thai airways erfarenheter

 
Nej, jag förstår verkligen inte.
Ingen av bolagen har kostnader i SEK, samtliga kostnader påverkas därmed på samma sätt av en valutakursförändring. Prisskillnader mellan olika marknader består.

Priset stiger i kronor ja, men det är ju fortfarande inte det vi diskuterar utan prisskillnande mot andra konkurrerande marknader.
Jag diskuterar prisökningen i sek och att det är inte så konstigt och sen tog jag som biexempel att skillnaden inte är så stor längre.
Diskuterat hela tiden vad höjningen på priset i sek kan bero på och varför man som Svensk kan missa den då man inte kollar annan valuta.
 
Jag flyger ju sällan via skandinaviska flygplatser idag, och det är jag glad för.
CDG förstår jag inte hur du kan gilla, den har jag flygit många gånger ifrån och via.
Har du tur får rätt terminal ok, men annars värsta flygplatsen i hela världen att ta sig runt på och det är jag inte ensam här att tycka, och deras lounge utbud suger verkligen.

Jag flyger alltid via skandinaviska flygplatser och ibland så veckopendlar jag.
Jag brukar byta ut OSL mot CPH bara för att jag blir trött på flygplatserna.
Det var därför jag tog upp CDG som är en väldigt utskälld flygplats. Men till och med den blir trevlig av allt harvande på de skandinaviska flygplatserna.
Dock så ska vi nämna att ARN är den i särklass tråkigaste flygplatsen i Skandinavien. Oslo hade den positionen tidigare.
Jag har flugit extremt lite den sista tiden och har trots det flugit mer än de flesta svenskar i november månad och fortsätter jag i samma takt så lär det sluta på 120 legs per år, vilket inte hör till ovanligheterna.
Veckopendlar jag till Stavanger så skrapar jag ihop till Diamond status på 15 veckor och då blir man trött på flygplatserna.
 
Jag flyger alltid via skandinaviska flygplatser och ibland så veckopendlar jag.
Jag brukar byta ut OSL mot CPH bara för att jag blir trött på flygplatserna.
Det var därför jag tog upp CDG som är en väldigt utskälld flygplats. Men till och med den blir trevlig av allt harvande på de skandinaviska flygplatserna.
Dock så ska vi nämna att ARN är den i särklass tråkigaste flygplatsen i Skandinavien. Oslo hade den positionen tidigare.
Jag har flugit extremt lite den sista tiden och har trots det flugit mer än de flesta svenskar i november månad och fortsätter jag i samma takt så lär det sluta på 120 legs per år, vilket inte hör till ovanligheterna.
Veckopendlar jag till Stavanger så skrapar jag ihop till Diamond status på 15 veckor och då blir man trött på flygplatserna.
Jag tycker Oslo blivit sämre, tycker den blivit riktigt trist sen dom byggde om och den nya delen erbjuder inget i matväg, bara tagit bort från den gamla.
Sista gångerna har det blivit en hamburgare och pilsner på O'learys, sen genom passkontrollen till utanför EU som känns som en inlåsning.
 
Jag diskuterar prisökningen i sek och att det är inte så konstigt och sen tog jag som biexempel att skillnaden inte är så stor längre.
Diskuterat hela tiden vad höjningen på priset i sek kan bero på och varför man som Svensk kan missa den då man inte kollar annan valuta.

Okay.

Priserna har inte gått upp så mycket pga. valutan. Sek/Eur och Sek/Usd som är de främsta valutorna som resbranchen hanterar har inte haft sådan enorm förändring som Sek/Thb. Visst har priserna justerats pga valutan men max 10%

Diskussionen startade ju med att Norwegian nu försvinner och att konkuransen minskar och att prissättningen då troligtvis kommer närma sig den europeiska. Den prisförändringen kommer troligtvis vara betydligt större och tydligare än förändringen pga. valutan.
 
  • Like
Reactions: jp
Jag tycker Oslo blivit sämre, tycker den blivit riktigt trist sen dom byggde om och den nya delen erbjuder inget i matväg, bara tagit bort från den gamla.
Sista gångerna har det blivit en hamburgare och pilsner på O'learys, sen genom passkontrollen till utanför EU som känns som en inlåsning.

Ja, du kan ha rätt i det.
Det är dock sällan jag nyttjar några restauranger på OSL eller hamnar bakom passkontrollen.
Det stora lyftet har faktiskt inrikeshallen fått. Riktigt bra inrikeslounge med gym...om man nu skulle ha lust på sånt.

Det är nog beroende på hur man flyger och vilka möjligheter man använder sig av om man tycker att den är bättre eller sämre.
 
Okay.

Priserna har inte gått upp så mycket pga. valutan. Sek/Eur och Sek/Usd som är de främsta valutorna som resbranchen hanterar har inte haft sådan enorm förändring som Sek/Thb. Visst har priserna justerats pga valutan men max 10%

Diskussionen startade ju med att Norwegian nu försvinner och att konkuransen minskar och att prissättningen då troligtvis kommer närma sig den europeiska. Den prisförändringen kommer troligtvis vara betydligt större och tydligare än förändringen pga. valutan.
Det är ju det jag skrivit i typ några inlägg att man inte har sett valutapåverkningen pga prisjustering.
Du skriver ju det själv resebranchen hanterar, det jag skrivit från första inlägget!
 
Jag har skrivit att KANSKE det man börjar se nu!
Eller var det i annan tråd jag skrev det, tog ju cykeln i ett mellanrum och drog o köpte bärs och lyssna på musik.

15748750035342778378540557237128.jpg
 
Tänkte hitta ett sista citat från Lemmy att contra med, men så såg jag videona med hans sista intervjuer, inte konstigt att han dog.

Någon som Shane mac gowan och att han fortsatt lever är helt otroligt.


Här har vi en video som du kan kolla på.
AC/DC är grymt simpelt egentligen.
Köp en gitarr och en förstärkare, så har du skaffat dig en hobby.

Edit: Fick med fel videosnutt 555
 
Senast ändrad:
Han har inte vart nyckter sen tonnåren, sett dokumentär med han och helt jävla söndersupen.
Men han kan få till rösten i dilleriumet.
.

 
Silket förfall alltså, och detta bara pga spritglaset han alltid står med på scen, aldrig druckit nåt annat än gin.

 
En spelning the poughes gjorde med the dubliners, gin glaset är i näven och tänderna börjar falla redan.

 
Senast ändrad:
Jag bytte ut till den tilltänkta videon. Ac/DC är simpelt och kul.
Thunderstruck introt är också jävligt simpelt även om det kan låta avancerat.
20 minuters kurs med mig, så lär du dig.
Ska fixa en ”tutorial” här på TS åt dig
Kanske testar, har iofs grunden i gitarr från man var ung men var ju 2 strängat och mer punk.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp