S
Sir One
Gäst
Så är det Phonta. Ekensnacket har lite finska och romani i sig. Hyvens polare, finska, tjej, romani. Vi är allt ena offer för blandade och i landet landade kulturer. Om jag skulle dra igång med södersnack så hade inte en kotte fattat vad jag sa."Phonta " sa:Intressant ämne detta med Svenska språket , min gamle far som gick bort för 7 år sedan har under många årtionden undervisat Svenska gymnasieelever i Svenska . Han sade ofta till mig " om femtio år finns inte Svenska språket såsom idag" , kan nu idag konstatera att det han förutspådde är helt korrekt . Mina kleptomankorvar slinter ibland på de små I pad tangenterna ,men stava har jag lärt mig .....
Heter det en apelsin eller ett apelsin ? Det heter ju ett äpple , varför inte en äpple ?
Vad som oroar mig är hur mitt Svenska språk kommer att vara efter tio år i Thai, märker redan nu att mitt talspråk har " blitt"sämre efterssom min hustru inte talar speciellt bra Svenska , har endast ett per kamrater som är lite kultiverade .. Tur att det finns ett bra forum . Dessutom så härjar invandrarSvenskan stort i Stockholm, du va ..! Muckar du va...
Nej ,tacka vet jag det gamla Ekensnacket .....Det var tider det .
När det gäller att "anpassa" sitt språk så har min tidigare eminenta engelska blivit påverkad då jag så ofta tvingats att anpassa mitt språk för att göra det möjligt för min nuvarande, och tidigare thailändska flickvän att hänga med. Den förra är glad enär hon lärt sig Engelska från mig så hon nu kan prata med den australienska buksvågern.
Fast. Vem behöver snacka med tjejerna? Räcker det inte med att dom lystrar till DISKA! 55555