PanPan
Forumveteran
Bara för att man som Krister har en inkomst på 112.000 baht i månaden så måste man väl inte ha massa pengar sparade?Men att behöva ta lån på en inkomst på runt 112.000 baht per månad låter ju osannolikt smart...
Dom har 3 barn, nystartat företag, behövt köpa bilar för företaget etc. månadsutgifter där efter han är inte fyllda 40 än.
Antar att dom flesta runt 40 års åldern med en inkomst runt 112.000 tar lån för att köpa hus, bil etc.
Känner ingen i den åldern med sådan inkomst som cashar det.
Samma för mig strax över 40, jag har billån, kan inte gå och casha bil och hus fast jag har hyfsad inkomst, för har utgifter med, inte ihopsparat på ett nafs.
Sitter 65 åriga gubbar som sparat hela livet och kanske sålt av ett hus i Sverige och skall spela duktiga, vissa har inte ens lyckats spara under ett helt arbetsliv så kliv av dom höga hästarna.
Fast är ens enda nöje att cykla runt och dricka grogg i den lokala baren så är väl det inte så dyrt här nere.
Mina utgifter och antar Kristers med skiljer sig inte mycket ifrån Sverige om man skall leva ett normalt liv i ett utvecklat område.
Senast ändrad: