"hillmer " sa:
Det var ju därför som jag tog upp den här tråden för att få veta lite om skillnaderna mellan Pattaya med omkrets och Phuket. Inte vad ni vill ge för stora hus och vart dom ligger Vill ni prata om era hus och kostnader så kan ni väl öppna en egen tråd Sen började jag den här tråden lite som ett test hur lång tid det skulle ta innan den handlade om något annat än Pattaya - Phuket
hahaha...Hillmer, varför är du förvånad??
Varje forum som handlar om Thailand är en plats för den "enskilde". Hybris är ett gångbart ord!
Man relaterar allt till sig själv (vet bäst, kan bäst osv) och sen läser du svaren och upptäcker, vad i hel***##, har det med detta att göra, precis som du skrev nu.
Kommer ihåg en tråd här där en förvisso ung omogen man, ställde en fråga.
Jag har sagt upp mig och sparat 500000 kr och jag tänker att bosätta mig i Thailand för evigt.
Frågan han ställde var. Hur gör jag med Visa och vad är bäst att göra om man vill stanna i Thailand utan att söka långtidsvisa mm. Alltså frågan var om hur gör man om man vill stanna lång tid i Thailand. Alltså en VISA-FRÅGA.
Postaren påpekade, för han känner sina löss på gången antagligen, jag vill inte ha massa kommentarer som "hur skall du klara dig på 500000 Sek livet ut i Thailand osv.
Vad var det första han fick, jo besservisser som bor i Thailand och vet allt och sen var den tråden förstörd, där de skulle mästra denna yngling om allt möjligt.
Postaren skall ju också ha sin krapa, hade han inte blandat in saker som att han skall stanna för evigt osv, hade kanske denna tråd dött tidigare! Så som postaren skrev är det omöjligt, men det är inte det det handlar om, postaren frågade om hur gör jag med visa om jag skall stanna där för gott, kan jag borderrun mm.
Jag anser att postaren skall få svar på det han frågar om, inte moraliska eller mästranden.
...hahah Hillmer, ja du vet inte hur rätt du har, du testar hur långt du kommer i ditt ämne och pang säger det så är besservissar där och tuggar.
Men Hillmer, ett forum där 1 tråd står för 99 % av all kommunikation, du vet vilken, "..en tomte", där gubbar svamlar samma sak om igen hela dagar igenom, vilken fantasi??
Lyco