Telefonkort
Hej!
Vet att jag såg en tråd om detta med telefonkort, men hittar den inte. Jag köpte ett Thailandkort "free call thailand" 100 kronor, vet att någon här har testat det.
Jag testade det från min mobil till min sambos mobil och tjo och hej så slök det 100 kronor på 20 minuter och jag tänkte vad fa... är detta.
Ringde supporten och han var ju mer än lovligt yr i pannan, han trodde hela tiden att det är så och så???*##
Ni som använt kortet kan ni inte förklara hur det funkar. Skall jag ringa från min fasta telefon eller är det samma pris för mobil som fasta telefonen.
på kortet har de numret som man skall slå och sedan pinkod. På nätet finns det tre andra nummer man skall använda, vilket skall man använda egentligen. Jag vågar ju inte använda min fasta telefon och så visar det sig att jag ligger och betalar 20 spänn minuten plus deras avgifter.
Som jag uppfattar det kostar samtalet lokal taxa och man ringer 24 timmar sen är kortet slut...eller? Så sa han i affären i alla fall, han på supporten verkade inte ha någon större koll på det.
Just nu använder jag Telia refill med deras utlandstjänst och det kostar 69 öre + 0.89 öre minuten, men tänkte att kanske det här kortet skulle bli billigare, men det sket ju sig.
Mvh Peter