jag kan ju inte språka thai nåt vidare... bara lite ord här och
där!!!!!
Så det är nog kört, jag kan redan höra vad de säger på BIG C bakom min rygg - "Se där, han är gift med en l*dyboy"........
helvete också....

Du kan säkert omvända dom på vilket språk som helst, även ryska ;D ;D ;D

Lego min kone hette förut บุญมี, boon[sup]M[/sup] mee[sup]M[/sup], som också är mer ett pojknamn påstår hon, även om flickor kan heta så också.

Hon ändrade till ณัฐชนก, nat[sup]H[/sup] cha[sup]H[/sup] nohk[sup]H[/sup]

Så det är inte försent lego ;D ;D

"legolas " sa:
Jag skall vara ärlig om vad jag tycker.... Du föds med ett namn och det namnet skall du fanimej hålla dig till. jag gillar INTE det som thai håller på med härnere. Ett namn betyder inte ett jädra skit för dem.

Varghonas namn är Yongyut och det skall hon fanimej heta fortsättningsvis, l*dyboy eller inte l*dyboy..... Hon delar den uppfattningen som tur är med mig..
Men tack för tipset ändå Mr Insikt!!!

Nej jag håller naturligtvis med, fattar inte heller varför hon bytte.

Men Legolas.

Har inte lady-boys en särställning i det Thailänska samhället?

Ungefär som om du var gift med en munk. Alla ser upp till dig då. ;D ;D

Bilderna visar ju upp ett stort och rejält hus.

Men svärfars, aj aj aj. Vem kan bo där när ni har regnperiod?

"legolas " sa:
8st foton till från omgivningarna här i Nong Nasaeng..
och Gazton - den var en riktig "glidare" den!!! Du tog dig
ur det taskegreppet riktigt bra...
hahaha!!!

Vilka fina bilder Legolas, ser ut som
att du trivs, du har bra ordning
och duktig på städningen

Toppen som vanligt :upanddown:

Har varit frånvarande ett tag men det kommer väl bättring. :police:

"Och därnere är det stora problem med muslimer. Det ligger ju ganska nära Malaysia, och det är därifrån skiten kommer. Jo muslimerna därnere har dödat det sista nu runt 3.800 personer och väldigt många av dem har varit lärare. De har focuserat på lärare... varför?? enligt mig? Utbildning ger kunskap tar bort grogrunden där religion och sådan skit kan florera fritt. och det vill ju inte muslimerna. De vill ha ett outbildat folk, så de lättare kan erövra och göra alla till muslimer...

Muslimerna har som mål att döda lärare, eftersom dessa ju lär ut buddismen, eftersom det ju är en statslära här i Thailand. Och som vanligt så lever ju dessa svin till muslimer bland civiliserat folk, och vill utrota allt som inte tror på Allah.
Om vi tror att vi har problem i Sverige, vänta bara tills de blir starkare hemma, då kommer det att braka löst ett helvete, som vi ångrade att vi inte satte åt ifrån början, trots vår demokrati!!"

Jo, det ska gudarna veta. Jag flydde mer eller mindre från Sverige till Kina och Thailand pga detta för 10 år sen..
Om du skriver detta i Sverige så är du inte PK och kommer att bli sparkad om du inte har ett eget företag.
Inte en spänn i skatt för att försörja horder av somalier, afghaner och irakier.
Thailändarna är precis som kineser, hellre svälter dom ihjäl än ligger någon annan till last.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp