legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frugan har ett eget bankkonto som barnbidraget kommer in på. Sen för jag över pengar dit. Hon vill inte ha ett eget kort på mitt konto, hon vill att jag skall sköta ekonomin. Men precis som ledarn så är det hon som håller i lovorna nere i LOS, det blir bäst, enklast och billigast så.

"legolas " sa:
Du har säkert rätt där kycklingen, och speciellt då om paret råkar bo i Sverige. Men de som bor härborta (falanger) är många gånger något helt annat. Här möter man stundom en del kanske lustiga och udda figurer, du skulle bara se dom. Vissa av dom tror att de är fast i en jmardröm där alla thai bara letar en anledning att ta pengar ifrån falangen.

De står där på Big C, och det är ALLTID falangen som står där med plånboken och skall betala det som thaidamen har plockat fram till familjens fromma. han gör allt i sin makt för att få henne att känna sig liten och som en parasit. Kanske omedvetet, men det känns nog så för henne kan jag tänka mig. :'( :'( :'(

legolas

Tänkte på en sak här, har aldrig tänkt på detta med pengar vem som har vad, jag tar ut pengar och ger henne pengarna och då sköter hon allt och sen säger hon till när pengarna är slut och när hon behöver mer pengar eftersom vi inte har gemensamt konto ännu, men det är hon som sköter all betalning, jag gör aldrig något, mat finns, öl finns, kläder finns, tvätt lämnar hon ja allt sköter hon, så på så vis har vi ju gemensamma pengar i Thailand.

Ja jag har allt jag behöver, så jag behöver aldrig pengar själv i fickan, även om jag har det, ibland betalar jag och ibland betalar hon, har aldrig haft någon diskussion om det!

insayt

Det funkar för mig som för insayt när jag är i Thailand. Jag ger pengar till tanten för dagliga inköp. Dock betalar jag bränslet till bilen. Ofta för jag över till hennes konto innan jag åker ner.

"JustIN Case " sa:
Stereotypen av svensken som åker till Thailand och skaffar sig en Thaifru som en trofe befästes härmed. :thumbsdown:

Jaha, hur gör du då? Trofé kan ju tolkas på olika sätt, om min fru är en trofé, ja då har jag vunnit högsta vinsten!

Du kanske har din som ditt "nickname" JustIN Case, vi har vår för evigt!
insayt

"Insayt " sa:
Jaha, hur gör du då? Trofé kan ju tolkas på olika sätt, om min fru är en trofé, ja då har jag vunnit högsta vinsten!

Du kanske har din som ditt "nickname" JustIN Case, vi har vår för evigt!
insayt
karma till dig för den kommentaren

"legolas " sa:
Visst sjuttan känner jag igen dig? javisst nu vet jag!!! men jag gillar att du skriver med lite fyttifan, det är bara kul.... Förklara hur du tänker med trofe´-grejen är du snäll...

MVh legolas

Ja så tänker jag med, det är svårt att utifrån en rad mening tolka vad som avses här och sen då ha en nedåtpekande tumme, måste ju betyda att det inte är bra, så då tarvas det en förklaring.

insayt

"JustIN Case " sa:
Nja, min tanke med mitt inlägg var inte menat som elakt, men efter ha läst Herr legolas dagbok, så måste jag nog ändå drista mig att säga att stereotyp är han punkt.

Sen blir jag lite förvånad över dessa fånar som inte har ett uns av självkänsla, som bara håller med och tycker lika dant.. Därav min tumme ner.

Jag är jävligt lyckligt lottat som inte blivit ratat av kvinnor i Sverige.. Svenska kvinnor är enligt mig de bästa..

Med ytterst vänliga hälsningar från Medelpad 8Tillfälligt)

JustIn case

Jo, men nu är ju detta ett forum om Thailand och inte Medelpad, det finns forum för det, så bege dig dit då!

Kan det vara så att det Lego säger stämmer till 99 % och att det då blir att vi känner igen oss, hur mycket kunskap har du själv om Thailand? Fåne kan du vara själv, som man känner sig själv känner man andra.

Vad menar du med "stereotyp"? Att det är en generell typ, att 99 % av svenska män förutom du då gillar Thailand?

Jag är jävligt lyckligt lottat..., ja det är vi också!

Tycker inte att din konversation är speciellt intelligent, vi som är på detta forum är utvecklade människor som är globala och älskar andra kulturer, vi ser människor med spänning, kulturer med entusiasm och vi älskar Thailand för dess skönhet i alla former.

Du är välkommen att utveckla dina tankar vidare, vi är öppna för allt!

insayt

URSÄKTA MIN LÅNGA BORTVARO, HAR HAFT ANAT FÖR MIG. JAG FÖRSTÅR PRECIS VAD JUST IN CASE OGILLAR OCH DET ÄR JASÄGARE. LEGOLAS HAR JU ETT HELT ANHANG EFTER SIG SOM BARA SÄGER JA HELA TIDEN, NÅN GÅNG MÅSTE MAN VÄL HA EN ANAN ÅSIKT.

MEN VI ÄR OLIKA SOM MÄNISKOR, VISSA RÄTTAR BARA IN SIG I LEDET MEDAN ANDRA VÅGAR SÄGA SIN MENING.

DIN BLOG KAN VARA ROLIG ATT LÄSA IBLAND MEN DEN ÄR FÖRUTSÄGBAR.

"Bertil " sa:
URSÄKTA MIN LÅNGA BORTVARO, HAR HAFT ANAT FÖR MIG. JAG FÖRSTÅR PRECIS VAD JUST IN CASE OGILLAR OCH DET ÄR JASÄGARE. LEGOLAS HAR JU ETT HELT ANHANG EFTER SIG SOM BARA SÄGER JA HELA TIDEN, NÅN GÅNG MÅSTE MAN VÄL HA EN ANAN ÅSIKT.

MEN VI ÄR OLIKA SOM MÄNISKOR, VISSA RÄTTAR BARA IN SIG I LEDET MEDAN ANDRA VÅGAR SÄGA SIN om MENING.

Jag tror snarare att många på CM har liknande inställning till thsi och Thailand. Detta gör att vi ofta
har samma syn på saker och ting. Dock inte alltid. Att legos skrivande skulle vara förutsägbart håller jag inte ed om. Du kanske kan spå i framtiden?

"Bertil " sa:

MEN VI ÄR OLIKA SOM MÄNISKOR, VISSA RÄTTAR BARA IN SIG I LEDET MEDAN ANDRA VÅGAR SÄGA SIN MENING.

Jag förstår dina tankegångar Bertil, men du blandar nog ihop "erfarenhet med attityd", det är lätt att göra det.

Attityd är vad man tycker och anser, erfarenhet är vad man upplevt och där är nog Legolas på spåret, men att han samtidigt har en attityd till saker och ting kan ju diskuteras, gilla eller inte gilla.

De som anser att något är förutsägbart, måste ha oanade kunskaper om det de säger är förutsägbart!

insayt

"legolas " sa:
Hahaha Bertil. du är la för go... du är ju precis samma du också ju.... men ärligt talat vad är det du menar med förutsägbar. Menar du att mitt liv är förutsägbart, så är det OK, för det är ju mitt liv jag skriver om. Jag berättar hur jag har det härnere, hur mina tankar går. Ni får en inblick i min skalle och vad som rör sig eller icke rör sig därinne.

Må det då vara förutsägbart, skitsamma, jag trivs med mitt liv i alla fall och jag vågar säga att jag har funnit det jag letat efter hela mitt liv. Huruvida andra har lyckats eller misslyckats eller är i stånd att lyckas det är upp till dom. Men jag skulle nog inte kalla någons liv för förutsägbart.

Är förutsägbart att få:
- Parasiter i magen
- slå i tårna vid flera tillfällen så naglar ramlar av
- ramla av motorbiken och skrapa upp hela tån in till benet
- ramla av hojjen nu senast och slita upp hela ögonbrynet och kinden och hakan och fick sy 10 stygn över ögat
- att komma till Thailand ifrån en ungkarlstillvaro i nästan 30 år och finna en fru, skaffa ett hus som man aldrig haft i hela sitt liv, få ta hand om 2 fina ungar och liksom starta om igen vid 57 års ålder.

Detta var bara ett tunnt axplock, men om det är förutsägbart då måste fanimej du bo vid randen av Versuvius och jobba i Amazonas djungler utan ficklampa.

legolas

Är förutsägbart att få:
- Parasiter i magen
- slå i tårna vid flera tillfällen så naglar ramlar av
- ramla av motorbiken och skrapa upp hela tån in till benet
- ramla av hojjen nu senast och slita upp hela ögonbrynet och kinden och hakan och fick sy 10 stygn över ögat

...nä det är karma! ;D

insayt

"legolas " sa:
Bördigt,, den ville jag gärna ha... har nu skrivit mig trött ikväll, och sitter här enbart me anledning av att kolla om jag vinner på V75: dagens dubbel.......

legolas

Nä men Lego så får du inte säga, är du inte kul med oss ikväll? ;D, alla andra puckon är ju på grönan i stockholm, vi belevade finns ju här!

insayt

Hej Legolas.
En fråga. Vad heter sårtvättvätskan i den oranga flaska? Var köper man den? Det blev ju två frågor.......

/göran

Man ska ju inte bli förvånad men denna jeppe undrar jag ju var han är född,det räcker inte med bakom en järnvägsvagn utan det måste vara en annan planet.Hade jag varit hjärnskrynklare så skulle hans huvud stå högt upp på listan för en lobotomering innan han hinner göra mer skada.Ursäkta dom hårda orden men jag blir bara så infernaliskt förbannad på sådana individer som tror dom kan göra precis vadsomhelst så fort dom är utanför rikets gränser och framförallt i Thailand.Jag hoppas innerligt att din frus kompis inte är så desperat att hon faller tillbaks till denna idiot!

Bara hålla med Driftern Ledarn mfl vilken jubelidiot. Har själv hjälpt en kompis där har det gått bra gifta bor i sverige byggt hus i Thailand mm. Kommer ju många förfrågningar både här och där men en regel som jag har satt innan jag engagerar mig eller ens diskuterar det är att vederbörande kommer och pratar i nyktert tillstånd

Som sagt var sicken stolle!
Redan i början av din berättelse så kändes det som att det var en man med grava problem och som jag kunde utläsa det med alkoholinriktning.

Hur är din status i det hela just nu? Vet att du har gjort allt för att varna Yongans kompis!

Hur intresant det än har varit att läsa om dåren vilket det har,så hoppas man ju att han blir satt i bagageutrymet på nått propellerplan med enkel biljett här ifrån snarast och slipper höra talas om han något mer.

Man blir verkligen illa berörd av att sådant inträffar. Vilken jubelidiot. Det är ju direkt liktydigt med att håna en fattig flicka och familj. Så här har ni en till som blir vansinnig av att läsa detta. >:( >:( >:(

"legolas " sa:
jag skall sjuttanimej "knasa" dig..... vara otrogen redan innan du ens
kommit ner till Thailand, Bad Man.... ;) ;) ;)
Lego, ingen risk att jag skulle riskera ngt med ett prassel. Jag har faktiskt svurit henne trohet det var det sista jag gjorde i BKK i april. Nej, jag tänkte ge Maggan en ny karriär. Det behövs städning i mon koja....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp