Passera Bangkok på moppe

Tycker nog att det bästa svaret har redan TS fått av Krille, är själv inne på samma linje....

[IMG alt="Krille"]https://thaisnack.se/data/avatars/m/8/8954.jpg?1492668016[/IMG]

Peson vill ha råd om att förflytta en moped, mitt råd blir efter att läst detta. Sälj den där du är, och köp en annan när du lyckats ta dig dit du ska. Hur
svårt kan det va ?
...…...….

Flytta en moppe som inte ens står i Pesons namn?

Vad kostar paketet med frakt och allt runtomkring? det blir nog billigare i längden, sälj....köp ny eller begagnad.

Peson skriver:

Jag ber om ursäkt om jag gjort något fel men jag ställer frågor och menar inget illa men det är många "besserwisser" som svarar. Och det är ofta folk som har noll koll var det handlar om utan bara finns där för att störa! Jag bor i Thailand och har inte betalt för att lära jon som sitter i andra länder och leker på forumet, jag menar folk som försöker lära mig vad som gäller här! Jag bor här och förklarar vad som gäller men så kommer det någon jävla nolla som inte vet någonting som ex.vis PanPan

Peson, tycker nog att Du har begått dom flesta fel som finns att begå....i detta inlägg, och tidigare inlägg av dig i denna tråd.

Jag ber om ursäkt om jag gjort något fel men jag ställer frågor och menar inget illa men det är många "besserwisser" som svarar. Och det är ofta folk som har noll koll var det handlar om utan bara finns där för att störa! Jag bor i Thailand och har inte betalt för att lära jon som sitter i andra länder och leker på forumet, jag menar folk som försöker lära mig vad som gäller här! Jag bor här och förklarar vad som gäller men så kommer det någon jävla nolla som inte vet någonting som ex.vis PanPan
Man undrar då i sitt stilla sinne varför du överhuvudtaget frågar? Du vet ju redan allt då är det ganska meningslöst eller hur. :rolleyes:

Det var väldigt billigt eller köpte du snikmodellen?

Min kostade 52.500 för 5år sedan. Men det var den med allt extra lull-lull... tror det kostade typ 3500 extra.

Var runt på några ställen i Ban Phe och Rayong och kollade, dyrast var 59.000
Köpte billigaste möjliga men var fel kom jag på, det var en Mio, inte en click och billigaste jag kunde hitta i butik och 8 år sen.

Men han skulle ju ha den till Sa Kaeo, Korat är ju på fel sida bergskedjan.
Lättast om det går borde väl isåfall vara att ta den på färjan till Pattaya om man får ta moppe där?
Och sen köra från Pattaya till Sa Kaeo.
Korat till Sa Kaeo är en bit på moppe och ett rejält berg att köra över.
Kan inte ta den pa farjan ,da hade jag tagit min knarr over den vagen ;)

Tycker nog att det bästa svaret har redan TS fått av Krille, är själv inne på samma linje....

[IMG alt="Krille"]https://thaisnack.se/data/avatars/m/8/8954.jpg?1492668016[/IMG]

Peson vill ha råd om att förflytta en moped, mitt råd blir efter att läst detta. Sälj den där du är, och köp en annan när du lyckats ta dig dit du ska. Hur
svårt kan det va ?
...…...….

Flytta en moppe som inte ens står i Pesons namn?

Vad kostar paketet med frakt och allt runtomkring? det blir nog billigare i längden, sälj....köp ny eller begagnad.

Peson skriver:

Peson, tycker nog att Du har begått dom flesta fel som finns att begå....i detta inlägg, och tidigare inlägg av dig i denna tråd.
Hur säljer man en moppe som man inte äger? Flanhanen tror ju att det räcker att visa kvitto på traffic office så e moppen hans.
E väl bättre att han ger moppen till sin sambo och säger, snälla du får denna om du inte slår mig med strykjärn mer, kanske han kommer undan med en lavett å spark i röven då och då.

Intressanta åsikter, du har inte betalt för att lära andra men vem härinne tror du har betalt för att lära dig?
Två år i Thailand, knappt lönt att packa upp väskan kompis :)

Får lite Deja-vu av dina inlägg. När jag, för länge sedan, rörde mig mycket i barmiljön och då helst packad minst 7 dagar i veckan så fanns det många klarsynta stjärnor som påminde om detta. Stressade, alltid problem med någon oförstående flickvän som är kanonbra (förutom när det skiter sig förstås), ogenomtänkta köp/investeringar som bara är smarta när man är på lyset, uppnått allvetande kunskap genom sina stenbordspolare och diverse analfabetiska flickvänner.
Kan ju naturligtvis vara helt annorlunda i ditt fall men om inte så är nog moppen ett av dina minsta problem. Att bo i Thailand har många fördelar och är klart behagligt men om man har gjort det under en längre tid så blir det vardag även här, om än med guldkant. Vill man behålla det över tid så är min erfarenhet att det blir klart besvärligare, iaf om man inte har en källa av guld att ösa ur, om man inte åtminstone majoriteten av tiden håller sig ganska klar i skallen och är med på vad som är bra för en och vad som inte är det och där är umgänget mycket viktigt.
Nog om det.
Om nu din flickvän är fantastiskt, när hon är nykter, så se till att hon nyktrar till på en gång så köper du ju lite tid att kunna välja/ta reda på vad som är bäst för dig. Se om du kan skriva över moppen på dig, kan du det så är ju saken biff. En frys kan du ju enkelt köpa på nästa plats, finns bra begagnade för bara några tusenlappar. Ta sen med det viktigaste, hoppa upp på moppen, skriv in Sakaeo på GPS och settingen på att undvika highways. Gör väl inget om det tar lite tid, bara att stanna på vägen och hyra ett rum en natt om det behövs.
Kan även vara lägligt att tona ner dina namn och åsikter om forummedlemmar härinne som du uppenbarligen inte har en aning om. Det är ju trots allt du som bett om hjälp av dessa och inte tvärtom.

/ SatanG

Ja Nypris! Registrerad med all utrustning som larm, "packbox" 54.300 bath inkl garanti och försäkring i två år och har gått 13 km och varför den är "begagnad" beror på att farang kan inte köpa fordon i Thailand annat än i Pattaya och dom som köpt där riskerar att få sina fordon förverkade med de nya lagar som kommer att träda ikraft så min kompis köpte den i sitt namn till mig och så gör vi bara ett ägarbyte. En svår framtid i Thailand för faranger som inte vet vad som väntar. Så jag har inte betalt överpris utan bara boxen och larmet är ca 8.000 bath så 46" för hojen är okej!
Du påstår först att du kan landet .sen visar du på en enorm okunskap och dessutom så är du oförskämd i dina inlägg du vet inte ett jota om Thailand .En av de mest okunniga och storkäftade faranger jag upplevt i landet .Farang kan inte köpa fordon.5555 :clap_tranparent: korkat så in i helv

Jag vill inte bråka med dig min vän men du vet inte riktigt vad du pratar om! Pattaya striktast????? I Pattaya kan du som farang ta körkort utan problem. du kan köpa ett fordon, (bil eller motorbike) utan problem även på avbetalning. I Hua Hin kan du handla fordon om du betalar kontant men som ex.vis i Sa kaeo så kan du inte köpa ett fordon om du är farang, inte ens vid kontant betalning utan en thai måste stå som ägare. Det är klart att massor av faranger äger fordon men det beror på vad man bor och var man valt att köpa sitt fordon. Samma om du vill ta ett thaikörkort så måste du i det området varit skriven och haft en adress i minst sex månader i Pattaya räcker det med en adress i 1 timme om du har pengar. Så gå inte i diskussion inom områden du inte känner till.
Rent Bull och inget annat .Har polare i Sa Keo han äger sina fordon själv i sitt namn Kabinburi har samma regler och lagar som i tillex Buriram .Korat mfl

Intressanta åsikter, du har inte betalt för att lära andra men vem härinne tror du har betalt för att lära dig?
CUT

De flesta ungar hamnar i trotsåldern när de är 2, vilket på engelska kallas Terrible Two. 2-åringen tror att hen vet allt, klarar allt, testar gränser och är allmänt odräglig, men i själva verket är hen helt hjälplös och lämnas hen ensam mer än 5 minuter kan vad som helst hända och det går nästan alltid åt skogen.

En nästan identisk beskrivning kan användas på väldigt många Faranger som varit i Thailand i två år. Första året sitter de mest bara och myser och inser att de inte förstår något men under det andra året blir väldigt många experter och kan betydligt mycket mer om Thailand än de flesta thailändare. De flesta Faranger lämnar trotsåldern efter 3-5 år, men de som bor på en turistort och har minimal kontakt med thailändare utanför turistbubblan kan ibland bli kvar i trotsåldern livet ut. Att undersökning efter undersökning visar att intelligenta människor oftast underskattar sin förmåga medans mindre intelligenta diton oftast överskattar den, ger väl ytterligare en indikation på TS belägenhet.

Personligen är jag helt säker på att jag kan väldigt mycket mer om Thailand efter 20 år än vad jag gjorde efter 2 år och anser nog att jag nu har en stark 2:a på en 5-gradig skala. Efter 2 år trodde jag nog dock att jag hade en stark 3:a ;)

Tycker vi kan stänga denna tråd . TS vill inte ta råd av andra medlemmar och det blir bara dålig stämning. Lås tråden är min idé
Vi får se hur Peson, om han nu inte håller sitt löfte att fösvinna, uppför sig framöver. Är han lika oförskämd igen stänger vi både honom och tråden. Lite ödmjukhet är absolut på sin plats nu.

Får lite Deja-vu av dina inlägg. När jag, för länge sedan, rörde mig mycket i barmiljön och då helst packad minst 7 dagar i veckan så fanns det många klarsynta stjärnor som påminde om detta. Stressade, alltid problem med någon oförstående flickvän som är kanonbra (förutom när det skiter sig förstås), ogenomtänkta köp/investeringar som bara är smarta när man är på lyset, uppnått allvetande kunskap genom sina stenbordspolare och diverse analfabetiska flickvänner.
Kan ju naturligtvis vara helt annorlunda i ditt fall men om inte så är nog moppen ett av dina minsta problem. Att bo i Thailand har många fördelar och är klart behagligt men om man har gjort det under en längre tid så blir det vardag även här, om än med guldkant. Vill man behålla det över tid så är min erfarenhet att det blir klart besvärligare, iaf om man inte har en källa av guld att ösa ur, om man inte åtminstone majoriteten av tiden håller sig ganska klar i skallen och är med på vad som är bra för en och vad som inte är det och där är umgänget mycket viktigt.
Nog om det.
Om nu din flickvän är fantastiskt, när hon är nykter, så se till att hon nyktrar till på en gång så köper du ju lite tid att kunna välja/ta reda på vad som är bäst för dig. Se om du kan skriva över moppen på dig, kan du det så är ju saken biff. En frys kan du ju enkelt köpa på nästa plats, finns bra begagnade för bara några tusenlappar. Ta sen med det viktigaste, hoppa upp på moppen, skriv in Sakaeo på GPS och settingen på att undvika highways. Gör väl inget om det tar lite tid, bara att stanna på vägen och hyra ett rum en natt om det behövs.
Kan även vara lägligt att tona ner dina namn och åsikter om forummedlemmar härinne som du uppenbarligen inte har en aning om. Det är ju trots allt du som bett om hjälp av dessa och inte tvärtom.

/ SatanG
Klockrent.

Leva men sån flickvän och en kvinnlig bekant köpt moppe i sitt namn och samtidigt är flickvännen svartsjuk ger ju problem. Troligen har han lyssnat på thai eller stenbordsgubbar.

Klockrent.

Leva men sån flickvän och en kvinnlig bekant köpt moppe i sitt namn och samtidigt är flickvännen svartsjuk ger ju problem. Troligen har han lyssnat på thai eller stenbordsgubbar.
Finns en del konstiga snubbar, vet en annan som fått bra med stryk av sin tjej utan att kasta ut henne och såna som tror att man lär sig allt om Thailand via sin analfabetiska tjej dräller det av.
Hemma i Sverige satt dom hemma i stugan 8 mil från närmaste granne och klappade på en katt.

Här nere finns alla sorter.
Träffade en svenne som ansåg sig veta allt om Thailand, Thaibrudar och hur man ska göra här. Han hade erfarenhet av dom 5 hus han blivit blåst på...
Låter som en skröna men han satt här på sportcenter och bröstade upp sig och tyckte han va smart. Sicken flabbis vi andra fick...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp