Passera Bangkok på moppe

Ja Nypris! Registrerad med all utrustning som larm, "packbox" 54.300 bath inkl garanti och försäkring i två år och har gått 13 km och varför den är "begagnad" beror på att farang kan inte köpa fordon i Thailand annat än i Pattaya och dom som köpt där riskerar att få sina fordon förverkade med de nya lagar som kommer att träda ikraft så min kompis köpte den i sitt namn till mig och så gör vi bara ett ägarbyte. En svår framtid i Thailand för faranger som inte vet vad som väntar. Så jag har inte betalt överpris utan bara boxen och larmet är ca 8.000 bath så 46" för hojen är okej!
Du har noll koll på allting, bor ihop med en idiot och kommer hit och e kaxig.
Undra vem flanhanen e eg....

Lägg ner nu, farang kan inte köpa fordon?
Du visste ju hur allt fungerar.
Forumet är ju fullt av faranger som har fordon i Thailand och Pattaya är ett av dom trafikkontor i landet som är striktast.
Här är mitt fordon i mitt namn.
Jag har tom billån i Thailand i mitt namn.

1574440233901731967089.jpg

1574440233901731967089.jpg
Jag vill inte bråka med dig min vän men du vet inte riktigt vad du pratar om! Pattaya striktast????? I Pattaya kan du som farang ta körkort utan problem. du kan köpa ett fordon, (bil eller motorbike) utan problem även på avbetalning. I Hua Hin kan du handla fordon om du betalar kontant men som ex.vis i Sa kaeo så kan du inte köpa ett fordon om du är farang, inte ens vid kontant betalning utan en thai måste stå som ägare. Det är klart att massor av faranger äger fordon men det beror på vad man bor och var man valt att köpa sitt fordon. Samma om du vill ta ett thaikörkort så måste du i det området varit skriven och haft en adress i minst sex månader i Pattaya räcker det med en adress i 1 timme om du har pengar. Så gå inte i diskussion inom områden du inte känner till.

Jag vill inte bråka med dig min vän men du vet inte riktigt vad du pratar om! Pattaya striktast????? I Pattaya kan du som farang ta körkort utan problem. du kan köpa ett fordon, (bil eller motorbike) utan problem även på avbetalning. I Hua Hin kan du handla fordon om du betalar kontant men som ex.vis i Sa kaeo så kan du inte köpa ett fordon om du är farang, inte ens vid kontant betalning utan en thai måste stå som ägare. Det är klart att massor av faranger äger fordon men det beror på vad man bor och var man valt att köpa sitt fordon. Samma om du vill ta ett thaikörkort så måste du i det området varit skriven och haft en adress i minst sex månader i Pattaya räcker det med en adress i 1 timme om du har pengar. Så gå inte i diskussion inom områden du inte känner till.
Du vet ju noll och ingenting.
Få körkort i Pattaya så gäller dom satta reglerna, det fanns en genväg innan om man satte sig i en minibuss och åkte till Chanthaburi och betalade extra.
Det kunde man fixa genom firmor i Pattaya men inte på Pattayas trafikkontor, innan militären tog över behövde du inte ens åka med.
Köpa fordon kan du göra i hela landet, billånsgodkännelse är upp till banken och inget statligt styrt, kan du visa på en inkomst och kanske tillhörigheter i Thailand av värde så ok.
Jag har ju gjort detta så behöver inte ens lyssna på dina påståenden men däremot kan jag dementera dom.

Det har du bara drömt PanPan, falang kan ju inte köpa fordon här.
Jag har en bil å två moppar men har nog drömt jag också.
Ska bli kul att höra hur det går när flanhanen åker till traffic office å visar sina kvitton på moppen å tror att den e hans :D :D :D :D :D
Jag är mest förundrad över hur fan han kan ha levt sålänge här nere och veta allt och bli så totalblåst, kör han till Sa Kaeo och blir stoppad i kontroll skulle det inte förvåna mig om han åker dit på mc stöld.
Den moppen är ju inte hans, skall han visa upp handskrivet kvitto?
Registrera han moppen med det också.
Nä den moppen hade jag nog dumpat och dratt!

Det har du bara drömt PanPan, falang kan ju inte köpa fordon här.
Jag har en bil å två moppar men har nog drömt jag också.
Ska bli kul att höra hur det går när flanhanen åker till traffic office å visar sina kvitton på moppen å tror att den e hans :D :D :D :D :D
Jag förstår inte vad du menar? Jag har förklarat för andra här på forumet och kanske blivit missförstådd men vad jag menar är att i Pattaya kan du som farang köpa ett fordon ibland även på avbetalning om du vill. I Hua hin så kan du som farang köpa ett fordon men bara kontanter och inte avbetalning och i Sa Kaeo kan en farang inte köpa ett fordon inte ens med kontant betalning utan det krävs en thai som köpare och ägare till fordonet. Jag är ledsen om jag har blivit missförstådd. Vad gäller mina papper på hojen så är det klart på 3min!

Du vet ju noll och ingenting.
Få körkort i Pattaya så gäller dom satta reglerna, det fanns en genväg innan om man satte sig i en minibuss och åkte till Chanthaburi och betalade extra.
Det kunde man fixa genom firmor i Pattaya men inte på Pattayas trafikkontor, innan militären tog över behövde du inte ens åka med.
Köpa fordon kan du göra i hela landet, billånsgodkännelse är upp till banken och inget statligt styrt, kan du visa på en inkomst och kanske tillhörigheter i Thailand av värde så ok.
Jag har ju gjort detta så behöver inte ens lyssna på dina påståenden men däremot kan jag dementera dom.
Jag tog mina körkort i Pattaya 12 september förra året utan problem. //////////////

Senast redigerad av en moderator:
Till alla!
Vad har jag gjort för fel? Jag har bott i Thailand i två år och jag önskar inte svar från folk som bor i andra länder. Jag talar om vad jag vet om lagar och bestämmelser här och som varierar beroende på var i Thailand man befinner sig men så finns det småpåvar som vet allt och som förmodligen aldrig varit i Thailand och aldrig får möjligheten att komma hit eller så bor dom här på Soi´2 och vet vad som gäller där! Till folk som har problem med var jag skrivit så kan vi bestämma tid för ett möte så ska jag förklara vad jag menar!

Går vidare på ett forum med folk som lever och bor i Thailand inte med jon som du som inte har något eget liv. Varför inte självmord? Det bästa alternativet både för dig själv och din omgivning
Drama
Till alla!
Vad har jag gjort för fel? Jag har bott i Thailand i två år och jag önskar inte svar från folk som bor i andra länder. Jag talar om vad jag vet om lagar och bestämmelser här och som varierar beroende på var i Thailand man befinner sig men så finns det småpåvar som vet allt och som förmodligen aldrig varit i Thailand och aldrig får möjligheten att komma hit eller så bor dom här på Soi´2 och vet vad som gäller där! Till folk som har problem med var jag skrivit så kan vi bestämma tid för ett möte så ska jag förklara vad jag menar!
Haha, du har bott i Thailand i två år, oj, ska man bli imponerad?

Till alla!
Dom som svarat dig har betydligt mer erfarenhet av Thailand än dina 2 år.
Glöm inte skriva om ditt besök på traffic office efter du varit där, lycka till

Sen 55k för en click är väl nypris, dyrt för en begagnad, vet jag inte dagens pris men köpte en ny för 7 år sen för 40k, kan väl inte stigit så mycket i värde?

Det var väldigt billigt eller köpte du snikmodellen?

Min kostade 52.500 för 5år sedan. Men det var den med allt extra lull-lull... tror det kostade typ 3500 extra.

Var runt på några ställen i Ban Phe och Rayong och kollade, dyrast var 59.000

Nu tycker jag att det är dags för dig att tagga ner ordentligt. Skärpning tack!
Jag ber om ursäkt om jag gjort något fel men jag ställer frågor och menar inget illa men det är många "besserwisser" som svarar. Och det är ofta folk som har noll koll var det handlar om utan bara finns där för att störa! Jag bor i Thailand och har inte betalt för att lära jon som sitter i andra länder och leker på forumet, jag menar folk som försöker lära mig vad som gäller här! Jag bor här och förklarar vad som gäller men så kommer det någon jävla nolla som inte vet någonting ////////

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp