VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND? (Ny Omröstning)

VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

• Någon av de olika SPY sortena.

Röster: 0 0.0%
  • Andra sorter icke nämnda här:

Röster: 2 6.7%
  • THAI BEER 6,5V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

Röster: 1 3.3%
  • TIGER 5,0V% Thai Asia Pacific Brewery

Röster: 3 10.0%
  • SINGHA 6,0V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

Röster: 6 20.0%
  • [color=red] LEO Super 6,4% (2004) [/color]

Röster: 3 10.0%
  • LEO 5,0V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

Röster: 13 43.3%
  • KLOSTER NEUBRÄU 5,2V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

• HEINEKEN 5,0V% Thai Asia Pacific Brewery

• ARCHA 5,4V% Thaibev Brewery Co. Ltd.

Röster: 7 23.3%
  • CARLSBERG 5,0V% Beer Lao Brewery Co.

Röster: 6 20.0%
  • CHANG 6,4V% Thaibev Brewery Co. Ltd.

Röster: 20 66.7%
  • CHEERS 5,6V% Thai Asia Pacific Brewery

• FEDERBRÄU 4,7V% Thaibev Brewery Co. Ltd.

• Totala väljare
    30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter tjugo(20)röster, så har LEO(13st)tagit ledningen, CHANGEN(11st)på andra plats och på tredje plats har vi CARLSBERG(7st)..

Att Carlsberg har så mycket fäste kvar i Thailand, efter skattebråket de hade med staten, eller är det bara att vi nordbor står bakom ett företags namn.
Ska inte sticka under stol att min Carlsbergs favvo är Sort Guld 5,8% när man är hemma i LOC..

Glimten66
Jag programmerar Izuzun så att den hittar hem på egen hand medan jag sover min sköna leodröm :)

"Jo-Be " sa:
Det är några nollor kvar, har någon av er hunnit smaka på några av dem??

THAI BEER, ingen sort som jag själv har lagt märke till.
FEDERBRÄU, har sett men inte inhandlat och provsmakat.
KLOSTER NEUBRÄU, som ovan.
HEINEKEN, att ett så välkänt märke får en nolla, kan kanske vara bevis nog hur omtyckt den verkligen är.

Har hört att det finns ett väldigt lokalt öl, kallat för PHUKET, är det några av er Phuketerövrare som inmundigat denna bryggd??

FEDERBRÄU + KLOSTER har jag druckit men är inget jag väljer om det finns alternativ. Heineken kan det slinka ner nån men det är absolut ingen favorit.

Hittade en bild på "PHUKET" öl:en som jag frågade om.. :D

BeerPhuket.jpg

Ingen ändring på röstningen:

1:a LEO
2:a CHANG
3:a CARLSBERG

Detta visar vilken pilsner som är mest populär i Thailand, vare sig det gäller oss falanger eller Thai.

Carlsberg, håller sig fast på tredje plats i röstningen om godaste ölen i Thailand ???

Många medlemar har förespråkat i tidigare röstning, att SINGHA är en god sort, men här har den bara en 4:e plats i röstningen..

Många nya namn på ChaiMai har hittat hit och öppnat sina sinnen i forumet, Så nu behöver ni bara säga eller tycka till vilken ölsort som diggas i LOS..
;D :D ;D

Så här ser det ut enligt röstningen..

Etta : LEO Beer 27,8%
Tvåa : CHANG Beer 24,1%
Trea : CARLSBERG 14,8%
Fyra : SINGHA 13%

"legolas " sa:
ja det blev som jag misstänkte redan ifrån början. När "pojkarna" hade rasslar färdigt med tomflaskorna, så stod LEO där som ensam segrare, och LEO med is i ensamt majestät!!!!

hehehe
legolas

Det ser ut som att du behöver glasögon, lego. Jag har redan sådana och kan se att Chang har en knapp ledning. Leo går att dricka i brist på annat, men då skall nöden vara svår.

Och is i ölen har vi ju redan avhandlat i en annan tråd. Men tar man is i en Leo så märker man ju ingen skillnad, den smakar ju redan vatten. 8) 8) 8)

Hahaha!

"Berralund " sa:
Det ser ut som att du behöver glasögon, lego. Jag har redan sådana och kan se att Chang har en knapp ledning. Leo går att dricka i brist på annat, men då skall nöden vara svår.

Och is i ölen har vi ju redan avhandlat i en annan tråd. Men tar man is i en Leo så märker man ju ingen skillnad, den smakar ju redan vatten. 8) 8) 8)

Hahaha!

Whitout a doubt!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

De flesta öl går ner utan problem. Fast jag väljer helst öl med max 5% alko.
Leo har varit favoriten de senaste resorna.
Jag blir så jävla packad av Chang 6,4%

Ska man tala om vatten, så hör väl Heineken dit, tycker jag!!
Eller har jag fel? Man ska även dricka öl, utan is.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp