Ringa billigt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Wanpen " sa:
Tjejerna är dom som pratar mest :nod:
Kanske i genomsnitt, eller så är det bara svårare att låta bli att lyssna på ljusa röster.
En del hävdar att uppfattningen att kvinnor pratar mycket mer bara beror på att män och kvinnor har olika samtalsämnen och det andra könet tycker det är mycket snack bara för att man tycker ämnena är ointressanta :)

Fast en sak tror jag är vetenskapligt bevisad, och den saken kan ha skapat den här uppfattningen:
Sedan stenåldern är män utvecklade för att göra en tyngre uppgift koncentrerat under en kortare period (t ex jaga och bära hem bytet),
medan kvinnorna är gjorda att kunna jobba längre tid och göra flera saker parallellt (t ex passa barn och laga mat samtidigt).
Så männen är slut och behöver vila ett tag då de kommer hem från jobbet, så hemkomsten är ingen lämplig tid att börja prata med männen, men då har kvinnorna en massa de vill prata med männen om... :)

>legolas Kanske inte i telefon, men t ex farfar och en kusin har pratat mycket utan telefon. Båda hade/har säljjobb :)

Kvinnor pratar mer i telefon, däremot tycker jag männen snackar mer utan telefon beroende på åldersgrupp dvs.

Damerna i 20 års åldern snackar otroligt mycket tycker jag :nod:

Telefonkort

Hej!

Vet att jag såg en tråd om detta med telefonkort, men hittar den inte. Jag köpte ett Thailandkort "free call thailand" 100 kronor, vet att någon här har testat det.

Jag testade det från min mobil till min sambos mobil och tjo och hej så slök det 100 kronor på 20 minuter och jag tänkte vad fa... är detta.

Ringde supporten och han var ju mer än lovligt yr i pannan, han trodde hela tiden att det är så och så???*##

Ni som använt kortet kan ni inte förklara hur det funkar. Skall jag ringa från min fasta telefon eller är det samma pris för mobil som fasta telefonen.

på kortet har de numret som man skall slå och sedan pinkod. På nätet finns det tre andra nummer man skall använda, vilket skall man använda egentligen. Jag vågar ju inte använda min fasta telefon och så visar det sig att jag ligger och betalar 20 spänn minuten plus deras avgifter.

Som jag uppfattar det kostar samtalet lokal taxa och man ringer 24 timmar sen är kortet slut...eller? Så sa han i affären i alla fall, han på supporten verkade inte ha någon större koll på det.

Just nu använder jag Telia refill med deras utlandstjänst och det kostar 69 öre + 0.89 öre minuten, men tänkte att kanske det här kortet skulle bli billigare, men det sket ju sig.

Mvh Peter

Hej insayt,

Jag tror det var denna tråden du letade efter, så jag flyttade dit inlägg hit.

Kolla igenom denna, kanske du finner svar här :)

/Gazt

"Gazton " sa:
Jag tror inte thai kvinnor är annorlunda mot svenska kvinnor när det gäller telefonpratande.. bla bla bla bla i all evighet.

Jag är nog en väldigt udda kvinna. :(
Jag pratar i telefon på jobbet för att jag är tvungen, hemma svarar jag bara om det är absolut nödvändigt, jag vill inte prata i telefon om jag slipper, det är en typ av fobi som jag har.

Känner lika som kycklingen jag ringer mycke i jobbtelefonen, fast sällan hemma.

kärringen ringer från datorn, med voipdiscount.com 10euro för 100 dagar, ring så mycket ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar