Hej
Ja det är inte första gången du hävdar att militärkuppen ledde till minskad korruption men det är ju din egen högst subjektiva upplevelse på en plats, när man beräknar korruptionsindex så handlar det om landet i stort och innefattar allt ifrån regering, myndigheter, domstolar, företag och privatpersoner o.s.v och där är trenden tydlig, militärstyre leder till ökad korruption, så var det vid kuppen 2006 och så blev det 2014, inte minst generalerna själva bär nog stor skuld till detta via alla stora vapenköp som samtidigt gör att förmögenheten stiger på deras egna bankkonton.
Mvh isan lover
Tror jag skrev tydligt att kommrr en nytt styre och nystar upp i all korruption så höjs index.
Index är som lägst när det görs i skymm undan.
Var ju inte så att världen såg att Thailand blev mycket korruptare.
Dock uppdagades mycket som pågått under lång tid, slaveriet, riskorruptionen bla.
Då går ju korruptionsindex upp när det uppdagas...
Här i Pattaya var det vanligt med tillslag av militären under ett tag för man litade inte på den korumperande polisen, själv sett när militärfordon stått utanför barer/hofell som kända för korruption och släpat ut folk.
Immigration stoppade allt under bordet, som hon imm officern sa till mig not work like that any more mr.
Polisen i Pattaya fick ultimatum, stoppa korruptionen, brottsligheten eller ni kommer alla gripas som broþslingar, militären var inte på polisens sida.
Ett tag fick inte poliserna pattrulera själva utan med en militär.
Och brottsligheten, ja den har ju rasat, som jag skrev innan sai sam och soi jabba dödskjutningar varje vecka. Inte hört om någon på flera år sen militären rensa upp.
Dom satte bås med poliser på beach road för att ta tag i allt jet ski fusk etc.
Så här är stor skillnad.