Olika priser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Fö, inget svårt att finna ett grymt fint boende straxt utanför pattis som jag har , modernt ned Europeisk standard ,som sagt 12000 thbt/mån möblerat och färdigt att bo ... Löjligt billigt för mitt boende ,och det finns fler här ..............
Du har ju bara ett halvt hus och toklångt från stranden så hyran är väl precis vad den ska va. Långeman i sin tur har väl halva din hyra.. ;)

Låter som om du är missnöjd Bson ;D ;D Eller nåt annat som gnager i själen , har du höga kostnader som du inte kan komma loss från ::)

Om jag vill så kan jag hyra nere på beachen men har valt detta för att det passar mitt tycke angående boende ;)

Och Jonas varför skall jag göra mig omaket att lägga ut bilder på grannens hus , alla Svenskar vill ju bo så nära skiten som möjligt samt betala ockerslantar för det dessutom ,

Nej inga tokiga Svenskar i detta Moban ;D

Var mest intresserad av hur det såg ut där, vet ingen som söker hus i det området här annars. Jag är då inte intresserad av att hyra iallafall så det behöver du inte oroa dig för att behöva ha mig som granne.

"Phonta " sa:
Låter som om du är missnöjd Bson ;D ;D Eller nåt annat som gnager i själen , har du höga kostnader som du inte kan komma loss från ::)

Om jag vill så kan jag hyra nere på beachen men har valt detta för att det passar mitt tycke angående boende ;)

Och Jonas varför skall jag göra mig omaket att lägga ut bilder på grannens hus , alla Svenskar vill ju bo så nära skiten som möjligt samt betala ockerslantar för det dessutom ,

Nej inga tokiga Svenskar i detta Moban ;D
Nä jag bara jämför lite och konstaterar att våra boenden nog är lika prisvärda. Jag diggar mitt hus som fasen men vill eg ha privat pool. Har försökt deala om det med ägaren men det ville han inte. Har letat över hela Hua Hin efter ett bra hus med pool och skulle lätt pröjsa 40k men alla ligger för långt från stan. Läget är viktigare och varje gång vi varit runt å kikat så konstaterar vi att vi redan bor i den finaste villagen här så får helt enkelt klara mig med den gemensamma poolen.

Men gillar att jämföra vad man får för pengarna på olika ställen och att det skulle va dyrare att bo i Hua Hin e bara en myt, tvärtom så hittar du ju kanonfint boende här för 25.000, i Pattis finns ju annonser men inga lediga hus med bra läge.
Men du som trivs i förorten har ju gjort ett klipp, antar att det e hundra ggr bättre än risbyn som du skulle bo i var 3:e vecka ;)

"Jonas " sa:
Var mest intresserad av hur det såg ut där, vet ingen som söker hus i det området här annars. Jag är då inte intresserad av att hyra iallafall så det behöver du inte oroa dig för att behöva ha mig som granne.
Ta dig en tur med moppen bort till Phonta så kan du uppleva lite risby känsla och få en deja vju ;)

Var på mörka sidan i förrgår såg med all trafik på Sukhumvit till Index blev det genväg att köra senväg genom östra sidan.

"Jonas " sa:
Var på mörka sidan i förrgår såg med all trafik på Sukhumvit till Index blev det genväg att köra senväg genom östra sidan.
Ja vägen längs järnvägen är kanon när det är mycket trafik på sukken, och har du väl kommit över är det bara en 20 min kvar upp till Phonta om du har flyt med trafiken.

I vanlig ordning så börjar tråden att spåra ut och det blir en tråd mellan dom som bor runt Pattaya????????? För att återgå till tråden. Vad är priset på ett skapligt rum där nere då?? Rum med Tv,toa,Dusch,kyl och fläckt. Ingen Ac för det blir för kallt

Vi är 2 som bor i Pattaya här på forumet Jag och Phonta så tråden handlar bara om oss helt plötsligt för att vi börja skriva om våra kostnader? vi kan väl även ta upp kostnader här, köper du ett hus köper ju du marken inte bara Isaan som är intressant även om vi från Pattaya är underrepresenterade på forumet.
Om ni andra var lite mer aktiva på forumet och skrev lite mer kanske vi inte helt plötsligt blev sedda som allt bara handlar om oss.
Men om det är så kan vi säkert offra oss och lägga ner och skriva om Pattaya, men själv har jag inte mycket mer att skriva om eftersom jag avslutade min historia i den norra delen förra året.

Det var ju därför som jag tog upp den här tråden för att få veta lite om skillnaderna mellan Pattaya med omkrets och Phuket. Inte vad ni vill ge för stora hus och vart dom ligger Vill ni prata om era hus och kostnader så kan ni väl öppna en egen tråd Sen började jag den här tråden lite som ett test hur lång tid det skulle ta innan den handlade om något annat än Pattaya - Phuket

Kunde gjort en tydlygare rubrik (inte otrevlig i min kommentar nu) men varit problem tidigare med trådar där rubriken är lite otydlig och helt plötsligt kommer allt som kan hamna inom ämnet upp, 4-5 sidor till kommer det handla om något annat många går in och läser dom sista kommentarerna och missar författarens första inlägg.
Många trådar är för långa och folk orkar inte tråggla sig igenom utan hoppar till slutet och tror det det tråden handlar om och det mest aktuella i dagsläget (flera trådar har många år på nacken). Alternativt namn "skillnaden i kostnadsnivå att uppehålla sig i olika delar av Thailand" eller nåt mer tydligt än "olika priser" för olika priser kan innefatta vad som helst.

Tar du bort turistdelen och husdelen tror jag du kan leva lika billigt i phuket som pattaya men lägger du till det blir pattaya billigare.

"hillmer " sa:
I vanlig ordning så börjar tråden att spåra ut och det blir en tråd mellan dom som bor runt Pattaya????????? För att återgå till tråden. Vad är priset på ett skapligt rum där nere då?? Rum med Tv,toa,Dusch,kyl och fläckt. Ingen Ac för det blir för kallt
Du borde kunna hitta något för runt 5000bath/mån utan ac, inte långt från jomtien och havet! Lycka till!

"hillmer " sa:
Det var ju därför som jag tog upp den här tråden för att få veta lite om skillnaderna mellan Pattaya med omkrets och Phuket. Inte vad ni vill ge för stora hus och vart dom ligger Vill ni prata om era hus och kostnader så kan ni väl öppna en egen tråd Sen började jag den här tråden lite som ett test hur lång tid det skulle ta innan den handlade om något annat än Pattaya - Phuket

hahaha...Hillmer, varför är du förvånad??

Varje forum som handlar om Thailand är en plats för den "enskilde". Hybris är ett gångbart ord!

Man relaterar allt till sig själv (vet bäst, kan bäst osv) och sen läser du svaren och upptäcker, vad i hel***##, har det med detta att göra, precis som du skrev nu.

Kommer ihåg en tråd här där en förvisso ung omogen man, ställde en fråga.

Jag har sagt upp mig och sparat 500000 kr och jag tänker att bosätta mig i Thailand för evigt.

Frågan han ställde var. Hur gör jag med Visa och vad är bäst att göra om man vill stanna i Thailand utan att söka långtidsvisa mm. Alltså frågan var om hur gör man om man vill stanna lång tid i Thailand. Alltså en VISA-FRÅGA.

Postaren påpekade, för han känner sina löss på gången antagligen, jag vill inte ha massa kommentarer som "hur skall du klara dig på 500000 Sek livet ut i Thailand osv.

Vad var det första han fick, jo besservisser som bor i Thailand och vet allt och sen var den tråden förstörd, där de skulle mästra denna yngling om allt möjligt.

Postaren skall ju också ha sin krapa, hade han inte blandat in saker som att han skall stanna för evigt osv, hade kanske denna tråd dött tidigare! Så som postaren skrev är det omöjligt, men det är inte det det handlar om, postaren frågade om hur gör jag med visa om jag skall stanna där för gott, kan jag borderrun mm.

Jag anser att postaren skall få svar på det han frågar om, inte moraliska eller mästranden.

...hahah Hillmer, ja du vet inte hur rätt du har, du testar hur långt du kommer i ditt ämne och pang säger det så är besservissar där och tuggar.

Men Hillmer, ett forum där 1 tråd står för 99 % av all kommunikation, du vet vilken, "..en tomte", där gubbar svamlar samma sak om igen hela dagar igenom, vilken fantasi??

Lyco

"bson " sa:
Ja vägen längs järnvägen är kanon när det är mycket trafik på sukken, och har du väl kommit över är det bara en 20 min kvar upp till Phonta om du har flyt med trafiken.

Du vet ju fan inget om Pattis 20 min :D från järnvägsgatan till mig , max 10 min ;) Men du överdriver ju efterssom du inte gillar Pattis eller i alla fall inte Nongprue (Darkside)

"Lyco " sa:
hahaha...Hillmer, varför är du förvånad??

Varje forum som handlar om Thailand är en plats för den "enskilde". Hybris är ett gångbart ord!

Man relaterar allt till sig själv (vet bäst, kan bäst osv) och sen läser du svaren och upptäcker, vad i hel***##, har det med detta att göra, precis som du skrev nu.

Kommer ihåg en tråd här där en förvisso ung omogen man, ställde en fråga.

Jag har sagt upp mig och sparat 500000 kr och jag tänker att bosätta mig i Thailand för evigt.

Frågan han ställde var. Hur gör jag med Visa och vad är bäst att göra om man vill stanna i Thailand utan att söka långtidsvisa mm. Alltså frågan var om hur gör man om man vill stanna lång tid i Thailand. Alltså en VISA-FRÅGA.

Postaren påpekade, för han känner sina löss på gången antagligen, jag vill inte ha massa kommentarer som "hur skall du klara dig på 500000 Sek livet ut i Thailand osv.

Vad var det första han fick, jo besservisser som bor i Thailand och vet allt och sen var den tråden förstörd, där de skulle mästra denna yngling om allt möjligt.

Postaren skall ju också ha sin krapa, hade han inte blandat in saker som att han skall stanna för evigt osv, hade kanske denna tråd dött tidigare! Så som postaren skrev är det omöjligt, men det är inte det det handlar om, postaren frågade om hur gör jag med visa om jag skall stanna där för gott, kan jag borderrun mm.

Jag anser att postaren skall få svar på det han frågar om, inte moraliska eller mästranden.

...hahah Hillmer, ja du vet inte hur rätt du har, du testar hur långt du kommer i ditt ämne och pang säger det så är besservissar där och tuggar.

Men Hillmer, ett forum där 1 tråd står för 99 % av all kommunikation, du vet vilken, "..en tomte", där gubbar svamlar samma sak om igen hela dagar igenom, vilken fantasi??

Lyco

Ja du Insayt som jag skrev, om ni andra vore lite mer aktiva så kanske det inte såg ut som vissa andra som svamlar tog för stor plats. Eller är eran tysthet pga. vårat svamlande eller är det bitterhet för inte alla finner lika stort intresse i språket som dig.
Ett forum blir inte bättre än dess medlemmar om ni inte startar trådar och skriver i dom blir det inte mycket till forum.

Vad skall man räkna med att få för svar om man som 20 åring tror att man kan bosätta sig i thailand för evigt med 500 000 kr på ett forum där medelåldern är +55.
Vill man inte ha massa andra svar och mellansnack lägg ner lite energi själv och gå direkt till källan och ta reda på infon själv ett forum består av fullt av olika individer med olika åsikter kommer alldrig vara ontopic.

"Hans Svensson " sa:
Du borde kunna hitta något för runt 5000bath/mån utan ac, inte långt från jomtien och havet! Lycka till!

Kan du få för en trehundra per natt eller runt 5000 thbt /månad

"Phonta " sa:
Kan du få för en trehundra per natt eller runt 5000 thbt /månad
På mitt condo långtidshyr en del för runt 7000bath/mån. Det finns condon en bit längre bort från stranden där priset ligger runt 5-7000bath om man hyr på litet längre tid, ex MAJESTIC (eller liknande namn). Jättetrevligt condo Majestic, mitt emot en marknad Hillmer där finns allt, frukt och mat till thai priser!! Säg nu inte att du inte fått bra tips!
Hyr något och titta runt på plats!! Lycka till!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp