Norse Atlantic Airways

 
Jag var helnöjd när jag flera ggr flög med dem. Jag beställde en direktresa tor Arn-Bkk, och det var precis det jag fick för runt 3000 sek (när det begav sig). Att man sen kunde betala med Cashpoints från Norwegiankortet gjorde det ännu bättre.

Ni som är missnöjda med flygen, jag undrar vad det är ni tror ni beställt? En flygresa eller en all inclusive semester?
Intressant att du tycker det, men jag håller tyvärr inte med. Jag har haft ganska dåliga erfarenheter av deras kundtjänst och tycker att servicen ombord har varit rätt bristfällig. För min del betalar jag hellre lite extra för ett annat flygbolag där man får bättre service och slipper oroa sig för strul med handbagaget.
De ljög också i incheckningsdisken i Bangkok. Jag hade bokat en bra plats, men hon sa att sätet var trasigt. Väl ombord såg jag att det ändå satt en person där. Jag pratade med flygvärdinnan om det, men det var som att prata med en vägg.
 
Intressant att du tycker det, men jag håller tyvärr inte med. Jag har haft ganska dåliga erfarenheter av deras kundtjänst och tycker att servicen ombord har varit rätt bristfällig. För min del betalar jag hellre lite extra för ett annat flygbolag där man får bättre service och slipper oroa sig för strul med handbagaget.
De ljög också i incheckningsdisken i Bangkok. Jag hade bokat en bra plats, men hon sa att sätet var trasigt. Väl ombord såg jag att det ändå satt en person där. Jag pratade med flygvärdinnan om det, men det var som att prata med en vägg.
Det kan väl konstateras att vi har helt olika upplevelser. Har själv åkt Norwegian många ggr och aldrig upplevt det du säger drabbat dig. Det låter tråkigt, men själv tror jag inte det är nåt specifikt för Norwegian med strul ibland. Kan nog hända på andra bolag oxå.
Men så kan det vara, man har olika upplevelser. Och då är det väl rätt om du väljer andra felfria alternativt som du antagligen gör.

Jag återgav bara min åsikt av Norwegian och deras koncept. Det passar mig ypperligt som bara vill ha en billig flygresa. Så länge det funkar har jag minimala extrakrav.
 
Det kan väl konstateras att vi har helt olika upplevelser. Har själv åkt Norwegian många ggr och aldrig upplevt det du säger drabbat dig. Det låter tråkigt, men själv tror jag inte det är nåt specifikt för Norwegian med strul ibland. Kan nog hända på andra bolag oxå.
Men så kan det vara, man har olika upplevelser. Och då är det väl rätt om du väljer andra felfria alternativt som du antagligen gör.

Jag återgav bara min åsikt av Norwegian och deras koncept. Det passar mig ypperligt som bara vill ha en billig flygresa. Så länge det funkar har jag minimala extrakrav.
Nu har Norwegian inte flugit på Thailand sedan före pandemin.
 
Vi har alla olika behov. För mig har varken Norse eller Norwegian lockat. När vi flyger är dom heller inte billigare utan dyrare om jag ska lägga till allt som ingår med Thai och har betydligt sämre tider.
För oss i Norrland är Thais tider bäst. Tidigare kunde jag flyga Umeå Helsingfors då var det bäst men nu har jag flyttat till mitt hus i inlandet så verken det eller that.
 
För oss i Norrland är Thais tider bäst. Tidigare kunde jag flyga Umeå Helsingfors då var det bäst men nu har jag flyttat till mitt hus i inlandet så verken det eller that.
Jag bor i Stockholm men vi flyger till Chiang mai och då är thai bäst. Vi flyger i regel vid jul och i år 24 dec till 30 januari och det brukar bli något liknade varje år och då finns det tyvärr inga billiga biljetter oavsett bolag.
 
Jag flög med Norwegian en gång och då strulade det med Dreamlinern och ett annat bolag flög oss. Det var så jävla dåligt så går inte att beskriva. Om det var Norwegians fel eller det extrainsatta bolaget får ni bedöma själva. Jag vill helst flyga direkt. På sin höjd Finnair via Helsingfors.
 
Blir 4e gång nu med Norse premium, kvälls flyg från Arlanda. Har fungerat bra hittills. Brukar säga att det är när det jävlas som flygbolagen får visa vad dom går för. Förseningar, inställda flyg osv. SAS var duktig då det begav sig. Nu mera flyger jag så sällan så det överlåter jag till andrejsdenruskige och Atom att berömma vilket flygbolag som fungera bäst nu. Thai hade direkt flyg Phuket för några år sedan under hög säsong så det brukade jag boka då, även Norwegian direkt Krabi fungerade bra Premium. Nu passar Norse bäst för oss. Preimum Stolar ok kvällsflyg ok för oss kvällströtta och morgon flyg hem. Maten är väl inte mycket att hurra för. Men det får bli en 3 rätters middag på Arlanda. Från Sundsvall är det pissig med flygavgånger numera så det blir tåget vilket har fungerat bra med Thai har det blivit en natt på hotell Arlanda en skaplig middag och träning på gymmet och bastu på morgon fungerar bra inför en långflygning för min del. Men nu fungerar Norse bäst för min vår del. Men vill man bättre service så skall man ta nått av dom andra flygbolagen. Jag prioriterar direkt flyg och skaplig stol. Mat och dryck (blir mest vatten) bry jag mig inte särskilt om på flyg längre. DTV visa trillade in här om veckan så nått retur flyg har jag inte brytt mig om att boka. Men det blir väl 2 resor ner under denna säsong. För övrigt träffade jag Björn Tore Larsen CEO för Norse på OSM kontoret i Arendal några gånger då jag satt där och gjorde mig onyttig. Var väl en trevlig man som dom flesta sörläningar är. Då var det träning av Norwegian personal via OSM aviation, gIssar han flyger privat flyg
 
Blir 4e gång nu med Norse premium, kvälls flyg från Arlanda. Har fungerat bra hittills. Brukar säga att det är när det jävlas som flygbolagen får visa vad dom går för. Förseningar, inställda flyg osv. SAS var duktig då det begav sig. Nu mera flyger jag så sällan så det överlåter jag till andrejsdenruskige och Atom att berömma vilket flygbolag som fungera bäst nu. Thai hade direkt flyg Phuket för några år sedan under hög säsong så det brukade jag boka då, även Norwegian direkt Krabi fungerade bra Premium. Nu passar Norse bäst för oss. Preimum Stolar ok kvällsflyg ok för oss kvällströtta och morgon flyg hem. Maten är väl inte mycket att hurra för. Men det får bli en 3 rätters middag på Arlanda. Från Sundsvall är det pissig med flygavgånger numera så det blir tåget vilket har fungerat bra med Thai har det blivit en natt på hotell Arlanda en skaplig middag och träning på gymmet och bastu på morgon fungerar bra inför en långflygning för min del. Men nu fungerar Norse bäst för min vår del. Men vill man bättre service så skall man ta nått av dom andra flygbolagen. Jag prioriterar direkt flyg och skaplig stol. Mat och dryck (blir mest vatten) bry jag mig inte särskilt om på flyg längre. DTV visa trillade in här om veckan så nått retur flyg har jag inte brytt mig om att boka. Men det blir väl 2 resor ner under denna säsong. För övrigt träffade jag Björn Tore Larsen CEO för Norse på OSM kontoret i Arendal några gånger då jag satt där och gjorde mig onyttig. Var väl en trevlig man som dom flesta sörläningar är. Då var det träning av Norwegian personal via OSM aviation, gIssar han flyger privat flyg

Allting är väl egentligen ok att flyga med.
Det beror väl egentligen på priset och vad man tycker att det är värt.
Skulle det vara gratis så är det nog få som hade valt ekonomibiljett med air India.

Jag har inte flugit andra än thai, SAS, Austrian, Swiss och Singapore till Thailand.

Är priset tillräckligt bra skulle jag absolut kunna prova på Norse.
 
Blir 4e gång nu med Norse premium, kvälls flyg från Arlanda. Har fungerat bra hittills. Brukar säga att det är när det jävlas som flygbolagen får visa vad dom går för. Förseningar, inställda flyg osv. SAS var duktig då det begav sig. Nu mera flyger jag så sällan så det överlåter jag till andrejsdenruskige och Atom att berömma vilket flygbolag som fungera bäst nu. Thai hade direkt flyg Phuket för några år sedan under hög säsong så det brukade jag boka då, även Norwegian direkt Krabi fungerade bra Premium. Nu passar Norse bäst för oss. Preimum Stolar ok kvällsflyg ok för oss kvällströtta och morgon flyg hem. Maten är väl inte mycket att hurra för. Men det får bli en 3 rätters middag på Arlanda. Från Sundsvall är det pissig med flygavgånger numera så det blir tåget vilket har fungerat bra med Thai har det blivit en natt på hotell Arlanda en skaplig middag och träning på gymmet och bastu på morgon fungerar bra inför en långflygning för min del. Men nu fungerar Norse bäst för min vår del. Men vill man bättre service så skall man ta nått av dom andra flygbolagen. Jag prioriterar direkt flyg och skaplig stol. Mat och dryck (blir mest vatten) bry jag mig inte särskilt om på flyg längre. DTV visa trillade in här om veckan så nått retur flyg har jag inte brytt mig om att boka. Men det blir väl 2 resor ner under denna säsong. För övrigt träffade jag Björn Tore Larsen CEO för Norse på OSM kontoret i Arendal några gånger då jag satt där och gjorde mig onyttig. Var väl en trevlig man som dom flesta sörläningar är. Då var det träning av Norwegian personal via OSM aviation, gIssar han flyger privat flyg
Men grejen med Norse är att de bara flyger till Bangkok lite som de själva vill. De kör bara korta säsonger, och det blir lätt mycket pussel och fix med allt runtomkring för en så pass lång resa.
 
Men grejen med Norse är att de bara flyger till Bangkok lite som de själva vill. De kör bara korta säsonger, och det blir lätt mycket pussel och fix med allt runtomkring för en så pass lång resa.
Ja dom delar plan med IndiGo och sätter in rutter efter säsong och efterfrågan.
Hyr in personal från bemanningsföretag.

När vi åkte till Sverige i april var planet målat i IndiGo färger och kabin personalen från Frankrike.

Men bra plan och inget att anmärka på, till och med maten var god och höll normal klass för ekonomi men den levereras av någon catering på flygplatsen.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp