OMRÖSTNING: Bästa Flygbolag?

Bästa flygbolag? 3 röstningar/person

• Austrian airlines

Röster: 2 10.5%
  • Singapore airlines

• FinnAir

• KLM

• SAS

• AeroSvit

Röster: 0 0.0%
  • Turkish Air Lines

• Quatar air

• Air china

Röster: 0 0.0%
  • Thai Air

Röster: 18 94.7%

• Totala väljare
    19
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Hej Pigge01!

Nonki i Lund har jag aldrig hört talas om trots att jag har bott i stan i hela mitt liv. Jag brukar boka våra biljetter där det är billigast, sökning på Flygresor.se eller någon annan liknande sajt.

Men som sagt, det brukar för det mesta bli Thai från Kastrup som är billigast (och i mitt tycke bekvämt). Och det blir oftast två resor per år för mig och frugan.

//Berralund

Har du hört om Taxi Scandinavia i Lund?
Samma ägare.

Jag använde mig av Resepunkten i Helsingborg innan.
Men när King sålde och flytta tillback till Thailand.
Kom priset att höjas lite och jag hade några år tidigare träffat Nonki i Pattaya.

Så jag bytte och jag kollar runt ibland med andra men det slutar med köp via Nonki.

Pigge01

NONKIS TRAVEL AGENCY AB
070 - 419 03 00

nonkistravel@hotmail.com

http://www.nonkistravel.se/

http://resepunkten.se/

"Gazton " sa:
Hej Pigge och välkommen hit :wai:

Ja Kastrup-BKK-Kastrup med Thai är absolut min favorit :thumbsup:

Det är perfekt när man kommer hem från Thailand att bara gå ner en våningsplan och sedan tåget hem till småland.

Väldigt friktionfritt :)

Jag tackar!

På Kastrup tar jag tåget till Helsingör, Färjan över Hemma.

På vintern blir det lämning och hämtning med bil i bland.

Så slipper man ytterkläder med på resan

pigge01

"pigge01 " sa:
Har du hört om Taxi Scandinavia i Lund?
Samma ägare.

Jag använde mig av Resepunkten i Helsingborg innan.
Men när King sålde och flytta tillback till Thailand.
Kom priset att höjas lite och jag hade några år tidigare träffat Nonki i Pattaya.

Så jag bytte och jag kollar runt ibland med andra men det slutar med köp via Nonki.

Pigge01

NONKIS TRAVEL AGENCY AB
070 - 419 03 00

nonkistravel@hotmail.com

http://www.nonkistravel.se/

http://resepunkten.se/

Tack för adressen, Pigge. Jag skall kolla nästa gång det blir aktuellt - till sommaren.

Ha det gott! :wai:

Har flugit med Air Berlin/LTU ett par gånger och det har fungerat helt ok. Kanske inte det absolut bästa men tar man med priset i beräkningen så är de en vinnare. Tycker för övrigt THAI har ett något överskattat rykte, ofta ingen skärm i stolen framför och är verkligen servicen så fantastiskt mycket bättre. Jag gillar själv SAS, men det är oftast för dyrt för min budget.

Qatar måste jag säga efter att ha provat detta mellanlandnings alternativ pga det extremt låga priset där priset var hälften av det Thai air skulle haft =Ruggig timlön på flygplatsen för mig...:)

Thai air och direkt resa i all ära men det är ett slitet inpyrt plan utan ett mediacenter vilket för mig är tråkigt som fan att sitta inspärrad på under en 11 timmars tripp utan bensträckning........Dock finns de bra sovtabletter att ta om man vill slippa vara vaken under hela resan. :D

Så med priset i beräkning och bara 1 timmes väntetid/mellanlandning i DOHA som alternativ tycker jag att Qatar som är ett av de få 5 stjärniga flygbolagen får högsta poäng i jämförelse med Thai air.
Samma service,fräshare plan,snygg och trevlig personal,fri dricka och samma klass på maten fast till ett mycket lägre pris vilket ger den extra pluspoängen......Destination.se använde jag mig av när jag bokade resan.

:wai:

ARN-BKK direkt.
Jag har alltid sett ThaiAirways som det bästa bolaget att ta sig ner...
Service(ombord planet)som det talas om i tidigare länkar stämmer, blivit lite sämmre, så jag tycker likadant.
priset för en biljett t ex.(1 års(om bokningsbar flera ggr)) 12.700Sek :o
Synd bara att thai måste ha så höga priser på dessa biljetterna, jämfört med de andra.(låg säsong(30 dagars) 5.500Sek, helt ok!))

Men det finns andra bolag naturligtvis.

ARN-ZURICH-BKK
Har flugit med SwissAir, flygningen gick bra, men tiden i Zurich var alldeles för kort(45-50min Inkl. tågresan(ett tåg som går till utrikeshallen. tot tid 10min)hann inte handla el. titta på något. var tvungen att checka in minst 20min före avgång
Priset för den 1års biljetten hamnade på: 7.400Sek, ombokning 1ggr kostnad 500Sek :D

ARN-ATTATURK Int-BKK
Nu senast kom jag ner med Turkish Air Line(Turk hava yollari, på turkiska).
Service ombord: bra, Väntetid 1 tim på Attaturk Int, hade tid att glo på saker, men att hitta rätt till nästa gate(gate nr stämmde inte biljetten), var ett litet bekymmer(titta på depature tavlan innan ni springer och gör saker, så ni vet vart ni ska gå), de hade bytt gate nr.
Fördel med TAL, är att P.P. kan ta med 30Kg i bagage, biljett kostnad denna resa blev: 7.600Sek,1 års och omboknings bar 1ggr kostnad 500Sek :D

BerraMuk

Thai i all ära. Man vet vad man får.
Men byter dom inte ut sin flygflotta snart, kommer jag att välja andra alternativ. 8)

"Gazton " sa:
Thai i all ära. Man vet vad man får.
Men byter dom inte ut sin flygflotta snart, kommer jag att välja andra alternativ. 8)
Thai har blivit duktigt ifrånsprugna men behöver ju som enda direktflyg inte anstränga sig, SAS var det enda alternativet men dom har ju slutat och i ärlighetens namn hade jag nog hellre flugit med Thais sunkiga plan iallafall. :)

Thai har förövrigt lovat i många år att dom ska uppgradera sina plan på "våra" sträckor men inget händer.. Som sagt behöver inte anstränga sig, planen blir fyllda ändå.

För min del som åker från Landvetter kan ju ändå inte åka direkt.
Så om mitt byte är i Stockholm, Köpenhamn eller någon annanstans i Europa spelar ju ingen roll.

Sist åkte jag med Lufthansa, jag tyckte att både personal,mat,sittkomfort var över förväntan.
Året innan åkte jag med Austrian, jätte bra det också.
Innan det så har det blivit mest med Thai och SAS. Men dom 2 sista åren så har priset varit det avgörande för mej. Den tiden jag åker så har Thai,SAS tagit 2-3000 kr mer än dom andra bolagen. Det är det absolut inte värt.

Jag är väldigt förvånad att ni håller SAS så högt.. Men jag har ju bara rest med SAS en gång, och det var ingen trevlig upplevelse. Men jag kan ju haft otur med just den flighten.

Jag tänkte satsa på Turkish, Eller Qatar nästa gång.. Turkish passade mig och mina ben utmärkt (Boeing 777 från istanbul-BKK)

Qatar ärjag nyfiken på då jag läst goda saker om dom här på CM 8)

"Wwax " sa:
Thai har blivit duktigt ifrånsprugna men behöver ju som enda direktflyg inte anstränga sig, SAS var det enda alternativet men dom har ju slutat och i ärlighetens namn hade jag nog hellre flugit med Thais sunkiga plan iallafall. :)

Thai har förövrigt lovat i många år att dom ska uppgradera sina plan på "våra" sträckor men inget händer.. Som sagt behöver inte anstränga sig, planen blir fyllda ändå.

Du vet att Thai använder i regel de 6 nyaste 747-400 på Skandinavien!
De 12 äldsta har dom uppgraderat i Första och bis.-klass.

Dom plan jag flyget mest med är TGF,TGG.THA och TGB.

TGH är lev. Okt. 2003 TGG led. Nov. 2003. Tyvärr satsa inte Thai på individ monitor på de 4 nyaste planen

pigge01

"pigge01 " sa:
Du vet att Thai använder i regel de 6 nyaste 747-400 på Skandinavien!
De 12 äldsta har dom uppgraderat i Första och bis.-klass.

Dom plan jag flyget mest med är TGH,TGG.THA och TGB.

TGH är lev. Okt. 2003 TGG led. Nov. 2003. Tyvärr satsa inte Thai på individ monitor på de 4 nyaste planen

pigge01
Nu har jag inte gnällt på att planen är gamla utan att dom är och framförallt känns daterade jämfört med sina konkurrenter.

Har dom uppgraderat de 12 äldsta i första i och buisness klassen?.. Vore bättre de uppgraderade själva flygplanen..

"Gazton " sa:
Har dom uppgraderat de 12 äldsta i första i och buisness klassen?.. Vore bättre de uppgraderade själva flygplanen..

Det gör dom enligt plan från Boeing.

När de 6 A380 levereras så ska de 6 äldsta 747-400 säljas!
Enligt Thai.

De 6 nyaste skall dom uppgadera inom 3-6år i alla klasser-
och då blir det individ monitor också.
Det ska också in på det 6 i mellan gruppen.

pigge01

"Wwax " sa:
Lessen Pigge med dom länkarna gjorde mig inte ett dugg klokare..

På det sista länken ska du titta under "Latest flights by HS-TGB"

(Senaste flygningarna med HS-TGB)

Lägg musen över ARN eller BKK så får du namnet på flygplatsen.
"THA961 seen @ 2011-01-11 16:00 CET on route from ARN to BKK"

Är TGB flög 2011-01-11 kl 16:00 från Arlanda till Bangkok.
Tidigare dagar under.
pigge01

När jag flög till Thai Nov förra året.

Blev det med ett gammal plan HS-TGK från 1991.

Fina stolar i Första klass. se bild.

Jag tog chansen och flög ner på mina bonus poeng,
Resan kosta mig under 3000kr i skatter mm.

pigge01

IMGP0980.jpg

IMGP0981.jpg

IMGP0982.jpg

Gahhh jag vill också flyga första klass!!!

Har bara gjort det en gång men det var i från Seattle och blev uppgraderad från business (där det var fullt) troligtvis för jag var den enda med kostym..
Men fan vad fint det var, jordgubbar och skumpa, egen avskild stol som blev en fullgod säng med en knapptryckning..

När jag reser i jobbet blir det business men det skiljer sig i ärlighetens namn inte mycket från boskapsklassen.

Det var dock fint med Air France som jag åkte med i December då fick till och med vi i pöbeln skumpa men dom är å andra sidan Fransmän så skumpa är väl billigare än vatten. :)

Själv tycker jag att det är skönt att åka Thai, men enda fördelen är att det är direktflyg.
Har endast flugit med SAS och Thai och jag gillar faktiskt SAS bättre.
Skälet till det är att Airbusen är mycket tystare.
Till hösten blir det Biz-klass för frugan och mig med SAS, vilket innebär ca 200kg bagage och en glad fru.
Det som är tråkigt är att man måste mellanlanda i CPH

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar