Svensk greps med 2 1/2 års overstay

Hej

Nu uppmärksammar även expressen svensken med 972 dagars overstay.

Svensk gripen i Thailand – mordhotade hyresvärd​

Publicerad 27 maj 2024 kl 19.16Uppdaterad kl 20.01

En svensk man i 30-årsåldern har gripits i Phuket.
Han anklagas för att ha överskritid visumtiden med 972 dagar – och för att ha mordhotat sin tidigare hyresvärd.
Det skriver thailändska medier. Polisens spanare grep mannen i Phuket. Svensken ska ha vägrat kliva ur bilen när spanarna stoppade honom.

Det var via en lokal Facebook-grupp i Phuket som den thailändska polisen fick kännedom om svensken.

I ett inlägg i gruppen hade en person varnat om svensken och sagt att mannen hade brutit sig in i ett hyreshus, som han tidigare hade blivit vräkt från.

Svensken, som är i 30-årsåldern, ska i samma veva ha sagt till hyresvärden att han skulle komma tillbaka och uttalat ett mordhot, skriver thailändska medier.

Spanade på svensken​

Polisen inledde då ett spaningsarbete tillsammans med gränsmyndigheten i området kring svenskens tidigare bostad.

Den 22 maj upptäckte spanarna, som hade gått undercover, mannen körande i sin bil nära bostaden. Polisen stoppade då svensken, som initialt vägrade att kliva ur bilen, enligt thailändska medier.

Mannen är nu misstänkt för att överskridit visumtiden med 972 dagar.

Det framgår inte i thailändska medier vad mannen riskerar för straff.

Expressen har sökt UD.

Mvh isan lover
Han förtjänar att bli fråntagen sitt svenska medborgarskap. Ett straff lämpligt för alla som skämmer ut Sverige.

Är det Selma det hänger på så kan jag ta hand om henne dom veckorna ni är borta, vill inte Selma vara med katter så lovar jag att min bror och svägerska tar hand om Selma.

Tack för det vänliga erbjudandet men tyvärr så släpper Berit inte Selma ur sikte för en sekund.

Och hunden är 12 år så hon är för gammal att släpas iväg till Thailand.

BTT

Glansdagarna borde stå inom citationstecken.
Personligen hade jag inte kallat det för glansdagar, snarare dekadent period av livet

Det ligger fortfarande ett skimmer över dom dagarna även om det mattats med åren.

Men vilken normal man som helst hade väl älskat att få billig fylla och jätteutbud av villiga kvinnor som kastar sig om halsen på en.

Du har inte förstått charmen med det livet.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp