Overstay, nu kom reglerna.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Bra att dom börjar strama åt reglerna på alla håll och kanter kanske dom kommer åt den värsta korruptionen också.

Kanske man nu har skapat en syltburk till. Vad jag förstår så kan overstayare gripas ända fram tills dess dom passerat säkerhetskontrollen.

I går kom en gammal kompis på besök, blev överraskad, för när han åkte hem för 6 veckor sedan efter att varit här i fem år sa han att han kommer inte tillbaka.
Han skilde sig samt att frugan löste ut honom från hus o bil.

När jag frågade honom vad han nu hade för visa, blev jag överraskad.

Han kom in på turistvisa, men gick till Im efter en vecka, hade satt in 800 000 på bankbok,han fick då 60 dagar.
När dessa 60 dagar gått får han retriment visa enligt honom.
Detta är inte sant sa jag, jo han halade upp passet o visade mig, enligt passet hade han rätt.

Skall bli intressant att se vad han får när de 60 dagarna gått.

Visst funkar det om du mutar tjänstemannen frågan är om de vågar det nu när
allt "är på sin spets " när det gäller att beivra korruption här..

retirement OA kräver ett Non immigrant o som grund...inget annat funkar eller skall i alla fall funka ......................... ;)

Inte en endaste bht i muta, endast 1900 bht för att få förlängning, som han senare skall förvandla till ettårigt uppehålls tillstånd.

Det intressanta är, får han lämna landet var 90 dag eller får han 90 dagars rapportering.

Nu har en annan berättat samma sak på ett annat forum.

Väntar bara på den så kallade experten travarn det var därför jag skrev om denna man.

Men från det ena till det andra så kommer det nya regler den 29 augusti,
Som innebär något liknande jag skrev om.

Inte att förväxla med de nya visa runn reglerna. som skall träda i kraft i början av aug, men som redan tillämpas på en del gräns övergångar.

"gunnarg " sa:
Gå tillbaka till dina beundrare på ditt forum om någon vill prata med dig där för här blit det overstay för dig.

Jag tror minsann att det gamla öket börjar få tråkigt i sin spilta där borta. Det blir trist med ett ständigt ryggdunkande. Han har säkert blivit trött i hoven.

"Golden " sa:
I går kom en gammal kompis på besök, blev överraskad, för när han åkte hem för 6 veckor sedan efter att varit här i fem år sa han att han kommer inte tillbaka.
Han skilde sig samt att frugan löste ut honom från hus o bil.

När jag frågade honom vad han nu hade för visa, blev jag överraskad.

Han kom in på turistvisa, men gick till Im efter en vecka, hade satt in 800 000 på bankbok,han fick då 60 dagar.
När dessa 60 dagar gått får han retriment visa enligt honom.
Detta är inte sant sa jag, jo han halade upp passet o visade mig, enligt passet hade han rätt.

Skall bli intressant att se vad han får när de 60 dagarna gått.

Helt OK och helt enligt reglerna. Han transformerar sitt Tourist-VISA till ett Retirement-uppehållstillstånd via ett non immigrant O. Dessa steg finns i lagen och är helt OK.

Ser inget konstigt alls i det hela....finns beskrivet i forum

Jag tror minsann att det gamla öket börjar få tråkigt i sin spilta där borta. Det blir trist med ett ständigt ryggdunkande. Han har säkert blivit trött i hoven. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Han får inte lika mycket ryggdunk längre, tror många börjat tröttna på hans fiction historier och allmänt besserwissande.

Phonta hade ju vett på att ta sig bort från risfältet till civiliserade trakter men andra tvingas ju stanna och börjar då leva sina liv via internetforum i brist på vettig social samvaro.

Nåt för Berralund att tänka till på, Phonta höjde också Isaan till skyarna innan han flyttade ner för gott och insåg hur det eg var..

"bson " sa:
Han får inte lika mycket ryggdunk längre, tror många börjat tröttna på hans fiction historier och allmänt besserwissande.
Då kan man ju undra varför han dyker upp här titt som tätt, här lär ingen dunka den ryggen i varje fall.
emoji16.png
emoji16.png

Men det kan ju vara så att endel gillar ensamheten här bland risfälten inkl. mig själv.
Har provat både Bangkok och Pattaya men alltid kommit tillbaka hit till ris fälten.
Så vi stannar nog här för vi trivs som fisken i vattnet men vi gör några turer varje år till Bangkok osv svarre
Detta var till bson

"svarre " sa:
Men det kan ju vara så att endel gillar ensamheten här bland risfälten inkl. mig själv.
Har provat både Bangkok och Pattaya men alltid kommit tillbaka hit till ris fälten.
Så vi stannar nog här för vi trivs som fisken i vattnet men vi gör några turer varje år till Bangkok osv svarre
Detta var till bson
Visst är det så men Cumulus är knappast typen som gillar ensamhet, tvärtom kan jag lova dig men han har sålt taskerna och är helt enkelt fast i Isaan tills den dan hans fru ev kastar ut honom. Nu gormar han på alla andra att dom ska gå all in i sina relationer och lämna över all makt till sina fruar, allt i ett försök att förtränga sin egen dumhet. Men han är nog smart nog att inse sitt misstag men har inga medel att rätta till det. Så kan det gå när inte haspen e på..

"Berralund " sa:
Då kan man ju undra varför han dyker upp här titt som tätt, här lär ingen dunka den ryggen i varje fall.
emoji16.png
emoji16.png

Eftersom du skriver på detta ganska främmande sätt för en moderator, så utgår jag ifrån att du inte skrev det i egenskap av en moderator....Och då borde jag väl få lov att fråga dig utan att få bli varnad.

Du förvånar mig Berralund stundtals. Att du lånar dig till sådana uttalanden förvånar mig. Skall du verkligen sänka dig till den nivån och bli så....???

"bson " sa:
Visst är det så men Cumulus är knappast typen som gillar ensamhet, tvärtom kan jag lova dig men han har sålt taskerna och är helt enkelt fast i Isaan tills den dan hans fru ev kastar ut honom. Nu gormar han på alla andra att dom ska gå all in i sina relationer och lämna över all makt till sina fruar, allt i ett försök att förtränga sin egen dumhet. Men han är nog smart nog att inse sitt misstag men har inga medel att rätta till det. Så kan det gå när inte haspen e på..

Vad jag har hört så får han inte komma tillbaka till sin gamla kärring heller, han sitter nog i ett råtthål, på något risfält och skriker rakt ut som vanligt.

"cumulus " sa:
Eftersom du skriver på detta ganska främmande sätt för en moderator, så utgår jag ifrån att du inte skrev det i egenskap av en moderator....Och då borde jag väl få lov att fråga dig utan att få bli varnad.

Du förvånar mig Berralund stundtals. Att du lånar dig till sådana uttalanden förvånar mig. Skall du verkligen sänka dig till den nivån och bli så....???

Nej du kan vara helt lugn. Självfallet var det inte i egenskap av moderator men som vanlig medlem reagerar jag när du inte drar dig för att kritisera andra medlemmar här. Som tur var stoppades detta automatiskt och du blev automatiskt modererad efter flera brott mot forumreglerna.

automatiskt modererad efter flera brott mot forumreglerna

Overstay reglerna fungerar på den här tråden.
Det var väl det som tråden handlade om (Overstay reglerna)

"Farang53 " sa:
automatiskt modererad efter flera brott mot forumreglerna

Overstay reglerna fungerar på den här tråden.
Det var väl det som tråden handlade om (Overstay reglerna)
Precis och från och med nu kommer övriga OT inlägg att avlägsnas eller flyttas.

Denna text finns på ett annat forum, bäst att vara väl förberedd.
Konstigt, med tanke på att 30 dagar är visumfritt.

Ett transit-visum är giltigt i maximalt 30 dagar och kan ej förlängas. En biljett som bekräftar fortsatt resande efter vistelsen i Thailand erfodras. Du ansöker om ett transit-visum på en thailändsk ambassad eller på ett thailändskt konsulat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp