Nu går vi mot ljusare tider

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Jag avskyr vintern. Trots att vi har strålande sol här idag så är det faktiskt årets mörkaste dag så härifrån blir det bara ljusare för varje dag. Det gör mig glad. ;D

LOS? Dom bara demonstrerar och bråkar ju. Får se om du ens kan åka till sommaren, är inte lätt att få ordning på ett land där söder och norr hatar varandra som dom gör.

"Jonas " sa:
LOS? Dom bara demonstrerar och bråkar ju. Får se om du ens kan åka till sommaren, är inte lätt att få ordning på ett land där söder och norr hatar varandra som dom gör.

Nu måste man ju tänka positivt och att demokratin får råda. Biljetterna är ju redan betalda, men det finns försäkring...

Men för dig är det naturligtvis värre. Men det blir ljusare i alla fall.

"Berralund " sa:
Nu måste man ju tänka positivt och att demokratin får råda. Biljetterna är ju redan betalda, men det finns försäkring...

Men för dig är det naturligtvis värre. Men det blir ljusare i alla fall.

Och visst, man ska tänka possitivt...även o det är lååångt till demokrati i Thailand! Men, varför blanda sig i Thailands inrikespolitik...
God Jul!
:xmas_smiley: :xmas_smiley:

Blanda sig i och kænna sig trygg i landet man bor ær væl 2 olika saker?
Menar du att din fru som flyttat till Sverige inte skall lægga sig i Sveriges inrikespolitik? Jag ær lika mycket fast boende i Thailand som din fru ær i Sverige æven om jag saknar rættigheterna och medborgarskapet.

"Jonas " sa:
Menar du att din fru som flyttat till Sverige inte skall lægga sig i Sveriges inrikespolitik? Jag ær lika mycket fast boende i Thailand som din fru ær i Sverige æven om jag saknar rættigheterna och medborgarskapet.

Det ligger mycket i vad du säger där, Jonas. Men det är definitivt lättare för en thailändsk medborgare att påverka svensk inrikespolitik än vad det är den motsatta vägen. Min familj är svenska medborgare och jag kommer att uppmana frugan att rösta i nästa val utan att försöka påverka henne. Jag kan berätta vad dom olika partierna står för sedan är det upp till henne.

Men att bli thailändsk medborgare och därmed kunna påverka är väl näst intill omöjligt.

Men trots detta går vi mot ljusare tider.

Nu menade jag inte påverka men diskutera och ha koll på læget ær væl bara sundhetstecken att man har koll på vad som hænder i sin omgivning.
På hans kommentar låter det som varfør bryr vi oss, jo før att jag vill veta vad som hænder och om jag kan kænna mig trygg ilandet jag lever. Har hænt en hel del i værlden sista året.
Påverka politiken i Thailand finns inte i min tanke før det varken går eller något man som væsterlænning skulle vilja ge sig in i, stor risk att du inte vaknar upp næsta dag då.
Men nog offtopic nu detta hamnade i fel tråd.

Næsta vecka åker jag hem blir væl inte ljusare men varmare tider Thailand har ju rætt jæmn dyngsrytm nær det gæller ljus/mørker.

Helt klart fel tråd ja.

Men visst har du rätt, man måste känna sig trygg. Och visst avundas man att du ser ljuset i tunneln långt tidigare än många av oss andra. När du åker ner skall en annan ut och stångas med Nordsjöns vrede.

"areeya " sa:
Och visst, man ska tänka possitivt...även o det är lååångt till demokrati i Thailand! Men, varför blanda sig i Thailands inrikespolitik...
God Jul!
:xmas_smiley: :xmas_smiley:

Tja!
Varför ska man inte göra det. God jul.

"Jonas " sa:
Tror inte min fru är intresserad ännu att blanda sej i Sveriges inrikespolitik!!! Först måste hon ju bli Svensk medborgare...sen lära sig kanske hur det politiska systemet fungerar,,!! Och...som sagt i Thailand lär du bara bli en gäst..oavsett hur länge du bor..men visst du kan ha åsikter men Thai lär knappast bry sig!..Därför även om jag besökt/bott i Thailand skulle jag inte drömma om att blanda mig i deras komplicerade inrikespolitik...bara gilla läget...oavsett.

God Jul!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp