legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nagelsvampen som de troligen har är smittsam och finns även i Sverige.
Pedikyren är ett utmärkt sätt att bli smittad i thailand.

Det där att dombara äter en massa blad grönt o rötter stämmer då inte in på mäniskorna vi umgås me i thailand tycker de allti finns kött eller fisk me

Deangue ja hade ja varit äldre kanske ja inte kommit hem till svedala

Nej håller inte me dig där LEGO för runt där vi bor så får du mycke mer kött eller kyckling när du äter eller så beror det på att dom tycker ja e för smal :)

Oj så mycket som ha blivit infört här sedan LEGO skrev att jag och andra skulle bli sura för att han sitter i skiten, eller var det mitt i smeten? och har full koll på läget i Thailand.
Ja Lego, det har du och det är därför jag med intresse läser dina dagliga romanlånga inlägg-

Att jag skulle bli sur över din kommentar angående mitt inlägg om legaliserad pr*stitution och ATM`s finns inte på kartan. Även om du är en surgubbe som inte kan cykla så gillar jag dig :)
OBS! Jag sa inte att du är ute och cyklar annat än på en velociped...
Snälla, glöm inte hjälmen

Blev svaret på frågan: Varför är det status att ha en falang?, att det beror på den höjda ekonomiska standarden? Inte på era undersköna uppenbarelser eller er enorma intelligens?

Hur som helst så är jag glad för att just du är falang i Thailand! Det är roligt och lärorikt!!

Falang/thai barn verkar bli extra vackra o smarta. Har själv en sån tjej i släkten!

"ragnela " sa:
Blev svaret på frågan: Varför är det status att ha en falang?, att det beror på den höjda ekonomiska standarden? Inte på era undersköna uppenbarelser eller er enorma intelligens?

Vi/..jag..Ni... glömmer att vi krockar med en helt annan kultur i Thailandet. Är inte så säker på att _alla Thai tycker att det är status att umgås/vara gift med en falang!!! Kanske bland Isaanbönder som vi umgås med(de flesta här på forumet antar jag)...och.."medelsvensson" bland Thaien. Glöm inte att det finns en "högre" medelklass som är utbildade och är stolta över sitt land och kultur och aldrig skulle "sälja sig" för pengar!!...och inte ser något speciellt med falang...

Så tror jag.... ???

Ha en fortsatt bra dag!

Frank (Damen på bilden är ..säjer man, 90 år och frågade om hon kunde få en falang)

100_3477.webp

"ledarn " sa:
Ja... Vad ska jag säga..?

Svårt det här med att förmedla någon skriftligt så att mottagaren förstår vad man verkligen vill ha fram... :-\

Det jag vill ha sagt är att jag tror att det i första hand handlar om pengar..

Självklart så är det upp till varje människa att bete sig som det passar.
Men klart är ju att bemöter du andra med respekt så får du respekt..

Jag vill absolut inte förstöra din syn på din tillvaro, med att du verkligen uppfattar dig bli älskad och omtyckt för den du är.
Men det jag vill säga är att till en början handlar det ENBART om pengar..

Det är det jag svarar på när Ragnela frågar varför det är status att ha falang..
(Hon frågade inte varför det var status att ha Lego)

För du är väl medveten om att det finns fler falanger än du i Thailand.. ;)

!!! Jovisst handlar det om pengar....eller det man kan få eller uppnå om man har pengar..!! Money,money..men det finns andra värden...som om man bor här ett tag kanske mer o mer förstår!!! Falangkvinnorna annonserar flitigt också efter en trevlig man med god ekonomi och...överallt i svenska tidningar.Alla vill ju ha ett bra liv...oavsett om man är "falang" eller Tha! Och kan man mötas i respekt och ...varför inte i kärlek... :P och förena våra kulturer så är det väl inget fel i det....MEN BARA PENGAR OCH STATUS...det tror jag inte på... :afro:

Frank

Ha,ha,ha...LEDARN..helt rätt!!! Återgå till frågan...eller varför inte avsluta den!? Nu , den här helgen i Sverige skall vi hedra...eller bli påhälsade av de döda!

Ha en bra helg..var ni än befinner Er..och lev väl!

Frank

DSC_0167.webp

"ragnela " sa:
Det är hög status att ha en Sir One. Han är både vacker och klok.
Men åter till mitt påstående. Vi ska inte vara rädda för att kalla saker vid dess rätta namn för visst är det en form av legaliserad pr*stitution när en halvfet farang som jag kan finna en underskön kvinna i ålder med mina barn. Må vara att min kvinna verkligen gillar mig och detta av flera orsaker. Hon tror mig vara rikare än vad jag är även om jag lagt fram ekonomiska fakta. Hon vill ha ett farang/thai barn, något jag överväger noga med tanke på min ålder. Det skulle innebära en betydligt bättre materiell tillvaro för henne, dottern och föräldrarna om jag drog in i deras liv.
Till sist så inbillar jag mig ha något i min person som tilltalar henne men detta sätter jag ganska långt ner på listan.
Hon däremot har en massa saker som jag har fallit för. En strålande personlighet, intelligens, skönhet och den sedvanliga thailändska vänligheten. Det senare försöker jag i viss mån lära henne av med. Jag blir illa berörd av allt för mycket uppassning då det inte ligger i vår kultur. Gäller främst dagtida omtanke :)
Är man medveten om hur en thai tänker och fungerar och inte utnyttjar sin kvinna som uppasserska utan visar vederbörlig respekt har man goda chanser att lyckas i sitt förhållande. Det finns en kulturskillnad som man ska vara medveten om.

"legolas " sa:
Jag firar ABSOLUT inte några amerikanska högtider, jag vägrar faktiskt.....
så pumpahövven kan skickas till USA, så tar jag mig en stavnagel istället.

MVH - legolas

Kan bara hålla me dig där varför fira deras skit nej bättre me en grogg då

Jag firar ingenting. Inte jul, påsk, min egen födelsedag, morsdag/farsdag, alla hjärtans dag.
Om det inte ger anledning till en dragnagel förstås.

Legolas.
Jag undrar om du någonsin lämnar ditt skrivbord och datorn.
Det måste vara en heltidsyssla att roa oss andra på CM genom ditt skrivande.

Va har ni två nån som pysslar om er det får ja ta o diskutera me min tant här e det ingen som pysslar om mig int :(

Svårt att tänka mig att man kan leva ett liv ihop om huvudpunkten i förhållandet var pengar. Jag och min fru är jämngammla hon 30 jag 38 kan med säkerhet säga att det finns mer än pengar i vårat förhållande.
Frugans kusin är gift med Amerikan han har var arbetslös när dom träffades dom har varit ihop i över 2 år, där har hon och hennes familj försörjt honom under dessa år. Nu har han fått arbetstillstånd och jobbar som Eng lärare för 15000 bath i månaden.
En svensk jag var flyktigt bekant med innan bodde hos sin flickvän som försörjde honom, han gick ut och fiska för att få mat och gjorde lite småjobb på byggen här i Thailand för Thailön. I inget av dessa fall hade det ju med pengar att göra.
Nu är ju detta inviduella fall men frågan är, är det ens en statushöjare att ha Farang? Jag märker då inte av någon högre status men därimot en nyfikenhet, umgås själv bara med Thailändare här hemma, enda särbehandlingen igentligen är att i början var dom oroliga när jag stack ut själv då dom inte trodde jag kunde ta mig runt i samhället själv men det har släppt nu.
Har hört från kvinnor med att dom vill ha falangman för dom respektar sina kvinnor mer, misshandel av kvinnor och alkoholism är ju väldigt utbrett här i landet. Ser ju själv vid husbygget där sitter dom varje kväll med sin vita whiskey efter arbetet och dricker till kärringarna och ungar kommer och hämtar dom + alla Thaikvinnor vil ju ha Thai/fallang barn :afro: .
Men kanske är jag ung och naiv men tror inte det bara gäller pengar är man en skitstövel med pengar så kommer man inte långt här då respekten är väldigt viktig för Thai.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp