OMRÖSTNING: Bästa Flygbolag?

Bästa flygbolag? 3 röstningar/person

• Austrian airlines

Röster: 2 10.5%
  • Singapore airlines

• FinnAir

• KLM

• SAS

• AeroSvit

Röster: 0 0.0%
  • Turkish Air Lines

• Quatar air

• Air china

Röster: 0 0.0%
  • Thai Air

Röster: 18 94.7%

• Totala väljare
    19
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"andrejsdenruskige " sa:
Själv tycker jag att det är skönt att åka Thai, men enda fördelen är att det är direktflyg.
Har endast flugit med SAS och Thai och jag gillar faktiskt SAS bättre.
Skälet till det är att Airbusen är mycket tystare.
Till hösten blir det Biz-klass för frugan och mig med SAS, vilket innebär ca 200kg bagage och en glad fru.
Det som är tråkigt är att man måste mellanlanda i CPH

Bättre att bo så att man kan flyga från CPH direkt hehe! ;D

Omröstning: Vilket flygbolag kan du rekomendera

Har ni några kommentarer till ert val får ni skriva dom i tråden. :)
Rolf

Har till Thailand flugit med Thai, lufthansa, finnair, Aeroflot, KLM, SAS. Thai och Finnair bäst än så länge. Har bara hört bra om Quatar så det blir nog dom nästa gång. Thais plan ruskigt gamla men restiden är bra, SAS har tyvärr alltid haft en tråkig attityd med det mesta. Comboflygning med Lufthansa och Thai var helt ok.

Hej ja rösta på Thai ok vi har den äldsta flottan till sverige ja vet men för mig e de bekvämt o komma direkt till BKK utan mellan landning o me lite tur så får vi dom nya kärrorna snart :)

annars kan ja inte klaga på servicen har allti fått topp service av Thai men beror nog på att ja e så vacker ;)

glimten66 har talat ;)

Hej ja rösta på Thai ok vi har den äldsta flottan till sverige ja vet men för mig e de bekvämt o komma direkt till BKK utan mellan landning o me lite tur så får vi dom nya kärrorna snart

annars kan ja inte klaga på servicen har allti fått topp service av Thai men beror nog på att ja e så vacker :D

glimten66 har talat :)

Vet faktiskt inte vad jag ska rösta på.

Har bara flugit med Thai och SAS.

Fördelar med Thai är att det är direktflyg.
Fördelar med SAS är att Airbus'en är tystare och att jag har anslutningsflyg inrikes med SAS.

Service en är faktiskt, enligt min mening inte något bättre med Thai. Efter "ordinarie tid" så får man ju springa och hämta sina groggar och bärs själv och senast fick man även blanda dom själv.

För mig är även bagage en fördel med SAS.

Jättesvårt tycker jag.
Jag har mest åkt med Thai, SAS,Lufthansa och 2009 året åkte jag med Austrian.
Eftersom jag åker från Landvetter så måste jag ändå göra ett byte någonstans, om jag byter på Arlanda el. Frankfurt spelar mindre roll.
Men jag är orchide medlem så med Thai får jag ta med mej 30 kg mot 20 kg som är tillåtet med dom andra.
Med Thai kan jag ju även checka in mitt bagage i stort sett vilken tid jag vill på flygplatsen på hemresan, dom andra brukar ju köra med 3 timmar innan.
Har man med sej ett par som ska vinka adjö på flyget i Bangkok är det ju smidigt om man kan bli av med bagaget direkt så slipper man tänka på det sen.
Så jag lägger min röst på Thai även om jag inte anser att dom flygen är bäst.

Läser man bara rubriken och topic med bästa flygbolag så är de bara ett som gäller och då är det QATAR då de är 5 stjärnigt....:)
Men för att kringgå detaljerna så beror de på 3 saker som jag ser det.
1.vill man dit snabbt är thaiair bäst och de finns igentligen ingen diskussion om det
2.vill man ha högsta standard i förhållande till pris är det Qatar...tveklöst.....mellan 5000-7000 kr året om
3.Är det priset som gäller så ?...är det dagsbudet som gäller.....finnair/sas/aeroflot etc....

Jag har flugit med Austrian airlines , Air China och Finn Air ..... och i mitt tycke så är finnarna dom bästa hittills.

Som sagt jag har flugit med Austrian Airlines , Air China och Finnair och av dom rekommenderar jag finnarna.
Dom andra två funkade bra dom ochså med tanke på själva transporten.
Men jag tyckte att Österrikarna var lite smått otrevliga .... lite öststatskaraktär.
Och Kineserna hade lite för gamla filmer på duken , och ville man ha dryck så fick man ofta hämta det själv ...... och sen blir det ochså en liten omväg .... dom där extra timmarna kan suga musten ur en ::)

Jag röstar på Thai. Trots gamla plan alltid bra service och vänlig personal. Och snabbt till BKK utan mellanlandningar. SAS har dålig service och kass attityd för det mesta, tyvärr. Och oftast är Thai billigast från Köpenhamn. 8)

Liten anekdot om första klass. Hade på den goda tiden när det begav sig en kompis som var skandinavienchef på AA. Det betydde gratisresor och tillika förstaklassresor med AA ifrån sverige men oftast resor tillbaks till Sverige nån dag efteråt och i värsta ekonomiklassen....Men jag gillade utresorna!!!!

"Gazton " sa:
Omröstning Lista har flippat ur. Kommer en ny..

Hejsan .

Nu har flera omröstningstrådar hamnat på en och samma tråd.

Omröstningen är nollställd, så börja nu att rösta! 3 alternativ är tillåtna. :)

/Gazton

:wai:
Jag saknade ett flygbolag i listan: Siwss Air

Annars är THAI AIR WAYS bäst när det gäller direktflyg, men jag säger men! jag tycker lite att servicen har blivit lite sämre på thaiair, åtminstone när det kommer till boskapsklassen, man får känsla att när starten avklarad, så är det in med maten, servera, ät, klar, ut med matresterna, nått att dricka, klar, sen försvinner all personalen, tidigare gånger har jag tyckt att servicen har varit klockren, men inte den senaste gångerna, inrikes flyget har jag provat på också och till min förvåning var servicen bättre än på långdistansen... STHLM - BKK

SWISS AIR var ett bra flyg alternativ, bra flygplan hela vägen, visserligen byte i Zurich, men på Zurich intl. tyckte jag att det var trångt om tid att hinna till nästa plan, från att man landa hade man ca 50 min på sig att ta tåget till nästa GATE och det gäller att vara uppmärksam vart man ska gå, inchecking sker inom dessa 50 min, alltså 30 min före avgång, så någon tanke att strosa omkring och kolla in taxfree och så att man blir lite hemmavan på flygplatsen, fanns inte i mina kalkyler... STHLM - ZUR intl. - BKK

Sista alternativet, TURKISH AIR LINES, servicen ombord var hur bra som helst, maten och drickat var gott och som vanligt så blev det ett par extra EFFES, bra plan hela vägen AIRBUS A320 och A343, som vanlig boskapsklass får man ta med sig 30Kg per person, på Attaturks intl. fick man kliva av planet på det klassiska sättet och ta bussen till airporten, jag blev lite förvånad att man gjode likadant som på 60-70talet, men annars har jag inget att klanka ner på när det kommer till TAL, som de säger i reklamen: - Globaly yours... STHLM - ATTATURK intl. - BKK

Jo-Be :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar