Passera Bangkok på moppe

 
Hej alla, på olika nivåer. Jag ber om ursäkt om jag blivit missförstådd men jag gillar inte när folk talar om för mig att jag har fel när jag vet att jag har rätt.
Vad jag menar med att jag varit i Thailand i två år är att jag inte varit tillbaka i Sverige på två år. Jag har varit i Thailand i nitton år men varit tillbaka i Sverige delar av året.
Idag så besökte jag migration office här i Hua hin för att höra mig för om att förnya mitt thailändska körkort nästa år men som är utfärdat i Pattaya och då visade jag upp handlingarna från mitt köp av moppen och frågade om hur registreringen i mitt namn går till och dom förklarade att det jag behöver är att bara åka till "trafic office i Pranburi och visa alla papper och betala 650 bath så fixar dom det.
Om jag inte vill åka själv så kan jag anlita ett ombud som åker dit och fixar ägarbytet utan att varken jag eller tidigare ägare följer med men då kostar det ca 1300 bath och detta är info som thailändska myndigheter lämnar ut men dom kanske inte är så insatta som vissa på forumet?

Vidare så försökte jag förra året att köpa en moppe hos olika försäljare både begagnat och nytt hos Honda i Wattana Nakhon nära Sa Kaeo men dom sa blankt nej även om jag betalade kontant utan dom krävde att en thai medborgare stod som ägare. Så jag åkte till Pattaya och köpte en ny Honda Wave kontant men som jag blev erbjuden att delbetala om jag ville då jag har uppehållstillstånd.
Jag vill klargöra för alla här att jag yttrar mig inte om jag är osäker utan bara om jag vet att jag har rätt.

Och vad gäller Pattaya så är allt möjligt om man har pengar vilket jag tror är betydligt svårare om man kommer ut på landsbygden.

Tagga ner nu allihopa jag menade inte att vara otrevlig men som sagt man ska inte visa Power om man inte är insatt i frågan.

Ha det bra alla och inget bråk!
 
5555 Detta blir bättre och bättre. Låter som om Clicken kommer längre och längre ifrån dig.

Jaha, det är en Honda click? förvisso att detta står i första inlägget, men i sista inlägget har det helt plötsligt blivit en Honda wave,

Så jag åkte till Pattaya och köpte en ny Honda Wave kontant men som jag blev erbjuden att delbetala om jag ville då jag har uppehållstillstånd.
Jag vill klargöra för alla här att jag yttrar mig inte om jag är osäker utan bara om jag vet att jag har rätt.
 
Vi får se hur Peson, om han nu inte håller sitt löfte att fösvinna, uppför sig framöver. Är han lika oförskämd igen stänger vi både honom och tråden. Lite ödmjukhet är absolut på sin plats nu.
Vad menar du????? Jag blir otrevlig om folk är otrevlig mot mig. jag försvarar mig bara om folk påstår att jag ljuger. jag vill inte bråka men jag vill bara ha kontakt med folk som vet vad dom pratar om och det finns många bra på det här forumet men också mindre bra.
 
Jaha, det är en Honda click? förvisso att detta står i första inlägget, men i sista inlägget har det helt plötsligt blivit en Honda wave,

Så jag åkte till Pattaya och köpte en ny Honda Wave kontant men som jag blev erbjuden att delbetala om jag ville då jag har uppehållstillstånd.
Jag vill klargöra för alla här att jag yttrar mig inte om jag är osäker utan bara om jag vet att jag har rätt.
He He. Jag har en Click i Hua hin som jag vill ta med mig till Sa Kaeo och så har jag en Wave med saleng i Sa kaeo! Det är två olika saker!?!?
 
Vad menar du????? Jag blir otrevlig om folk är otrevlig mot mig. jag försvarar mig bara om folk påstår att jag ljuger. jag vill inte bråka men jag vill bara ha kontakt med folk som vet vad dom pratar om och det finns många bra på det här forumet men också mindre bra.
Du tolkar inlägg som f*n tolkar Bibeln ibland tyvärr. Det finns ingen här som inte ser dig som otrevlig, det gör alla. Du verkar inbilla dig att andra vill dig illa, så är det icke. Visa lite tacksamhet istället för att bli otrevlig, då blir du lika välkommen som alla andra.
 
Du tolkar inlägg som f*n tolkar Bibeln ibland tyvärr. Det finns ingen här som inte ser dig som otrevlig, det gör alla. Du verkar inbilla dig att andra vill dig illa, så är det icke. Visa lite tacksamhet istället för att bli otrevlig, då blir du lika välkommen som alla andra.
Okej kanske jag är missförstådd men jag menar inget illa, Jag bara står för vad jag av erfarenhet vet.
 
He He. Jag har en Click i Hua hin som jag vill ta med mig till Sa Kaeo och så har jag en Wave med saleng i Sa kaeo! Det är två olika saker!?!?

Visst är det 2 olika saker, Du har alltså tidigare köpt en Honda wave i Pattaya, så sent som förra året, som nu finns i Sa Kaeo, då ser jag inga problem med att flytta Clicken, på samma sätt, problemet löst....

Och jag funderar på, hur många fordon får en säljare på en firma sälja om kravet är, att fordonet ska vara skrivet på en Thai?
 
Visst är det 2 olika saker, Du har alltså tidigare köpt en Honda wave i Pattaya, så sent som förra året, som nu finns i Sa Kaeo, då ser jag inga problem med att flytta Clicken, på samma sätt, problemet löst....

Och jag funderar på, hur många fordon får en säljare på en firma sälja om kravet är, att fordonet ska vara skrivet på en Thai?
Ett strykjärn i ansiktet, sen är problemet löst. ;)
 
Vad menar du????? Jag blir otrevlig om folk är otrevlig mot mig. jag försvarar mig bara om folk påstår att jag ljuger. jag vill inte bråka men jag vill bara ha kontakt med folk som vet vad dom pratar om och det finns många bra på det här forumet men också mindre bra.
Du ljuger kanske inte .men otroligt okunnig är du förvisso .och tycks leva i Fablernas värld .Du skriver ju rena smörjan .Helt galet
 
Okej kanske jag är missförstådd men jag menar inget illa, Jag bara står för vad jag av erfarenhet vet.
Problemet i sak är att du inget vet .så är det bara .För oss här med kunskaper om landet och ägande av fordon så är det rent svammel .För oss mig som ägt en mängd fordon i eget namn .ny bil .beg bil.samt div big bikes så vågar jag påstå att det mesta är ren goja du skriver
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp