Norse Atlantic Airways

Åker PE med dom med min vuxna son i januari. Med rabattkod ”Thailand 2025”..
Lounge i BKK på vägen hem. 29418kr.
Sedan vill de ha 75 dollar per person per resa för att välja plats om man vill sitta bredvid varandra. 300 dollar ToR. Galet!!
Icke för oss. Går ofta att fixa när man boardat. Inget viktigt för oss. Kanske värre för nyförälskade par.
Olika priser olika datum olika ankomsttider. Vem faan vill landa i BKK 0100 på natten?
Vi landar 10.00 på förmiddagen. Perfekt för vidare flygning. Återkommer med betyg om nedresan.

Skulle lämnat recension förra året då jag skulle flyga business med Air India ( Air Lukt) från Vancouver till Delhi och sedan med Thai till BKK. Hade sådan jävla tur att det blev inställt. Så det blev business med Air Canada till Hong Kong och Thai till BKK. Vilken röta.
Har hört så mycket dåligt om Air Luktarilla.

God Jul kära vänner
Raggarn

Nu är jag inte den som undviker en massa transfer.
Däremot kommer jag nog aldrig att frivilligt ta en mellanlandning i Indien

Nu är jag inte den som undviker en massa transfer.
Däremot kommer jag nog aldrig att frivilligt ta en mellanlandning i Indien
Hahaha Andrej. Jag håller med. Men nu är det så att
min sjuka brorsa i Kanada som har stått för biljetterna i 2 år på raken.
Jag har jag flugit Biz ARN-ARN västerut via Kanada -Hong Kong -Thailand och Svea rike. Så förra året bokade han Air India för att jävlas. Det var han som kallade dom ”Air Lukt”. Han har aldrig flugit med dom.
Han skulle aldrig sätta sin fot på deras kärror.
Vi gillar att jävlas med varandra, men jag hade tur.
Däremot betalade jag själv biljetterna i somras med Finnarna PE. Satt i bulkhead. Superbra service. Snygga Norskor bredvid. (Hem). Service 10+. Maten avskyvärd. Med träbestick. Från och med nu alltid plastbestick i handbagaget oavsett PE eller Biz.
Aldrig mer Finnarna.
Skjutsade polarna till ARN i onsdags för vidare flight till Korea (4 dagar) med Finnpajsarna. Jag varnade för maten.
De var så missnöjda.

Åter igen.
Good Wheel

Hahaha Andrej. Jag håller med. Men nu är det så att
min sjuka brorsa i Kanada som har stått för biljetterna i 2 år på raken.
Jag har jag flugit Biz ARN-ARN västerut via Kanada -Hong Kong -Thailand och Svea rike. Så förra året bokade han Air India för att jävlas. Det var han som kallade dom ”Air Lukt”. Han har aldrig flugit med dom.
Han skulle aldrig sätta sin fot på deras kärror.
Vi gillar att jävlas med varandra, men jag hade tur.
Däremot betalade jag själv biljetterna i somras med Finnarna PE. Satt i bulkhead. Superbra service. Snygga Norskor bredvid. (Hem). Service 10+. Maten avskyvärd. Med träbestick. Från och med nu alltid plastbestick i handbagaget oavsett PE eller Biz.
Aldrig mer Finnarna.
Skjutsade polarna till ARN i onsdags för vidare flight till Korea (4 dagar) med Finnpajsarna. Jag varnade för maten.
De var så missnöjda.

Åter igen.
Good Wheel

Gillar din brorsa skarpt hahaha

Recension Norse PE. ARN-BKK.
(Handbagaget får vara större på PE än E).
Snabb incheckning och boarding. Alkofri dricka innan takoff. Bra storlek och lutning på sätena, men man fick hjälpa till med händer och fötter för att få tillbaka sätet i normalläge.
Allt gratis (öl, vin, bubbel) utom starksprit.
5 cl-9,5 USD. Hämta själv eller beställa på skärmen. Obegränsat. Pissdåliga hörlurar med dåligt ljud. Skaplig entertainment. + för att de hade klassikern ”Tolv fördömda män”.
Maten var skaplig, inklusive salt och pepparkar. 3,5 getingar. (Finnair -1 PaskaMakkara). Trevlig personal trots att de var franska. Min flygvärdinna visade gärna trosorna när hon satt på sitt Jumpseat. Också det ett plus. I Economy måste du betala för allt, även vatten. Benutrymmet är 1” (tum) kortare än Thais A 350.
Jag har åkt bättre PE där mat och dryck serveras med porslin, glas och riktiga bestick, men detta är ju ett lågprisbolag, vilket jag visste. Så därför får jag ge dom 4,2 Winglets av 5 möjliga. Med hänsyn att det är lågpris.

Avstigning kl 10,20, immigration, bagage, tull, incheckning inrikes och på plats i inrikeshallen på under en timme. Helt otroligt smidigt.

Återresan, (även då PE) för att reta BOA börjar med Coral Executive Lounge. (för att reta BOA).
Är det någon som kan betygsätta den??
Tack på förhand.
Raggarn

BOA!!! JAG FÖRBJUDER DIG ATT GNÄLLA I DENNA TRÅD. CAPICHE!!

IMG_5320.webp
IMG_5322.webp
IMG_5323.webp
IMG_5324.webp
8A322130-7804-4366-A9CD-F5E76FE60DD2.webp

Jag kom hem från Thailand för två månader sedan, men det är så kallt i Västerbotten att jag bestämde mig för att åka tillbaka igen redan nästa vecka. När jag jämförde priserna mellan Norse och andra bolag såg jag att faktiskt är dyrare när man räknar med bagage. Jag slutade flyga med Finnair efter 30 år på grund av deras dåliga service, och för första gången hittade jag nu en resa med SAS till Thailand som var billigare än de andra alternativen, fast har en kort mellanlandning i Köpenhamn.

Jag kom hem från Thailand för två månader sedan, men det är så kallt i Västerbotten att jag bestämde mig för att åka tillbaka igen redan nästa vecka. När jag jämförde priserna mellan Norse och andra bolag såg jag att faktiskt är dyrare när man räknar med bagage. Jag slutade flyga med Finnair efter 30 år på grund av deras dåliga service, och för första gången hittade jag nu en resa med SAS till Thailand som var billigare än de andra alternativen, fast har en kort mellanlandning i Köpenhamn.
Välkommen tillbaka!

Sas har haft ok priser i både eco och premium.

Billigaste utan bagage och riktigt dryck där också.

Fräsha nya A350.

Recension av Norse från Bkk till Arn 11 april.

Planet B787-9 är av nyare modell än de Norwegian började med.

Bra benutrymme i ekonomi och faktiskt god mat fast den var snålt tilltagen utan sallad och frukt.
Positivt var salt och peppar men negativt träbestick.
Snabb och smidig incheckning.
Billigt att köpa till bagage jämfört med andra.

Den franska kabinpersonalen kändes som left over från något bemanningsföretag i östra Europa.

Dom levererar en bra budgetprodukt utan att glänsa.
Bättre än andra LCC i Asien

Nu var biljetterna inte billiga på grund av kriget i Mellanöstern och kärran var full.

Recension av Norse från Bkk till Arn 11 april.

Planet B787-9 är av nyare modell än de Norwegian började med.

Bra benutrymme i ekonomi och faktiskt god mat fast den var snålt tilltagen utan sallad och frukt.
Positivt var salt och peppar men negativt träbestick.
Snabb och smidig incheckning.
Billigt att köpa till bagage jämfört med andra.

Den franska kabinpersonalen kändes som left over från något bemanningsföretag i östra Europa.

Dom levererar en bra budgetprodukt utan att glänsa.
Bättre än andra LCC i Asien

Nu var biljetterna inte billiga på grund av kriget i Mellanöstern och kärran var full.
Hur var underhållningen ombord?

I premium economy är det inte träbestick, inte heller i business. Maten är ok i businees och pe, däremot som du sade, inget vidare i economy.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp