Min mardrömsgranne ... Sån var han, inte mitt fel att vi träter!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Hej forumugglor! :afro:

Alla har vi väl begåvats med grannar någon gång som betett sig på ett sätt som gör att man önskar dom till ett varmare ställe. Då tänker jag inte i första hand på Thailand eller någon underbar ö i Karibien utan ett riktigt hett ställe om ni förstår vad jag menar.

Min namne i en känd blaska som jag lånat mitt användarnamn från hade ju Kalle Anka som granne och de slutade inte bråka förrän deras hus var raserade. Så långt brukar jag inte gå.

Här startar jag en tråd öppen för alla som vill berätta om sin mardrömsgranne. Jag har haft några stycken och trots att minnet sviker ibland ska jag försöka berätta om några episoder i denna tråd.

Det skulle vara så kul om du ville skriva något om din granne, jag vet att du har en som förtjänar att nämnas.

Olsson
 
DANSKEN
================

Dansken var en ganska bra granne trots allt men han hade sina egenheter. Som namnet antyder var han från Danmark och han var rätt så gammal. Om man hade otur och kanske inte hade all tid i världen att lyssna på honom så fastnade man lätt. Han var inte lätt att avbryta när han kommit igång att prata och med tiden så kände man igen historierna, det var samma saker som spelades upp gång på gång. Jag brukade försynt påpeka att han redan berättat historien en gång tidigare. Då sa han bara "Jä Jä" och malde vidare. Man kände hur tiden rann bort.

Dansken visste allt och hade åsikter i alla ämnen. Skulle jag till exempel gräva upp en sten kom nog Dansken och berättade om när han grävde upp en sådan sten 1943 och berättade alltid för mig hur jag skulle göra och varför mitt tillvägagångsätt inte var det bästa.

En gång skulle jag ta bort en mycket gammal och risig syrenhäck som växte inne på min tomt. Det var kanske en hel meter till grannens tom. När motorsågen gjort sitt kom han utrusande, högröd i ansiktet och gormade om att nu kunde han inte bo kvar längre. Jag hade förstört hans privatliv och nu kunde han inte sitta ifred i sitt kök eller gå runt i huset som han ville. Han var verkligen förbannad och skrek och gormade. Visst ilsknade jag till även själv efter att han stått och gormat en stund. Sedermera planterade jag en ny häck där den gamla hade växt, inte för att Dansken ville det utanför att jag gärna ville ha en häck där men då ska den vara snygg och välskött.

Olsson
 
Ja du Olsson, roligt ämne det här. Jag kommer dock att flytta det till "Ordet är fritt" när jag har skrivit mitt inlägg, det har trots allt inte särskilt mycket med Thailand att göra i ursprungsfasen.

Min värsta granne var nog en yngre snorvalp som bodde ovanpå min första lägenhet. Förvisso var jag inte Guds bästa barn själv och kunde festa ibland men han... Vareviga helg var det full fart ned gap och skrik fram till ca kl 22, då drog dom ut på stan. Sen kom dom hem igen ca 0230, fulla och gapiga. Usch, jag som jobbade på Öresundsfärjorna då var ju tvungen att sova ibland.

Det tog slut när jag tog några av hans kompisar på bar gärning när dom pangade några fönsterrutor för att komma in i trappan. I egenskap av ordförande i bostadsrättsföreningen krävde jag honom på pengar för detta, dessutom fick han putsa mina fönster för att få bort jord som dom hade kastat. Han blev också hotad med vräkning efter krav från andra boende i huset. :mad:

Då skärpte han sig och festade "bara" en gång i månaden.
 
Vet inte vad jag ska skriva, men hade du inte kunnat påpeka för grannen att han får plantera sina egna djävla buskar om han vill ha ett privatliv.

Nu hade han använt din buske i alla år och borde därmed fått betala dig för nyttjandet av denna buske.
 
Han skulle anmäla mig också minns jag men jag minns inte till vilken myndighet eller riktigt varför.

"andrejsdenruskige " sa:
Vet inte vad jag ska skriva, men hade du inte kunnat påpeka för grannen att han får plantera sina egna djävla buskar om han vill ha ett privatliv.

Nu hade han använt din buske i alla år och borde därmed fått betala dig för nyttjandet av denna buske.

Jo, efter en stunds gormande från andra sidan den före detta häcken påpekade jag en hel del ;D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
1 K
Bergamot
B
 
Tillbaka
Topp