Jag saknade ett flygbolag i listan: Siwss Air
Annars är THAI AIR WAYS bäst när det gäller direktflyg, men jag säger men! jag tycker lite att servicen har blivit lite sämre på thaiair, åtminstone när det kommer till boskapsklassen, man får känsla att när starten avklarad, så är det in med maten, servera, ät, klar, ut med matresterna, nått att dricka, klar, sen försvinner all personalen, tidigare gånger har jag tyckt att servicen har varit klockren, men inte den senaste gångerna, inrikes flyget har jag provat på också och till min förvåning var servicen bättre än på långdistansen... STHLM - BKK
SWISS AIR var ett bra flyg alternativ, bra flygplan hela vägen, visserligen byte i Zurich, men på Zurich intl. tyckte jag att det var trångt om tid att hinna till nästa plan, från att man landa hade man ca 50 min på sig att ta tåget till nästa GATE och det gäller att vara uppmärksam vart man ska gå, inchecking sker inom dessa 50 min, alltså 30 min före avgång, så någon tanke att strosa omkring och kolla in taxfree och så att man blir lite hemmavan på flygplatsen, fanns inte i mina kalkyler... STHLM - ZUR intl. - BKK
Sista alternativet, TURKISH AIR LINES, servicen ombord var hur bra som helst, maten och drickat var gott och som vanligt så blev det ett par extra EFFES, bra plan hela vägen AIRBUS A320 och A343, som vanlig boskapsklass får man ta med sig 30Kg per person, på Attaturks intl. fick man kliva av planet på det klassiska sättet och ta bussen till airporten, jag blev lite förvånad att man gjode likadant som på 60-70talet, men annars har jag inget att klanka ner på när det kommer till TAL, som de säger i reklamen: - Globaly yours... STHLM - ATTATURK intl. - BKK
Jo-Be