Overstay, nu kom reglerna.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Långeman " sa:
Vad jag har hört så får han inte komma tillbaka till sin gamla kärring heller, han sitter nog i ett råtthål, på något risfält och skriker rakt ut som vanligt.

Ganska kul inlägg, men lögnaktigt förstås. Varför ljuger du? Min gamla kärring skiljde jag mig ifrån 1977, och inte tittat bakåt sedan dess...

Dig har jag ALDRIG talat med i något sammanhang mer än att jag läst dina inlägg i olika frågor... Jag känner dig inte alls, och du känner inte mig alls heller för den delen.

Så du har inte hört någonting, du LJUGER, hoppas att detta inte blir en vana, eller är det försent att hoppas på den grejen?

Och vad är det som säger att du inte ljuger nu då? Det är väl alltid svårt att bevisa. Att folk kritiserar dig här får du nog finna dig i, de har lärt sig av en expert nämligen du själv.

;D ;D ;D ;D Ha ha, cumulus är älskad av alla på detta forum ,konstigt va?? ;D ;D ;D

Börjar nu uppenbarligen bli tråkigt på ryggdunkarforumet , kanske gått äöver gränsen även där , kanske bannad ..........på sitt eget forum . ;D ::)

Det jag tycker är lite märkligt är att om man nu kan och vet allt och är så omtyckt hur kommer det sig då att man slutar som fattig pankis utan en spänn på banken efter ett helt arbetsliv?

"Ubon " sa:
Och var i [¤#@@¤%] har jag sagt något annat? ursäkta jag skrev på forumet.

Här svor Ubon. Men jag erkänner att jag hade fel, du sa med avatar som en stenskalle.
Men avataren är faktiskt Gaijus Julius Caesar, fd romersk kejsare.

"bson " sa:
Det jag tycker är lite märkligt är att om man nu kan och vet allt och är så omtyckt hur kommer det sig då att man slutar som fattig pankis utan en spänn på banken efter ett helt arbetsliv?

Det är sorgligt att sluta på det viset.

"cumulus " sa:
Ganska kul inlägg, men lögnaktigt förstås. Varför ljuger du? Min gamla kärring skiljde jag mig ifrån 1977, och inte tittat bakåt sedan dess...

Dig har jag ALDRIG talat med i något sammanhang mer än att jag läst dina inlägg i olika frågor... Jag känner dig inte alls, och du känner inte mig alls heller för den delen.

Så du har inte hört någonting, du LJUGER, hoppas att detta inte blir en vana, eller är det försent att hoppas på den grejen?

Inte tittat tillbaka sen dess, där ljög du igen.
Du jämnför ju alla med ditt x.

Hejsan kycklingen och Phonta!

Jag kan lugna Er, ingen behöver sluta på det sättet som ni två är rädda för. Varför kycklingen tog ett djupt andetag och ville attackera vet jag inte, men jag tycker det är skitkul att du vill vara med och leka i alla fall.

Crackdownen på VISA runs skall bara gälla oss faranger verkar det som inte grannländerna.

http://pattayatoday.net/news/latest-edi ... n-ongoing/

However, economic migrants from Myanmar, Laos and Cambodia, working as unskilled or manual workers in the construction and fishing industries, are not part of this particular crackdown. The Thai authorities are currently normalizing their particular status under a revitalized worker registration process covering up to two million persons needed to make up for the shortfall of Thai workers.

"cumulus " sa:

Ditt minne är som en gammal sopsäck, ganska ruttet och innehållslöst.
Kanske det är så att jag minns en del vad du själv skrivit dels på forumet, och PM till mig en gång i tiden.

"Långeman " sa:
Ditt minne är som en gammal sopsäck, ganska ruttet och innehållslöst.
Kanske det är så att jag minns en del vad du själv skrivit dels på forumet, och PM till mig en gång i tiden.

hahahaha ja detta var ju upplysande, men fortfarande billigt och lögnaktigt, ja ja vissa är ju slika...

Tycker det börjar lukta hästskit här på forumet ....Gnäääägggggg

Luktar som fa... från datorn när jag öppnar vissa inlägg , all från samma gamla kuse ::)

Jag undrar vart regeln om oftopic tog vägen. Varförfinns den när ingen följer den i alla fall. Verkar ju vara en klubb där alla ska klaga på alla verkar det som ???

"Jonas " sa:
Crackdownen på VISA runs skall bara gälla oss faranger verkar det som inte grannländerna.

http://pattayatoday.net/news/latest-edi ... n-ongoing/

However, economic migrants from Myanmar, Laos and Cambodia, working as unskilled or manual workers in the construction and fishing industries, are not part of this particular crackdown. The Thai authorities are currently normalizing their particular status under a revitalized worker registration process covering up to two million persons needed to make up for the shortfall of Thai workers.

Tack för info Jonas. Alla andra verkar upptagna med sitt eget lilla sandlådekrig.
Jag måste nog skaffa thaifirma och få ett arbetstillstånd och visum. Ska kontakta en advokat som kan fixa detta för 80kB.

"hillmer " sa:
Jag undrar vart regeln om oftopic tog vägen. Varförfinns den när ingen följer den i alla fall. Verkar ju vara en klubb där alla ska klaga på vissa verkar det som ???

Ros till dig Hillmer som vågar säga ifrån!!

"krister " sa:
Tack för info Jonas. Alla andra verkar upptagna med sitt eget lilla sandlådekrig.
Jag måste nog skaffa thaifirma och få ett arbetstillstånd och visum. Ska kontakta en advokat som kan fixa detta för 80kB.

Krister, att öppna en Thaifirma kostar väl inga 80k tbh, verkar vansinnigt överpris.

"Långeman " sa:
Krister, att öppna en Thaifirma kostar väl inga 80k tbh, verkar vansinnigt överpris.

Han skriver ju att han skall kontakta en advokatfirma som skall fixa workpermit, sätta upp ett bolag som fungerar i Thailand samt ett lämpligt VISA för denna sak.

I dessa tider efter militärkuppen, så grattis om man tror att man kan mygla som man gjorde innan. Risken är att man stöter patrull innan man ens har börjat.

Sök dig ett riktigt fungerande VISA och se om du kvalificerar för detta först, annars är det ju ingen ide´att fortsätta.

"cumulus " sa:
Han skriver ju att han skall kontakta en advokatfirma som skall fixa workpermit, sätta upp ett bolag som fungerar i Thailand samt ett lämpligt VISA för denna sak.

I dessa tider efter militärkuppen, så grattis om man tror att man kan mygla som man gjorde innan. Risken är att man stöter patrull innan man ens har börjat.

Sök dig ett riktigt fungerande VISA och se om du kvalificerar för detta först, annars är det ju ingen ide´att fortsätta.

Eller köp en travare ::)

"bson " sa:
Du är ju medlem i hästens forum, kan du inte gå dit och fråga? Du får gärna stanna kvar där!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp