legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Intressant ämne detta med Svenska språket , min gamle far som gick bort för 7 år sedan har under många årtionden undervisat Svenska gymnasieelever i Svenska . Han sade ofta till mig " om femtio år finns inte Svenska språket såsom idag" , kan nu idag konstatera att det han förutspådde är helt korrekt . Mina kleptomankorvar slinter ibland på de små I pad tangenterna ,men stava har jag lärt mig .....
Heter det en apelsin eller ett apelsin ? Det heter ju ett äpple , varför inte en äpple ?
:)

Vad som oroar mig är hur mitt Svenska språk kommer att vara efter tio år i Thai, märker redan nu att mitt talspråk har " blitt" ;)sämre efterssom min hustru inte talar speciellt bra Svenska , har endast ett per kamrater som är lite kultiverade .. Tur att det finns ett bra forum . Dessutom så härjar invandrarSvenskan stort i Stockholm, du va ..! Muckar du va...
Nej ,tacka vet jag det gamla Ekensnacket .....Det var tider det .
Så är det Phonta. Ekensnacket har lite finska och romani i sig. Hyvens polare, finska, tjej, romani. Vi är allt ena offer för blandade och i landet landade kulturer. Om jag skulle dra igång med södersnack så hade inte en kotte fattat vad jag sa.
När det gäller att "anpassa" sitt språk så har min tidigare eminenta engelska blivit påverkad då jag så ofta tvingats att anpassa mitt språk för att göra det möjligt för min nuvarande, och tidigare thailändska flickvän att hänga med. Den förra är glad enär hon lärt sig Engelska från mig så hon nu kan prata med den australienska buksvågern.

Fast. Vem behöver snacka med tjejerna? Räcker det inte med att dom lystrar till DISKA! 55555

Min svåger( då 30 år gammal) ,gifte sig med en 14 årig tjej från en närliggande Thaiby
Min svärfar var vansinnigt arg minns jag , men ingen lyssnade då alla i byn ville gå på fest ;) .Nu har det visat sig att denna tjej är väldigt vuxen och en mycket bra och arbetsam flicka ..
Nu har de två barn ,mamman är 17 år ......vilket liv har hon fått ,iofs så är min svåger en skötsam kille som jobbar och försörjer familjen, men vilka signaler ger detta till de andra unga flickorna (min frus barn) i byn ....

Samma tjej som när hon är 25 år gifter sig med en 70 åring.
Minns la själv när man var 14-15 år då ville ju alla tjejerna hänga med killarna i 20-25 års åldern som hade bil och kunde köpa öl.

"Jonas " sa:
Samma tjej som när hon är 25 år gifter sig med en 70 åring.
Minns la själv när man var 14-15 år då ville ju alla tjejerna hänga med killarna i 20-25 års åldern som hade bil och kunde köpa öl.

När jag var 15 år så var det kul att få åka med dom äldre som hade körkort men det hade killarna som var 18 år också. (min bror och hans kompisar)
Själv umgicks jag mest med grabbarna som hade moped på den tiden :) lite mer lagom ålder för mig då.

"legolas " sa:
Hoppas bara inte att allt det som hänt i din släkt föregicks utav en våldtäkt för att stävja flickan.... jahg menar vilken 14.årig tös vill gifta sig med en gammal gubbe på 30 år???????

legolas

Nej ,vad jag vet så är det i detta fall verkligen riktiga känslor ,tycker mig under dessa tre år ha sett detta ,även svärfar efterssom han nu har accepterat förhållandet . Men i Thai så är detta olagligt , 18 år skall flickan vara för att ha sexuellt umgänge ....Nu är hon 17 med två barn , hur har detta gått till ? Jag har ställt frågan om amphor har registrerat barnen samt mammans ålder ,då riskerar han fängelse ......vore fa...rätt >:(

Vad jag fått höra av Thaipolisen jag känner så är gränsen för att ha sex 18 år i Thai ,sen vet ju alla att dom skiter fullständigt i detta :) när jag frågar min hustru så säger hon 15 för sex samt 18 för att sälja sex ... Men att sälja sex är ju oagligt enligt Thailagen så 18 bör vara rätt ... Kanske har jag fel ..

"Phonta " sa:
Vad jag fått höra av Thaipolisen jag känner så är gränsen för att ha 6 18 år i Thai ,sen vet ju alla att dom skiter fullständigt i detta :) när jag frågar min hustru så säger hon 15 för 6 samt 18 för att sälja 6 ... Men att sälja 6 är ju oagligt enligt Thailagen så 18 bör vara rätt ... Kanske har jag fel ..

Kanonfina Funfa Legolas, huset syntes inte så mycket av ....
Vad gäller detta med att sälja barn så frågar jag min fru ,hon ser helt oförstående ut ..

Kanske har hon växt upp i en ganska civiliserad by ,vad vet jag,jag har aldrig sett något åt detta hållet med våldtäkttendenserna .

Fö.så har jag ofta reagerat på att Thai inte har mycket empati för sina medmänniskor ,hur det går ihop med religionen vet jag inte ...

Lego funfas e ju det ända som trivs hos dig o din lilla tomt :)
jag kan inte låta mina bli för stora då ser ja inte min vackra trädgård när ja sitter på altanen me en kall
en annan vill ju se när Hoyorna växer o frodas fint....... ;)

men dom e vackra lego :)

"legolas " sa:
Tack för komplimangen Glimten66, jag menar att kalla den tomt!!! Den lilla jordbiten är ju mer en förvaringsplats än en tomt ju..

legolas

hallo ni måste ha lite respekt för oss fattiglappar ( på tomt) vi vill men det är inte så lätt alla gånger ,nya blommer får inte plats :-((( ps roligt att titta på Ranch gubbarnas odlingar :-)) bara att köra :-))

Fin fina bilder " Geccko" ,min fru kallar dig det (Gecko) ... Finns väl en viss koppling till ditt riktiga namn antar jag ,tycker det är ok , vad tycker Du min vän? ....Snabb ,smidig , onormt potenta är dom ju även dessa Geckoödlor ;)

"legolas " sa:
En kille som INTE dyker i vattnet på Siam River utan mer kryper ner i böljan blå, är han så speciellt ung då....

En kille som hellre dricker en sleten öl vid poolkanten än en härlig uppfriskande GT, han kan väl inte heller anses så himla ung....

Jag går ner i poolen och dricker mina sletna LEO på poolkanten, OCH JAG ÄR UNG hehehehe...

Och fixar du lite hembakade kanelbullar, så har jag med mig hörlurskuddar med diametern 45 mm. I bulle i hörlurskudde hehehehehehehehe.

Nu fick du lite och fundera på Legolas

Mvh Putte

Att ni pojkar badar visar bara på hur unga ni är. Sånt höll jag på med som lillpojk.
I dag ber man Ooy att känna på vattnet och rapportera tempen medan Sir One sitter torr och avslappnad med en pilsner i krattan.

Är det samma dam som jag skickade pm om till dig legolas om så är fallet så straffar gud somliga omellebart

Här kommer receptet på vanliga kanelbullar, så nu är det bara att åka och handla och sedan läsa hur du ska göra, sedan när du är klar tar du bilder och lägger ut, och vips har du lärt dig hur man gör.

http://www.recepten.se/recept/kanelbullar.html

/Putte

baka dom den 27 feb, så vi har goa färska bullar till eftermiddagen/kvällen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym