Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vi brukar nog en 1500 per dag på mat och förnödenheter. 4k på el och max 1k på vatten. 24 på bilavbetalning och runt 10 på skolavgifter. 28 på huslånet.. och kanske 10 på kläder och nöjen. Inte konstigt att vi inte kan spara en spänn som det nu ser ut
Hade det bara funnits en pizzabagare hade jag inte sagt så men det är nerlusat med dom. Jag fattar inte hur dom kan överleva, folk var dödströtta på pizza när jag pratade med dom inder tiden jag lämnade ut maten under min lediga tid.
Känner många expats som inte klarar visumkraven på 65k, många drar runt en familj på 3-4 pers på 40-50k och har ett klart bättre liv än vad dom hade haft hemma.
Lever man vanligt familjeliv dvs håller sig mest i stan där man bor och inte festar så går det bra och som en sa, fn så mycket bättre än att sitta å stirra in i en vägg som är vad hans pension räckte till hemma.
Träffar ofta på Thaitjejer som blir förvånade när dom upptäcker hur lite pengar deras nyfunne riddare eg har. Skaffa en Tysk eller Engelsman säger deras väninnor då, dom har mycket mer....
Bladdra sönder en tråd? Det är väl inget signifikativt för någon här, vi är allt lika goda kålsupare allihopa inkluderat undertecknad. Mer eller mindre åtminstone. Så länge trådarna inte halkar in på politik och migration är det mesta OK, för nämnda ämnen har vi en speciell avdelning.
Bladdra sönder en tråd? Det är väl inget signifikativt för någon här, vi är allt lika goda kålsupare allihopa inkluderat undertecknad. Mer eller mindre åtminstone. Så länge trådarna inte halkar in på politik och migration är det mesta OK, för nämnda ämnen har vi en speciell avdelning.
Känner många expats som inte klarar visumkraven på 65k, många drar runt en familj på 3-4 pers på 40-50k och har ett klart bättre liv än vad dom hade haft hemma.
Lever man vanligt familjeliv dvs håller sig mest i stan där man bor och inte festar så går det bra och som en sa, fn så mycket bättre än att sitta å stirra in i en vägg som är vad hans pension räckte till hemma.
Träffar ofta på Thaitjejer som blir förvånade när dom upptäcker hur lite pengar deras nyfunne riddare eg har. Skaffa en Tysk eller Engelsman säger deras väninnor då, dom har mycket mer....
Nej du, för en thaitjej är engelsmän mycket rika, deras pengar är ju så mycket mer värda, dom får ju hela 43 baht för sin valuta mot de fattiga svenskarna bara får 3,7 baht.
Även tyskarna anses rika med sina 38 baht för sina pengar.
Nej du, för en thaitjej är engelsmän mycket rika, deras pengar är ju så mycket mer värda, dom får ju hela 43 baht för sin valuta mot de fattiga svenskarna bara får 3,7 baht.
Även tyskarna anses rika med sina 38 baht för sina pengar.
Har själv haft en bekant so öppet sa han tog in tre kockar från sitt hemland och kammade in runt 700k per skalle. Sedan efter ett par års anställning så "försvann de"... tydligen skulle de ta sig till Italien.
Tar väl ett tag att tjäna ihop så pass mkt för att betala av lånehajarna i deras hemländer
Huslånet är bara 3kB dyrare än vad vi hyrde hus för innan så ingen större skillnad. Men köpte bilarna då vi hade en jäkla medvind ekonomiskt och det tog slut ganska direkt efter bilarna vart köpta. Så visst skulle det göra skillnad om jag slapp dom. Har mer akuta prioriteringar däremot att spara när det gäller jobbet. Men sdn skall billånen väck. Troligen lagon till våren
Jag känner till en engelskman man som åkte ut för att hans pension var för låg, gift med thai med barn och hus.
Han ville inte betala IM 20.000 extra som dom krävde så han fick bara 5 dagars förlängning. Khon Kaen IM.
De flesta med låg inkomst hänger väl kvar genom att betala och låna av agenter för sina uppehållstillstånd.
Finns absolut noll och ingen förlängning på 5 dagar. Det skulle om detta var sant och icke påhittat, vara 7 dagar, vilket är den tid man får på sig att ta sig ur landet, om man inte klarar kraven som Thailand ställer...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.